Drogowskaz Motywacyjny 2018


2018-07-04
Złote czasy motywacji - już jest raport rynku świadczeń pozapłacowych Drogowskaz Motywacyjny 2018

Sodexo ogłosiło tegoroczną edycję raportu Global Workplace Trends, zawierającego analizę trendów kształtujących miejsca pracy w 2018 roku. Publikacja dedykowana jest liderom biznesu oraz osobom decyzyjnym w organizacjach. Raport opisuje czynniki, jakie będą kształtować przyszłość rynku pracy oraz pokazuje jak samopoczucie pracownika wpływa na jego zaangażowanie, jak również na wyniki finansowe przedsiębiorstwa.

 

Opisane trendy wskazują w jaki sposób indywidualny i kolektywny rozwój wpłynie na technologię, mając na względzie wzrost roli robotyzacji i sztucznej inteligencji, zarówno w miejscach pracy, jak i w życiu codziennym.

 

„Jesteśmy świadkami rewolucji, która dotyka prawie wszystkich obszarów naszego życia. Żyjemy
w inteligentnych miastach, zarządzamy inteligentnymi budynkami, pracujemy w inteligentnych przestrzeniach, wyposażonych przez inteligentne, połączone w sieć urządzenia. Elementy ekonomii współdzielenia, takie jak np. publicznie dostępne rowery czy samochody, a także współdzielone przestrzenie biurowe zmieniają nasze zwyczaje i może nawet światopogląd z posiadania na doświadczanie
i użytkowanie.” –
mówi Yann Gontard, CEE Region Chairman, Sodexo On-site Services. - „Ósma edycja Global Workplace Trends Report to lektura obowiązkowa dla wszystkich liderów biznesu, którzy nie chcą biernie przyglądać się tej rewolucji, lecz stanąć na jej czele i dzięki temu zwiększać swoją przewagę na coraz bardziej wymagającym rynku” – dodaje.

 

Tegoroczny raport skupia się na 7 trendach wokół tematu potrzeba rozwoju kolektywnej inteligencji we wszystkich dziedzinach miejsca pracy. Mowa w nim o takich obszarach jak:

§  Czekając na Generację Z: Wraz z wysokimi oczekiwaniami w zakresie dostępnej technologii, elastyczności pracy, przy jednoczesnym koncentracji na dobrym samopoczuciu, Generacja Z zmienia organizację w nowy, ekscytujący sposób dla wszystkich pracujących.

§  Internet Rzeczy (IoT): kształtowanie przyszłości miejsc pracy: środowiska pracy oparte na IoT przyczyniają się do angażowania przedsiębiorstw i ich pracowników w bardziej efektywny sposób poprzez wyższy komfort przestrzeni pracy, elastyczność, wyższą precyzję procesów, a ostatecznie jakość życia wszystkich.  

§  Tworzenie inteligentnych emocjonalnie miejsc pracy: Inteligencja emocjonalna stała się kluczowym zestawem umiejętności dla wszystkich wiodących przedsiębiorstw oraz ich liderów. Miejsce pracy może być inteligentne emocjonalnie poprzez umożliwienie pracownikom przyniesienia pełnego spectrum swoich emocji do pracy, a także dostosowanie tychże do podstawowych ludzkich potrzeb i indywidualnych motywacji.

§  Inne spojrzenie na zasoby w ekonomii współdzielenia: Wszystkie firmy, które wybiegają swoimi wizjami w przyszłość, przekształcają obecnie swoje modele biznesowe w takim kierunku, by jak najskuteczniej korzystać z dobrodziejstw ekonomii współdzielenia.

§  Drgnięcie wskazówki równości płci w miejscu pracy: By stworzyć prawdziwie zrównoważone płciowo miejsce pracy, przedsiębiorstwa muszą przeanalizować bariery, które ograniczają kobiety w rozwinięciu ich potencjału, a także wdrożyć transformację kulturową poprzez zaangażowanie swoich liderów.

§  Zarządzanie kapitałem ludzkim 3.0: Nowa era zarządzania kapitałem ludzkim opiera się na integracji wszystkich dostępnych technologii i programów (szkolenia, uznanie, dobre samopoczucie w miejscu pracy) w celu przekształcenia doświadczania pracy w doświadczenie życiowe. Celem zarządzania kapitałem ludzkim 3.0 jest ulepszanie i pogłębianie doświadczeń pracowników, a przez to wspieranie rozwoju zatrudniających ich przedsiębiorstw.

§  Pracownicy: nowe otwarcie na odpowiedzialność społeczną przedsiębiorstw: Dziś pracownicy są decydującą stroną w obszarze kształtowania strategii CSR. Dla odpowiedzialnych społecznie przedsiębiorstw prowadzenie dialogu z kluczowymi interesariuszami, którymi są pracownicy, jest niezbędne do osiągnięcia jej jak największego zaangażowania w pracę na rzecz lepszej przyszłości dla wszystkich.

 

„Rozwój nowoczesnych technologii i różnorodność zespołów funkcjonujących w firmach redefiniują wyzwania stojące przed organizacjami, zwłaszcza w kontekście zatrudnienia i utrzymania wartościowych pracowników. Jesteśmy świadkami rewolucji zarządzania kapitałem ludzkim 3.0. Firmy w Polsce coraz częściej sięgają po zaawansowane technologicznie rozwiązania skoncentrowane na człowieku i jego potrzebach, takie jak np. platformy do budowania indywidualnych programów motywacyjnych opartych na świadczeniach pozapłacowych. A to właśnie one stanowią ważny element w walce o talenty
i zaangażowanych pracowników i pozwalają wykorzystać w pełni potencjał różnorodnych zespołów.” 
komentuje Arkadiusz Rochala, Dyrektor Wykonawczy, Wiceprezes Zarządu ‎Sodexo Benefits and Rewards Services.

 

 

Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółowym opisem trendów tutaj lub o kontakt z Działem Komunikacji Sodexo Polska w celu uzyskania materiałów w języku polskim.

 

***

O Sodexo

 

Grupa Sodexo, światowy lider w zakresie usług podnoszących jakość życia, od chwili założenia firmy przez Pierre’a Bellon w 1966 roku jest strategicznym partnerem dla firm i instytucji, które kładą nacisk
na efektywność, lojalność i dobre samopoczucie pracowników oraz partnerów biznesowych. Z wielką pasją 427 000 pracowników w 80 krajach świata, Sodexo każdego dnia projektuje, zarządza i dostarcza unikalne usługi w zakresie kompleksowej obsługi nieruchomości (Sodexo On-site Services) oraz w zakresie kompleksowych usług motywacyjnych (Sodexo Benefits and Rewards Services), obsługując każdego dnia
100 milionów konsumentów na całym świecie.

 

 

Sodexo w liczbach (dane z dn. 31 sierpnia 2017)

 

Sodexo na świecie

 

20.7 miliardów euro skonsolidowanego przychodu rocznie

427 000 pracowników

19. największy pracodawca na świecie

80 krajów

100 milionów konsumentów dziennie

16 miliardów euro kapitalizacji rynkowej (kwiecień 2017 r.)

 

 

 

Sodexo On-site Services w Polsce:

5 200 000 m2 obsługiwanej powierzchni

2 250 obsługiwanych mniejszych jednostek

2 200 zatrudnionych pracowników

130 Klientów biznesowych

250 obsługiwanych nieruchomości

60 restauracji

Nadesłał:

ConTrust
http://contrust.pl

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl