10 lat Okazje.info – jak serwis rozwijał swoje funkcjonowanie?


10 lat Okazje.info – jak serwis rozwijał swoje funkcjonowanie?
2017-11-16
Dokładnie 10 lat temu, w listopadzie 2007 roku, na rynku e-commerce zadebiutował nowy podmiot - Okazje.info. Start-up założony wówczas przez dwóch studentów z Łodzi to dziś jedna z największych i najpopularniejszych porównywarek cenowych w Polsce.

Jak serwis rozwijał swoje funkcjonowanie? Co zadecydowało o jego sukcesie? Uchylamy rąbka tajemnicy.

Determinacja w dążeniu do celu

Serwis Okazje.info pojawił się na rynku w niełatwym momencie. Działało już na nim bowiem kilku silnych, konkurencyjnych graczy. Dla wielu ta sytuacja mogła zwiastować niepowodzenie. Stało się jednak zupełnie inaczej. Start up, który wg pierwotnej koncepcji miał być pasażem handlowym, w ciągu trzech lat awansował do pierwszej trójki największych porównywarek cenowych w Polsce. Początkowo jego zespół składał się z 4 osób i działał w pomieszczeniu podnajmowanym od innej firmy. Dziś, 10 lat później, Okazje.info współtworzy ok. 50 pracowników, a ścieżka rozwoju, jaką przeszedł serwis na przestrzeni tego czasu, jest imponująca. To dowód na to, że determinacja, zaangażowanie i ciężka praca są kluczowe w walce o realizacje celów biznesowych i potrafią zastąpić nawet silne wsparcie finansowe.

Konsekwentny rozwój

Już w pierwszych miesiącach działalności serwis Okazje.info prezentował oferty ok. 350 sklepów i osiągnął oglądalność na poziomie 1 mln unikalnych użytkowników. W kolejnych latach liczby te systematycznie rosły. Regularnie pojawiały się również nowe funkcjonalności, mające służyć zarówno sprzedawcom, jak i kupującym.

W 2008 roku sklepów dostępnych w porównywarce cenowej było już 850. Serwis wdrożył wtedy innowacyjny mechanizm licytacji stawki - dający możliwość pozycjonowania ofert w wynikach wyszukiwania. W 2009 roku ilość unikalnych użytkowników przekroczyła 2 mln, a sklepów - 1000. Na platformie Okazje.info, jako pierwszej w Polsce, zaczęto ponadto prezentować gazetki i katalogi promocyjne sprzedających. Użytkownicy mogą je przeglądać, pobierać, a także subskrybować na adres e-mail. Opcja ta funkcjonuje do dziś i cieszy się popularnością.

Rok 2010 to prawdziwy przełom. Okazje.info zajmuje trzecie miejsce wśród porównywarek cenowych w rankingu Megapanel PBI/Gemius. Od tej pory następuje jeszcze bardziej dynamiczny rozwój serwisu. Pojawiają się nowe funkcjonalności, takie jak: rankingi produktów, dzięki którym użytkownicy mogą zapoznać się z najpopularniejszymi ofertami z ostatniego miesiąca, poradniki zakupowe i sekcja „Prezenty” - idealne rozwiązanie dla wszystkich poszukujących inspiracji przy doborze upominków dla bliskich na różne okazje.

Innowacyjne narzędzia

W strategii rozwoju Okazje.info od początku najważniejsza była satysfakcja - zarówno sprzedawców, jak i kupujących. Dlatego regularnie starano się udoskonalać narzędzia oferowane każdej z grup. Rok 2011 przyniósł znaczące zmiany w tym zakresie. Rozbudowana została funkcjonalność pozycjonowania ofert, dzięki czemu sklepy zyskały możliwość monitorowania swojej pozycji na tle konkurencji i lepszego zarządzania promocją ofert w porównywarce. Z myślą o komforcie i satysfakcji użytkowników wprowadzono nowy interfejs - jeszcze bardziej intuicyjny i użyteczny, zapewniający przejrzystą strukturę informacji, łatwiejszą nawigację i atrakcyjniejszy wygląd serwisu. Rok ten został zamknięty liczbowo na poziomie ponad 8 milionów ofert z 1700 współpracujących sklepów, pogrupowanych w ok. 2200 kategorii tematycznych. Wśród nich znajdowały się już wtedy prestiżowe marki i duże sieci, jak np. Vobis, Electro.pl, RTV Euro AGD, Komputronik czy Empik.

W 2012 roku uruchomiono Program Wiarygodne Opinie, przeznaczony dla sprzedawców, którzy mogą świadomie zarządzać opiniami o swoim sklepie, a także dla kupujących - pragnących upewnić się przed podjęciem decyzji zakupowej, że mają do czynienia z wiarygodnym źródłem. Sklepom, które cieszą się najlepszą opinią zaczęto przyznawać specjalne certyfikaty: „Polecany przez klientów Okazje.info”.

W tym samym roku nawiązano współpracę z Agorą, na mocy której, w około 60 wybranych serwisach, m.in. Gazeta.pl, Avanti czy LOGO, zaczęły się pojawiać boksy produktowe kierujące czytelników w prosty i szybki sposób na podstrony Okazje.info. Na podobnych zasadach porównywarka współpracuje od 2016 roku również z portalem Onet.pl.

Klucz do sukcesu

Okazje.info to historia lokalnego, łódzkiego startupu, który dzięki determinacji założycieli znajduje się dziś w czołówce porównywarek cenowych w Polsce, skupiając oferty ponad 3000 sklepów i prezentując 14 mln produktów. To przemyślany plan biznesowy, zakładający reagowanie na potrzeby rynku i nieustanny rozwój, a także elastyczne warunki współpracy i rozbudowany wachlarz usług promocyjnych - umożliwiający sprzedającym szerokie dotarcie ze swoją ofertą, a klientom - znalezienie tej najkorzystniejszej dla siebie. Podsumowując 10-lecie działalności Okazje.info można stwierdzić, że utrzymanie dotychczasowych założeń i tendencji w zupełności wystarczy do tego, aby za kilka lat świętować kolejne, pełne sukcesów jubileusze.

Nadesłał:

38PR

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl