Continental – pionier, innowator, lider


Continental – pionier, innowator, lider
2014-10-22
Continental od ponad sześćdziesięciu lat produkuje opony zimowe. Od tego czasu eksperci i inżynierowie koncernu nieustannie pracują nad rozwiązaniami zwiększającymi bezpieczeństwo na drodze. Obecnie Continental zajmuje pozycję lidera technologicznego i czołowego producenta opon na świecie.

Pierwsza bieżnikowana opona marki Continental trafiła na rynek w 1904 roku. ył to kamień milowy w historii produkcji ogumienia. W 1952 roku, jako pierwszy producent opon na świecie, firma wprowadziła do oferty oponę o zimowych właściwościach do samochodów osobowych. Była to opona  M+S 14 – od skrótu „Matsch + Schnee”, czyli „błoto i śnieg”, który jest do dzisiaj stosowany do oznaczania opon zimowych. Continental stale rozwija każdy element opony, doskonaląc skład mieszanki, czy budowę bieżnika. Wszystko po to, aby maksymalnie skrócić drogę hamowania.

 

 Rewolucyjna opona zimowa Continental

 Samochody wyposażone w zimowe opony Continental, jako pierwsze na świecie pokonały alpejską przełęcz Świętego Gotarda, a ich opony zachowały pełnię swoich właściwości do końca wzniesienia – 2112 m n.p.m. To wydarzenie z 1953 roku zapisało się historii motoryzacji jako pierwszy test opon zimowych przeprowadzony w ekstremalnych warunkach pogodowych. Do dziś produkty firmy Continental regularnie zwyciężają w testach i zestawieniach branżowych i są uznawane za jedne z najlepszych istniejących na rynku.

 

Kolejny przełom technologiczny w produkcji opon miał miejsce w latach 1976/77, gdy Continental wyprodukował oponę z termogumy, czyli opracowanej przez koncern innowacyjnej mieszanki, która nie twardniała nawet w niskich temperaturach. Kilka lat później firma wprowadziła na rynek TS 750 – pierwszą zimową oponę Continental z indeksem prędkości H (do 210 km/h).

 

U progu nowego tysiąclecia Continental, jako pierwszy producent opon na świecie, do mieszanki gumowej opon zimowych dodał krzemionkę. Dzięki temu opona stała się bardziej elastyczna przy niskich temperaturach oraz gwarantowała lepszą przyczepność na mokrej nawierzchni. W kolejnych nowych modelach opon, oferowanych średnio co 3 lata, Continental prezentował nowatorskie rozwiązania i pionierskie technologie, które poprawiały właściwości jezdne opon oraz skracały drogę hamowania. Doskonałymi przykładami innowacji wprowadzanych przez koncern do seryjnej produkcji opon są zastosowanie bieżnika z lamelami
w kształcie plastra miodu czy wzbogacenie mieszanki wysoką zawartością krzemionki. 

 

Ekspert do spraw bezpieczeństwa

Współczesne opony Continental łączą w sobie najnowocześniejsze osiągnięcia techniki w budowie opony czy wykorzystywanej mieszanki. Wszystko to odbywa się we współpracy z czołowymi producentami samochodów m.in. Audi, BMW, Mercedes-Benz oraz Porsche i służy poprawie bezpieczeństwa jazdy.

 

Dzięki najnowocześniejszym rozwiązaniom, opony Continental zapewniają doskonałe właściwości w zakresie odprowadzania wody – ochrony przed aquaplaningiem, precyzji prowadzenia, niskiego poziomu hałasu czy stabilności nawet przy dużych prędkościach. Przede wszystkim są projektowane tak, aby skrócić drogę hamowania na wszystkich rodzajach nawierzchni.

 

Konieczność jednoczesnego godzenia ze sobą tak wielu właściwości sprawia, że proces projektowania opony zimowej jest prawdziwą sztuką. Eksperci Continental stale podnoszą poprzeczkę wprowadzając na rynek coraz lepsze produkty dostosowane do różnych nawierzchni, warunków atmosferycznych i potrzeb kierowców” – komentuje Andrzej Mazur, Menedżer marki Continental.

 

W głównym Centrum Badań i Rozwoju (R&D) Continental w Hanowerze pracuje obecnie około 900 specjalistów i inżynierów. Łącznie firma posiada na całym świecie pięć centrów badań i rozwoju oraz tyle samo ośrodków testowych, w którym każdego roku testowanych jest około 140 tysięcy opon. Co ważne, niemal co drugi pracownik zajmujący się testowaniem opon pracuje w dziale badań i rozwoju. W testach wytrzymałości opony Continental pokonują około 160 milionów kilometrów rocznie. Jest to równe 3992,5 okrążeń ziemi. Tylko w 2012 roku firma przeznaczyła na badania i rozwój ponad 1,8 miliarda euro, co oznacza 7,9 procent wzrostu w stosunku do roku poprzedniego[1]. Koncern Continental zajmuje 60. miejsce na świecie pod względem nakładów na badania i rozwój.

 

Continental dostarcza opony zimowe najwyższej jakości opracowane dla niemal wszystkich rodzajów pojazdów i zastosowań, bez względu na to, w jakich warunkach są eksploatowane. Obok najnowszej opony Continental WinterContactTM TS 850 P, w ofercie aktualnie znajduje się dwanaście modeli opon tej marki.

 

* * *

 

Continental AG

Z osiągniętymi w 2013 roku obrotami w wysokości 33,3 miliardów euro, Continental jest jednym z wiodących dostawców motoryzacyjnych na świecie. Oferując układy hamulcowe, urządzenia i komponenty zespołów napędowych i podwozi, zestawy wskaźników, systemy informatyczne i rozrywkowe, podzespoły elektroniczne, opony oraz elastomery techniczne, firma Continental znacząco przyczynia się do poprawy bezpieczeństwa na drogach oraz chroni globalny klimat. Continental posiada również znaczące doświadczenie jako partner w dziedzinie sieciowej komunikacji samochodowej. Firma Continental zatrudnia obecnie około 186 000 pracowników w 49 krajach.

www.continental-corporation.com

 

Dział Opon

Jako jeden z wiodących producentów opon na świecie, zatrudniający ponad 42 000 pracowników. Obecnie Dział Opon posiada na całym świecie 22 zakłady zajmujące się produkcją i rozwojem. Szeroka oferta produktów Działu oraz stałe inwestycje w badania i rozwój w znaczący sposób przyczyniają się do osiągnięcia efektywnej pod względem kosztowym i wydajnej ekologicznie mobilności.

 

 

Opony do pojazdów ciężarowych

Dział Opony do Pojazdów Ciężarowych jest jednym z największych producentów opon do samochodów ciężarowych, autobusów i pojazdów przemysłowych na świecie.

www.continental-truck-tires.pl

 

Sponsoring

Dział Opon jest oficjalnym sponsorem Pucharu Niemiec w Piłce Nożnej, Major League Soccer w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie, Pucharu Azji w Piłce Nożnej 2015 w Australii oraz Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2016TM we Francji.

www.ContiSoccerWorld.com.



[1]    R&D ranking of the world top 2000 companies, opracowanie Komisji Europejskiej, 2013, dostęp dnia 9 października 2014, za: http://iri.jrc.ec.europa.eu/scoreboard13.html.

Nadesłał:

ConTrust
http://contrust.pl

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl