Firmy przodują w zakupach samochodów


2017-01-30
Firmy stanowią siłę napędową polskiej gospodarki. Przodują także w zakupach samochodów, a ich udział w 2016 roku wyniósł ponad dwie trzecie wszystkich sprzedanych w Polsce nowych aut osobowych i dostawczych do 3,5 tony.

Jednocześnie rośnie liczba przedsiębiorców sięgających po nowoczesny leasing z niskimi miesięcznymi ratami oraz produkty okołofinansowe, takie jak pakiety serwisowe.

Ubiegły rok zakończył się doskonałym wynikiem sprzedaży nowych samochodów na polskim rynku. Według dany Centralnej Ewidencji Pojazdów oraz analiz Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar i Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego, w ciągu minionych 12 miesięcy nabywcy kupili ponad 475 tys. nowych pojazdów, o niemal 17% więcej niż w roku 2015. Jest to zresztą najlepszy wynik od dwutysięcznego roku. W tej liczbie 416 tys. stanowiły auta osobowe, a 60 tys. pojazdy dostawcze do 3,5 tony. Ta druga grupa, choć znacznie mniej liczna niż osobówki i o spadającej w ostatnich miesiącach dynamice wzrostu, zanotowała sprzedaż o ponad 12% wyższą, licząc rok do roku.

Wysoki udział w liczbie 475 tys. nowych samochodów notują pojazdy kupione przez firmy – prawie 68% całego wolumenu sprzedaży. Przekłada się to na ponad 324 tys. aut zakupionych „na REGON”, wśród których 282 tys. to auta osobowe. Swój udział w tym sukcesie mają z pewnością nowoczesne produkty finansowe dla przedsiębiorstw, takie jak leasing z niskimi ratami Audi Perfect Lease, EasyDrive w marce Volkswagen czy ŠKODA Leasing Niskich Rat.

Michał Dyc, Dyrektor Sprzedaży Detalicznej Volkswagen Financial Services 

Nadesłał:

MultiComm

Wasze komentarze (1):

  • avatar
    ~bob, 2017-02-01 11:26:43

    Flotę samochodów trzeba co jakiś czas wymieniać. To naturalny stan rzeczy. U Nas w firmie w tym roku zakupili nowe modele toyoty Prius. Dostaną je przedstawiciele poruszający się po mieście. Wg mnie to bardzo dobry wybór, bowiem hybryda to najlepsza opcja na miejskie warunki.


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl