1 na 6 pracowników biurowych obawia się utraty pracy w konsekwencji podejmowania niewłaściwych decyz


2015-05-15
Firma Epicor ogłosiła rezultaty najnowszych badań, z których wynika, że presja podejmowania decyzji biznesowych „w ciemno” przez europejskich pracowników biurowych powoduje zwiększenie ich poziomu stresu i niepokoju, wynikające z braku możliwości spełnienia stawianych wobec nich oczekiwań.

Wyniki badania przeprowadzonego przez firmę ICM w imieniu Epicor Software Corporation pokazują, że ponad trzy czwarte europejskich pracowników biurowych (79 proc.), w którymś momencie swojej pracy musiało podjąć decyzję niepopartą żadnymi informacjami. Należy zauważyć, że konieczność takiego działania może mieć negatywny wpływ na zdrowie i samopoczucie personelu. 40 proc. pracowników biurowych sugeruje, iż podejmowanie decyzji bez wystarczających informacji prowadzi do wyższego, niż jest to potrzebne, poziomu stresu.

Jak wynika z badania, stres odczuwany przez pracowników może być spowodowany obawami o konsekwencje podejmowania decyzji niepopartych dostateczną ilością informacji. Pracownicy są zdania, że efekty takich decyzji mogą godzić w ich osobistą reputację (36 proc. badanych) i prowadzić do niskiej wydajności ich pracy (29 proc.). Niektórzy badani wyrazili obawę, że w następstwie podjęcia złych decyzji mogą nawet stracić swoją pracę (17 proc.).

Skutki decyzji podejmowanych bez wystarczających informacji wpływają nie tylko na wydajność pracowników, ale również całego przedsiębiorstwa. Konsekwencjami dla biznesu są: niska wydajność biznesowa (27 proc.), niższe przychody (22 proc.) i nieobecność w pracy (7 proc.), często wymieniana jako rezultat stresu pracowników.


CZYTAJ CAŁOŚĆ ARTYKUŁU TUTAJ: http://erp-view.pl/wiadomosci/1_na_6_pracownikow_biurowych_obawia_sie_utraty_pracy_w_konsekwencji_podejmowania_niewlasciwych_decyzji.html

Nadesłał:

openmediagroup

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl