255 pluszaków dla podopiecznych Fundacji Serce Dziecka


255 pluszaków dla podopiecznych Fundacji Serce Dziecka
2015-01-27
Prawie 62 tys. euro i ponad 250 pluszaków udało się zebrać dzięki zaangażowaniu mieszkańców Warszawy podczas tegorocznej edycji „Pluszaki dla Edukacji”. Maskotki trafiły do podopiecznych Fundacji Serce Dziecka, pieniądze zostaną przekazane na rzecz edukacji dzieci z najbiedniejszych krajów świat

W styczniu zakończyła się 12. edycja akcji „Pluszaki dla edukacji”, której celem jest zbiórka pieniędzy na edukację w najbiedniejszych regionach świata. 1 euro z każdej sprzedanej w IKEA maskotki trafiło do 18 krajów z Azji, Afryki i Europy Wschodniej, w których dzieci mają utrudniony dostęp do kształcenia.

Pluszaki dla małych pacjentów

Akcja „Pluszaki dla edukacji” ma również lokalny wymiar. W Warszawie, podobnie jak w innych sklepach IKEA w Polsce, co roku zbierane są pluszaki dla małych podopiecznych fundacji, szpitali i hospicjów. W tym roku IKEA Warszawa wsparła Fundację Serce Dziecka, która działa na rzecz maluchów z wadami i chorobami serca. Część pluszaków, jeszcze przed świętami Bożego Narodzenia została przekazana dzieciom, które w tym czasie przebywały na oddziałach kardiologii i kardiochirurgii. Pozostałe maskotki trafiły do najmłodszych pacjentów w minioną środę.  

Zebrane podczas akcji pluszaki trafiły m.in. do pacjentów Centrum Zdrowia Dziecka i szpitala przy ul. Litewskiej. Jesteśmy bardzo wdzięczni sklepom IKEA Warszawa - na Targówku i w Jankach - za maskotki, które w tych trudnych chwilach przynoszą odrobinę radości małym pacjentom – tłumaczy Małgorzata Słomczyńska z Fundacji Serce Dziecka.

62 tys. euro na rzecz edukacji dzieci

Podczas tegorocznej edycji warszawiacy kupili 59 506 maskotek oraz 1 587 książeczek, dzięki którym, aż 62 tysiące euro wesprze edukację dzieci w krajach ogarniętych konfliktami, katastrofami i epidemiami. W całej Polsce w trakcie trwania akcji udało się zgromadzić 236 tysięcy euro, czyli przeszło 1 mln złotych na działania IKEA Foundation oraz UNICEF.

Nie udałoby nam się zebrać tylu maskotek i pieniędzy, gdyby nie zaangażowanie mieszkańców Warszawy. Cieszymy się, że kolejny raz mogliśmy na nich liczyć – mówi Nelly Osiecka z Warszawskiego sklepu IKEA

W tym roku akcji towarzyszył także globalny konkurs rysunkowy. Spośród prac nadesłanych do centrali IKEA z wszystkich krajów, jury konkursowe wybierze 10 najciekawszych, które zostaną wyprodukowane i trafią do przyszłorocznej kolekcji bohaterskich pluszaków. Wyniki konkursu zostaną przedstawione w lutym br.

Nadesłał:

PRinspiration

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl