Czy szkolenie personelu sprzątającego ma sens?


Czy szkolenie personelu sprzątającego ma sens?
2016-05-31
Prowadzenie firmy to również inwestowanie w aktywa. Aktywami są także pracownicy, a każde szkolenie dla nich to wkład w ich rozwój i jednocześnie w rozwój firmy. Prowadząc firmę sprzątającą, również trzeba pamiętać o szkoleniu personelu, bowiem szkolenie to szybko się spłaca!

Każdy pracownik ma swoje wady i zalety. Nie ma pracowników idealnych i tak naprawdę nigdy takowych nie będzie. Rolą pracodawcy jest jednak uwypuklenie pozytywnych cech oraz takie nastawienie pracownika, aby jak najlepiej je wykorzystał w pracy. Temu też służą szkolenia. Jeżeli ktoś twierdzi, że szkolenie kadry sprzątającej w firmie świadczącej takie usługi nie ma sensu jest w głębokim błędzie. Dalczego? Oto kilka powodów:

- szkolenie pracownika buduje jego pewność siebie,

- szkolenie personelu sprzątającego wzmaga efektywność pracy,

- personel sprzątający nie jest w żaden sposób drugą klasą pracowniczą,

- rosną wymagania firm wobec personelu sprzątającego i kontrahentów z tą dziedziną związanych.

 To tylko kilka elementów, które są istotne z punktu widzenia szkolenia. Warto też, aby personel sprzątający w biurach naszych klientów wiedział, co można przesunąć na biurku, jakie papiery można poukładać, a jakie nie. Budowanie świadomości tego personelu przez szkolenia, to także bardzo istotny czynnik. Niestety, ale poprzez zaniedbanie szkoleń swoich pracowników, niejedna firma sprzątająca straciła już klientów.

 Jeżeli ktoś twierdzi, że szkolenie personelu sprzątającego nie ma sensu, niestety bardzo się myli. Tutaj sprawa nie dotyczy szkolenia branżowego, dotyczy bardziej zasad, jakimi powinien kierować się pracownik serwisu sprzątającego. Pamiętajmy też o tym, że firmy sprzątające świadczą zróżnicowane usługi. Nikt nie wyobraża sobie chyba, że pracownik, który przykładowo myje okna na wysokościach, nie będzie posiadał odpowiedniego przeszkolenia. Dodatkowo, szkoląc pracowników z zakresu efektywności pracy, zyskuje się pracownika bardziej przywiązanego do swojej firmy, który dodatkowo się z nią identyfikuje.

 Traktowanie pracowników porządkowych, jako drugiej kategorii pracowników, czy też jako pracowników „dodatkowych” jest nie tylko niezgodne z prawem, czy też niezgodne z etyką pracy, ale jest dużym błędem. Personel sprzątający pełni bardzo istotną rolę w każdej firmie, bez względu na to, czy jest to personel zatrudniony bezpośrednio czy też poprzez umowę z firmą sprzątającą. W pierwszym przypadku szkolenie spoczywa na pracodawcy bezpośrednim, w drugim spoczywa na firmie, z którą podpisana jest umowa.

 Artykuł powstał przy współpracy z firmą Sopranoo - Sprzątanie biur Łódź

Nadesłał:

Dabali777

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl