Handel Mobilny w Praktyce 2014 - raport


2014-11-04
Jak w praktyce wygląda rynek handlu mobilnego w Polsce, UE i USA?

Wartość rynku handlu mobilnego w Polsce, tylko w tym roku, wzrośnie o 113 proc. i osiągnie poziom jednego miliarda złotych, a w 2015 roku aż 2, 5 miliarda. Już 11 milionów Polaków w zeszłym miesiącu korzystało z internetu za pośrednictwem smartfonu lub tabletu, a blisko 5 milinów kupiło produkt, usługę lub aplikację za ich pomocą. 
Na przestrzeni ostatnich miesięcy widać, że rodzime e-sklepy powoli, ale konsekwentnie wdrażają rozwiązania mobilne. Wzrost znaczenia urządzeń mobilnych w handlu internetowym spowodował, że sklepy które jako pierwsze zainwestowały w rozwiązania mobilne, dzisiaj mogą już liczyć zyski. W tej sytuacji przedsiębiorcy do tej pory z dystansem spoglądający w stronę mobile, zaczęli doceniać jego znaczenie i szukać narzędzi umożliwiających pozyskanie ruchu za jego pośrednictwem mówi Dariusz Grabowski z Ceneo.pl. Bardzo dobre perspektywy ma przed sobą również branża turystyczna, oferująca swoje usługi w internecie. Od 5 lat obserwujemy systematyczny wzrost, zarówno liczby odwiedzin, jak i zamówień składanych za pomocą smartfonów i tabletów. W 2010 klienci mobilni generowali zaledwie 0, 3 proc. zamówień. Za przełomowy można uznać rok 2013, gdy łączna liczba zamówień składanych w naszym serwisie za pośrednictwem smartfonów i tabletów wyniosła 5, 7 proc. W tym roku już prawie co 10 klient dokonywał rezerwacji online za pośrednictwem urządzeń mobilnych mówi Radosław Damasiewicz, dyrektor marketingu i e-commerce w Travelplanet.pl. Sytuacja nie wygląda jednak tak dobrze w przypadku polskich firm (nie koncentrujących się na e-handlu), które zdają się nie dostrzegać potencjału tkwiącego w rozwiązaniach mobilnych. Największe zmiany dotyczą jednak samych użytkowników. Już 50 proc. Polaków posiada smartfon, a jedna trzecia tablet. Ta, ciągle rosnąca, grupa użytkowników aktywnie korzysta internetu i aplikacji za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Coraz częściej robi też w ten sposób zakupy. Już dziś stosowne ułatwienia (aplikacje lub strony mobilne) dla takich właśnie osób wdrożyło 31, 49 proc. polskich e-sklepów. W ciągu ostatniego roku liczba ta wzrosła o 7 proc. Rok 2014 w handlu mobilnym ma należeć do Polski. To właśnie nasz kraj ma rozwijać się najszybciej w Europie, osiągając wzrost na poziomie 113 proc., dzięki czemu rynek m-commerce w Polsce osiągnie wartość miliarda złotychmówi Piotr Krawiec, prezes zarządu mGenerator.pl.

Pełna wersja raportu jest dostępna na stronie www.mGenerator.pl

Nadesłał:

praktyk

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl