Łączne przychody 22 agencji PR wyniosły 206,6 mln zł w 2016 roku


2017-11-09
Warszawa, 07.11.2017 (ISBnews) - Łączne przychody 22 agencji public relations w 2016 roku wyniósł 206,6 mln zł. W przypadku 20 firm, które były także w rankingu za 2015 rok, łączny przychód zmalał o 0,12%, wynika z rankingu przygotowanego przez magazyn "Press".

Pięć największych agencji - Partner of Promotion , MSLGroup, 24/7Communication, 38PR & Content Communication, AM Art-Media Agencja PR - odnotowało łącznie prawie 114 mln zł przychodów. Wzrosła również ilość agencji deklarujących ponad 10 mln przychodów. W 2015 roku było ich 5, rok później - 7.

"Pierwsze miejsce, po raz 10 zajęła agencja Partner of Promotion z przychodem w wysokości 38,8 mln zł, która odnotowała spadek, w porównaniu z 2015 rokiem, o 1,85%. Firma rozpoczęła współpracę m.in. z Pepsico, Conperio czy Krajową Federacją Producentów Zbóż. W 2016 roku kontynuowała też 4 długofalowe projekty z dofinansowaniem Unii Europejskiej. Na drugim miejscu uplasowała się, po raz drugi z rzędu MSLGroup należąca do sieci Publicis, jej przychód wyniósł 24,8 mln zł, wzrost w porównaniu do roku 2015 o 17,15%. Agencja poszerzyła zespół specjalistów od public affairs, a także rozwijała kompetencje digital w zakresie social mediów i storytellingu" - czytamy w analizie przygotowanej przez Press.

Trzecie miejsce zachowała agencja 24/7Communication z przychodem niemal 19 mln zł, wzrost o 4,47%. Firma uruchomiła własne studio produkcyjne, które oprócz przygotowywania materiałów wideo zajmuje się copywritingiem, produkcją aplikacji mobilnych i stron internetowych.

"Stworzyliśmy studio aby jak najlepiej realizować potrzeby klientów jeśli chodzi o kontent: od strategii, poprzez kreację, do jego dystrybucji" - powiedział managing partner 24/7 Communication Dirk Aarts, cytowany w rankingu.

Czwarte zajęła agencja 38PR & Content Communication z przychodem 15,6 mln zł - debiutant w rankingu. Łódzka firma postanowiła skupić się na komunikacji kontentowej przede wszystkim do telewizji, zajmuje się także szkoleniami i działaniami związanymi ze sponsoringiem i product placement.

"Jest coraz większy popyt na działania, które zapewnia klientom bardziej bezpośrednie, angażujące, stałe dotarcie do wybranej grupy odbiorców ze swoim komunikatem" - wyjaśnił wiceprezes agencji 38PR & Content Communication Grzegorz Jarosz.

Na piątym miejscu uplasowała się agencja AM Art-Media, w tym roku z przychodem 15,4 mln zł. Przez kilka ostatnich lat  AM Art-Media utrzymywała się w czołówce rankingu, będąc jedną z dynamiczniej rozwijających się agencji PR w Polsce. Obsługuje takie firmy jak m.in. PZL- Świdnik, Jeronimo Martins Polska, Kapsch Telematic Services, Sąd Arbitrażowy przy KIG, podano też w materiale.
"Stawiamy na długofalową współpracę z klientami. Duże agencje dysponują narzędziami i możliwościami, by nie tylko realizować krótkie kampanie, lecz kompleksowo umacniać pozytywny wizerunek firm i chronić ich markę" - wskazał prezes AM Art-Media Ignacy Krasicki.
 
Od jakiegoś czasu daje się również zaobserwować podział agencji PR na te stosujące tradycyjne narzędzia oraz te, które bazują na nowoczesnych rozwiązaniach. PR-owcy przyznają też, że klienci są coraz bardziej świadomi, że wizerunek jest coraz ważniejszy w biznesie a jego budowa powinna polegać na użyciu różnorodnych narzędzi.

"Klienci doskonale wiedzą, jakie cele chcą osiągnąć i szukają u nas takich strategii, w których to komunikacja, styl jej prowadzenia i opowiadana historia będą najważniejsze" - zauważył dyrektor zarządzający w MSLGroup Sebastian Stępak.
Do 12 rankingu magazynu Press, zgłosiły się 22 agencje PR oceniane według przychodów z 2016 roku. Dane zebrano na podstawie ankiet przesłanych przez agencje, a zweryfikowano na podstawie sprawozdań finansowych złożonych przez zarządy firm do KRS lub dokumentów skarbowych.
(ISBnews)

Nadesłał:

iwonamichalowska

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl