BMW najbardziej atrakcyjnym pracodawcą globalnym


2014-05-12
Firma BMW wygrała Global Randstad Award 2014 i uzyskała tym samym tytuł najbardziej atrakcyjnego pracodawcy globalnego, przyznawany głosami 200.000 potencjalnych pracowników z 23 krajów na 5 kontynentach.

Międzynarodowy koncern BMW zdobył wręczaną w tym roku po raz pierwszy nagrodę Global Randstad Award 2014 dla najbardziej atrakcyjnego pracodawcy na ogólnoświatowym rynku pracy. W gronie nominowanych znalazło się 50 największych międzynarodowych pracodawców, którzy byli oceniani przez blisko 200.000 potencjalnych pracowników z 23 krajów na pięciu kontynentach. BMW zdobyło największe poparcie ankietowanych - 61% wskazało, że chciałoby być zatrudnionym przez ten koncern samochodowy. BMW prześcignęło pozostałe firmy w aż trzech z dziesięciu kryteriów oceny: wynagrodzeń i benefitów oferowanych pracownikom, tworzonej przyjaznej atmosferze pracy oraz silnego kierownictwa. Drugie miejsce na podium zajęła firma Sony, a trzecie Samsung.


Mocne marki pracodawców

W skali światowej badania, sektor motoryzacyjny zajął dopiero 4. miejsce w zestawieniu atrakcyjności branż - po IT, biotechnologii (life sciences) i doradztwie biznesowym. Dlatego zwycięstwo BMW w ogólnoświatowym badaniu Randstad Award jest dowodem bardzo silnej pozycji marki pracodawcy niemieckiego koncernu.

Widoczna jest też jednak rosnąca z roku na rok ocena całego sektora motoryzacyjnego w oczach potencjalnych pracowników. Przed kilkoma tygodniami miało miejsce ogłoszenie wyników polskiej edycji Randstad Award 2014, którego zwycięzcą został Mercedes-Benz Polska. Drugie miejsce w naszym kraju zajęła z kolei Toyota Motor Manufacturing Polska. Zwycięstwo firmy z branży motoryzacyjnej miało miejsce również w Wielkiej Brytanii i na Węgrzech, a w Argentynie, Niemczech i Rosji firmy tego obszaru zajęły wręcz wszystkie trzy czołowe miejsca rankingu.

Obok zwiększenia atrakcyjności sektora motoryzacyjnego, obserwujemy ogólny wzrost ocen pracodawców w oczach potencjalnych pracowników. We wszystkich badanych krajach średnio firmy otrzymywały oceny o 4% wyższe w porównaniu do roku ubiegłego. Taka poprawa ogólnej oceny pracodawców, która miała miejsce również w Polsce, wynika ze zwiększenia się optymizmu respondentów i przekonania o poprawie sytuacji ekonomicznej na rynkach zarówno lokalnie, jak i międzynarodowo.

 

Zarobki równie ważne dla wszystkich krajów

Wyniki ogólnoświatowe badania Randstad Award są również spójne z wynikami polskimi w obszarze podstawowych oczekiwań pracowników od pracodawców. Po dwóch latach skupienia przede wszystkim na poszukiwaniu bezpieczeństwa i stabilności zatrudnienia, obecnie aż 27% badanych przyznało, że jeśli o atrakcyjności pracodawcy ma decydować tylko jeden czynnik, to jest to wysokość wynagrodzenia. Jak się okazuje, jest to tendencja charakterystyczna dla niemal wszystkich badanych krajów - wynagrodzenie (wzrost z 17% do 23%) staje się dla zatrudnionych ważniejsze niż bezpieczeństwo pracy (spadek z 19% w 2013 roku do 14% w 2014 roku).

W oczekiwaniach pracowników wobec pracodawców wyraźne jest jednak też nastawienie na takie aspekty jak przyjazna atmosfera pracy, równowaga między pracą a życiem osobistym, czy interesująca treść pracy. Dowodzą one złożoności postrzegania atrakcyjności pracodawcy oraz faktu, że oferowane w firmie wynagrodzenia nie są wystarczającym gwarantem pozyskania najlepszych pracowników.  

Na dzisiejszym, coraz bardziej pozbawionym harmonii rynku pracy, silna marka pracodawcy jest kluczowa dla przyciągania i utrzymywania odpowiednich, utalentowanych pracowników - mówi Jacques van den Broek, Dyrektor Generalny Randstad Holding, jednej z największych na świecie agencji doradztwa personalnego - „Powody, dla których ludzie wybierają pracodawcę różnią się znacząco. Nie ma jednego zestawu cech, które mogłyby przyciągnąć każdego, co sprawia, że obszar wizerunku pracodawcy jest niezwykle wielowymiarowy, pełen niuansów. Wizerunek pracodawcy powinien zatem być wyrażeniem bogatej i zróżnicowanej oferty firmy, która czyni ją unikalnym, wyjątkowym pracodawcą."     

 

 

 

 

 

Informacje o badaniu:

Randstad Award to największy na świecie projekt badawczy dotyczący wizerunku i czynników atrakcyjności pracodawców. Pierwsze badanie przeprowadzono w 2000 roku w Belgii. W 2014 roku odbyło się w 23 krajach na 5 kontynentach i wzięło w nim udział blisko 200 000 respondentów. W Polsce w tym roku badanie odbyło się już czwarty raz i objęło 150 największych pracodawców oraz 8000 respondentów, reprezentatywnych dla polskiego społeczeństwa (pod względem wieku, płci, wykształcenia, regionu), zdolnych do pracy, w wieku od 18 do 65 lat, zarówno uczących się, pracujących, jak i poszukujących pracy.

Nagroda Global Randstad Award została w tym roku przyznana po raz pierwszy. Zwycięzcą została firma, która uzyskała najwyższe oceny w gronie nominowanych największych pracodawców międzynarodowych. Ocenie poddano 50 firm wybranych na podstawie następujących kryteriów:  •największa liczba zatrudnionych pracowników, •przedsiębiorstwo komercyjne (nie uwzględnia się organizacji publicznych), •działalność na terenie co najmniej 25 krajów, •jednakowa nazwa firmy we wszystkich krajach, •co najmniej 30% pracowników firmy zatrudnionych jest poza krajem, w którym firma posiada główną siedzibę.

Badanie było przeprowadzone na przełomie października i listopada 2013 r. za pomocą ankiet on-line przez międzynarodowy instytut badawczy ICMA. 

Nadesłał:

Randstad Polska
http://randstad.pl

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl