BADANIE UPS DOWODZI, ŻE HANDEL ELEKTRONICZNY REWOLUCJONIZUJE DYSTRYBUCJĘ PRZEMYSŁOWĄ


2017-07-18
Dystrybutorzy przemysłowi powinni przemyśleć swoje modele biznesowe, aby utrzymać się na rynku

Bruksela, 4 lipca 2017 r. ― Najnowsze badanie UPS przeprowadzone wśród nabywców przemysłowych w Europie, Stanach Zjednoczonych i Chinach jest kolejnym dowodem na to, że handel online rewolucjonizuje zakupy w przemyśle. Łańcuch tworzenia wartości w przemyśle europejskim zmienia się wraz ze wzrostem popularności zakupów bezpośrednio od producenta i za pośrednictwem zakupowych platform elektronicznych. Tradycyjni dystrybutorzy znaleźli się więc pod presją i muszą walczyć o utrzymanie swojego udziału w rynku.

Badanie UPS nt. dynamiki zakupów przemysłowych w 2017 r. objęło 800 specjalistów ds. zakupów z Francji, Niemiec, Wielkiej Brytanii i Włoch. Wynika z niego, że w 2017 r. ponad 90% nabywców przemysłowych kupuje bezpośrednio od producentów — oznacza to wzrost o 27% w stosunku do roku 2015, w którym przeprowadzono poprzednie badanie UPS z tej serii. Okazało się również, że nabywcy przeznaczają teraz większą część swoich budżetów na zakupy bezpośrednio od producentów, stanowiące obecnie 44% wydatków klientów w Europie.

 „Rok 2017 upływa pod znakiem rewolucyjnych zmian w obszarze zakupów przemysłowych. Model zakupów bezpośrednich i handel internetowy wypierają ugruntowane relacje między nabywcami i dystrybutorami” — powiedział Abhijit Saha, wiceprezes ds. marketingu w UPS Europe. „Tradycyjni pośrednicy wszędzie znajdują się pod presją zakupowych platform elektronicznych i modelu zakupów bezpośrednio od producenta, a głównym czynnikiem stymulującym te przemiany jest możliwość uzyskiwania informacji i zawierania transakcji online”.

Jak sprzedawcy przemysłowi mogą sprostać tym zmieniającym się potrzebom? Zgodnie z badaniem UPS kluczowe jest poprawienie oferty usług posprzedażowych, których oczekuje dziś od swoich dostawców 86% nabywców przemysłowych — o 8% więcej niż w 2015 r. Chociaż za najważniejszą usługę posprzedażową uznaje się efektywnie działający proces zwrotów, nabywcy oczekują także znacznego rozszerzenia zakresu usług, przy czym 70% respondentów wymienia tu serwis i naprawy na miejscu. Co ważne, usługi posprzedażowe pomagają dostawcom zwiększyć lojalność klientów i rentowność, ponieważ 55% ankietowanych zasygnalizowało chęć zmiany dostawcy ze względu na usługi posprzedażowe. 

Nabywcy oczekują także szybszej dostawy. Dwóch na pięciu ankietowanych stwierdziło, że co najmniej jedna czwarta ich zamówień przemysłowych wymaga dostawy w tym samym dniu. W przypadku 60% respondentów wszystkie zamówienia muszą być dostarczone w ciągu 48 godzin. 

Badanie uwidacznia również rosnące znaczenie ubezpieczeń jako elementu ofert dostawców oraz wzrost popularności handlu zagranicznego. Połowa europejskich nabywców objętych badaniem zmieniłaby dostawcę na firmę oferującą lepsze ubezpieczenie. Z badania wynika też, że 33% ankietowanych zaopatruje się w produkty poza rynkiem krajowym, przede wszystkim w innych krajach europejskich. Kolejnymi kluczowymi rynkami są dla kupujących Stany Zjednoczone i Chiny. 

„Firmy, które dostrzegą zmieniające się wzorce w obszarze dystrybucji przemysłowej, utrzymają klientów i wejdą na nowe rynki” — powiedział Abhijit Saha. „Aby to osiągnąć, muszą zaoferować nabywcom łatwe w obsłudze kanały sprzedaży, zainwestować w swoje łańcuchy dostaw i położyć nacisk na usługi posprzedażowe”. 

# # #

UPS (NYSE: UPS) jest globalnym liderem w dziedzinie logistyki, oferującym szeroką gamę rozwiązań w zakresie transportu przesyłek i frachtu, ułatwień w handlu międzynarodowym oraz wykorzystania nowoczesnej technologii do wydajniejszego zarządzania w świecie biznesu. UPS, z siedzibą w Atlancie, świadczy usługi w ponad 220 krajach i terytoriach na całym świecie. Więcej informacji o firmie znaleźć można na stronie ups.com® bądź pod adresem pressroom.ups.com, natomiast blog korporacyjny znajduje się pod adresem longitudes.ups.com. Najnowsze informacje o UPS dostępne są też na Twitterze pod hasłem @UPS News.

Informacje o badaniu UPS nt. dynamiki zakupów przemysłowych

Badanie UPS nt. dynamiki zakupów przemysłowych jest jednym z nielicznych dostępnych szczegółowych badań na temat relacji pomiędzy przemysłowymi nabywcami a dostawcami. Kantar TNS, niezależna firma zajmująca się badaniami rynkowymi, przeprowadziła wywiady, w których wzięło udział 800 specjalistów ds. zakupów na czterech największych rynkach europejskich (Francja, Niemcy, Wielka Brytania i Włochy), 1500 respondentów w Stanach Zjednoczonych i 200 w Chinach. Badanie pozwala zrozumieć czym kierują się osoby dokonujące zakupu lub wpływające na zakupy materiałów przemysłowych i pokazuje jak nabywcy identyfikują swoich dostawców. Dostarcza też informacji o poziomie satysfakcji nabywców z dotychczasowych dostawców i skłonności do ich zmiany w celu uzyskania lepszego wskaźnika wartości do ceny i lepszego poziomu obsługi. 


Nadesłał:

solskibm2016

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl