Ekologiczna uprawa opon Continental


Ekologiczna uprawa opon Continental
2015-03-20
Opony samochodowe wytwarzane z mniszka lekarskiego to prawdziwa rewolucja, która na zawsze odmieni rynek opon. Continental w ciągu najbliższych lat planuje wprowadzić do seryjnej produkcji opony z dmuchawca, które są bardziej przyjazne dla środowiska.

Jak powinna wyglądać idealna opona przyszłości? Wymogi bezpieczeństwa i wydajności, choć wciąż najważniejsze, to nie jedyne wyznaczniki jakości nowoczesnej opony. Nie mniej istotne stały się niskie zużycie paliwa oraz ochrona środowiska. Ograniczone zasoby surowców naturalnych skłaniają producentów opon do poszukiwania alternatywnych rozwiązań. Doskonałym przykładem innowacyjnej technologii bazującej na zasadach zrównoważonego rozwoju jest produkcja opon z mniszka lekarskiego opracowana przez Continental. Celem ekspertów Continental jest stworzenie opony jeszcze bardziej ekologicznej, a jednocześnie bardziej wytrzymałej.

 Ekologiczny tuning opony

Kauczuk naturalny to wyjątkowy surowiec i jeden z najważniejszych składników opony samochodowej. W oponach do samochodów osobowych stanowi od 10 do 30 procent, a jego udział w oponach do pojazdów użytkowych wzrasta nawet do 40 procent. Właściwości kauczuku naturalnego nie da się przy tym całkowicie zastąpić kauczukiem syntetycznym uzyskiwanym z ropy naftowej. Dlatego dostęp do wysokiej jakości naturalnego surowca ma dla producentów opon tak duże znaczenie.

 Obecnie kauczuk naturalny jest pozyskiwany niemal wyłącznie z kauczukowców uprawianych jedynie w tzw. „pasie kauczukowym” wokół równika. Zapotrzebowanie na samochody i opony stale rośnie, będzie zatem wzrastało również zapotrzebowanie na kauczuk, którego produkcja niesie ze sobą wiele ograniczeń. Kauczukowiec zaczyna wytwarzać lateks do produkcji kauczuku dopiero po około siedmiu latach. W przeszłości doprowadzało to nierzadko do nieprzewidywalnych wahań cen tego surowca.

Co więcej, aby zaspokoić popyt w Azji, Afryce i Ameryce Południowej powstają ogromne monokultury zastępujące las pierwotny.

 Zalety mniszka 

 W odpowiedzi na te problemy, Continental powołał start-up techniczny z Instytutem Biologii Molekularnej i Ekologii Stosowanej im. Fraunhofera; IBMES (niem. Fraunhofer-Institut für Molekularbiologie und Angewandte Oekologie) prowadząc badania nad uzyskaniem kauczuku naturalnego z korzeni mniszka. Otrzymany w wyniku współpracy kauczuk z mniszka znakomicie wytrzymuje porównanie ze swoim tradycyjnym odpowiednikiem – pod względem chemicznym jest identyczny z produktem kauczukowca. Co więcej, wykorzystywany przez Continental gatunek mniszka jest tak mało wymagający, że jego uprawa będzie możliwa na glebach uważanych dotąd za nieużytki.

Opracowana przez Continental technologia pozwoli na produkcję kauczuku „tuż za rogiem” – w bezpośrednim sąsiedztwie fabryki. Dzięki temu koszty związane z transportem surowca i emisją zanieczyszczeń będą znacznie niższe. Dodatkowo, uprawa mniszka na mało wartościowych gruntach niskiej jakości pozwoli zapobiec dalszemu niszczeniu cennych lasów deszczowych i dżungli w regionach tropikalnych. Monokultury kauczukowca w samej Azji zajmują obecnie powierzchnię ponad dziesięciu milionów hektarów!

Nowa technologia Continental całkowicie odmieni i ulepszy proces produkcji opon w przyszłości. Skorzystają na tym przede wszystkim klienci, którzy uzyskają dostęp do wysokiej jakości opon, na które nie będą musieli długo czekać – komentuje Paweł Skrobisz, Customer Service Manager, Continental Opony Polska. Pierwsze opony Continental z gumy uzyskanej z korzeni mniszka lekarskiego będą poddawane testom na publicznych drogach w ciągu najbliższych lat.

W laboratoriach chemicznych i fizycznych firmy Continental każdego roku wytwarza się i bada tysiące próbek materiałów z wykorzystaniem skomplikowanych procedur. Wszystko po to, aby jeszcze bardziej efektywnie wytwarzać opony, odpowiadające potrzebom kierowców. Polityka firmy, opierająca się na poszanowaniu zasad zrównoważonego rozwoju oraz ochrony środowiska pozwoli Continental na wytwarzanie nowoczesnych opon, których poszukują kierowcy.

* * *

Continental AG

Z osiągniętymi w 2014 roku obrotami w wysokości 34,5 miliarda euro (według wstępnych wyników finansowych), Continental jest jednym z wiodących dostawców motoryzacyjnych na świecie, rozwijając inteligentne technologie dla transportu osób i ich dóbr. Jako wiarygodny partner i międzynarodowy producent opon, oferuje trwałe, bezpieczne i komfortowe rozwiązania, dostosowane do indywidualnych potrzeb. Koncern działa w ramach pięciu działów: Podwozi i Bezpieczeństwa, Układów Napędowych, Wnętrz Pojazdów, Opon oraz ContiTech. Continental zatrudnia obecnie ponad 200 000 pracowników w 53 krajach.

www.continental-corporation.com

 

Dział Opon

Jako jeden z wiodących producentów opon na świecie, zatrudniający ponad 42 000 pracowników. Obecnie Dział Opon posiada na całym świecie 22 zakłady zajmujące się produkcją i rozwojem. Szeroka oferta produktów Działu oraz stałe inwestycje w badania i rozwój w znaczący sposób przyczyniają się do osiągnięcia efektywnej pod względem kosztowym i wydajnej ekologicznie mobilności.

 

Opony do pojazdów ciężarowych

Dział Opony do Pojazdów Ciężarowych jest jednym z największych producentów opon do samochodów ciężarowych, autobusów i pojazdów przemysłowych na świecie.

www.continental-truck-tires.pl

 

Sponsoring

Dział Opon jest oficjalnym sponsorem Pucharu Niemiec w Piłce Nożnej, Major League Soccer w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie, Pucharu Azji w Piłce Nożnej 2015 w Australii oraz Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2016TM we Francji.

www.ContiSoccerWorld.com.

Nadesłał:

ConTrust
http://contrust.pl

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl