Analizy statystyczne ukierunkowane na potrzeby farmacji i medycy


2017-02-10
Jesteś osobą odpowiedzialną za zarządzanie strategiczne przedsiębiorstwa farmaceutycznego lub instytutu badań medycznych? Zapewne więc wyniki badań statystycznych dotyczących leków, pacjentów oraz przedstawicieli medycznych będą niezwykle pomocne w Twojej codziennej pracy.

Czego mogą dotyczyć analizy statystyczne w medycynie?

Obliczenia statystyczne z myślą o potrzebach medycyny są niezwykle cenne zwłaszcza biorąc pod uwagę obszar medical market research. Możliwe jest poddanie testom statystycznym danych uzyskanych w ramach badań marketingowych dotyczących m.in.:


1. Procesów Business Intelligence,
2. Przewidywalnych wyników sprzedaży,
3. Efektywności pracy przedstawicieli medycznych,
4. Wydajności kadr zatrudnionych,
5. Znajomości marek leków dostępnych na rynku,
6. Wartości marki,
7. Szans powodzenia sprzedażowego po wprowadzeniu nowego produktu na rynek,
8. Wyodrębnienia grup docelowych klientów (segmentów).

Jakie analizy mogą być prowadzone?

Pozyskane dane gromadzi się następnie w elektronicznej bazie, która powinna umożliwić sprawne kodowanie oraz walidację, a także czuwać nad bezpieczeństwem zaprogramowanych informacji. Niezbędne jest przede wszystkim, aby system pozwalał tworzyć kopie zapasowe oraz na bieżąco wykrywał błędne informacje oraz usuwał obserwacje w największym stopniu odstające od normy.

Jakie obliczenia statystyczne można prowadzić?


W statystyce medycznej możliwe jest prowadzenie różnego typu analiz statystycznych, w zależności od tego, jakie informacje są niezbędne z punktu widzenia przedsiębiorstwa medycznego. Można przeprowadzić m.in.:


1. Testy nieparametryczne oraz parametryczne,
2. Weryfikacje korelacji oraz testów istotności,
3. Analizy regresji,
4. Analizy koszykowe oraz testy skupień,
5. Modele scringowe
6. Prognozy statystyczne
7. Weryfikacje hipotez

Dlaczego warto prowadzić analizy statystyczne?

Przede wszystkim po to, aby wspierać procesy zarządzania w przedsiębiorstwie oraz niwelować ryzyko niskiej efektywności działań marketingowych. Dane z badań statystycznych pozwalają kierować strategię działań na dobre tory, dzięki czemu firma ma szansę zyskać dominującą pozycję na rynku.


Redakcja Archnews informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Archnews nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Danni1990

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl