Hawk-Eye debiutuje w produkcji scenicznej: operze kameralnej „Charlie Parker’s Yardbird”


Hawk-Eye debiutuje w produkcji scenicznej: operze kameralnej „Charlie Parker’s Yardbird”
2017-06-28
Sony Digital Cinema 4K i Hawk-Eye dostarczają Hackney Empire skalowalne, innowacyjne rozwiązanie do produkcji zdalnej

Sony Digital Cinema 4K Hawk-Eye Innovations poinformowały, że znana na całym świecie technologia Hawk-Eye została po raz pierwszy użyta do celów innych niż obsługa telewizyjna imprez sportowych.

Rozwiązanie SMART Production firmy Hawk-Eye posłużyło do utrwalenia opery kameralnej Charlie Parker’s Yardbird wystawianej przez Hackney Empire. Celem przedsięwzięcia była demonstracja skalowalnego, opłacalnego rozwiązania do produkcji zdalnej przeznaczonego dla instytucji kulturalnych.

To nasycone jazzem przedstawienie jest nagrywane jako materiał dla kin przy użyciu innowacyjnego rozwiązania, na które składa się pięć zdalnie sterowanych kamer Sony PXW-FS7 oraz najnowocześniejsze technologie produkcji oparte na systemach informatycznych. Wykorzystując inteligentny system produkcji i zdalnie sterowane kamery, firmy Sony i Hawk-Eye mogły wyprodukować oryginalny materiał dla Hackney Empire znacznie mniejszym kosztem niż we wcześniejszych realizacjach, w których używano typowych systemów transmisyjnych.

 

Postprodukcją materiału zajmie się dział Sony Digital Cinema 4K. Wykorzystując dogłębną znajomość wymogów DCI (Digital Cinema Initiative), przygotuje on finalny pakiet DCP, spełniający rygorystyczne standardy, jakim podlegają materiały przeznaczone na duży ekran.

 

Długoterminowym celem przedsięwzięcia jest stworzenie mniejszym instytucjom kulturalno-rozrywkowym, takim jak Hackney Empire, nowych potencjalnych źródeł dochodu poprzez umożliwienie im produkcji własnych materiałów przeznaczonych do dystrybucji w kinach w całej Wielkiej Brytanii. Elastyczny, skalowalny system Hawk-Eye, który stał się fundamentem współczesnych transmisji sportowych, pomoże więc teraz wkroczyć w erę cyfrową tradycyjnym instytucjom rozrywkowym.

 

W skład systemu produkcyjnego wchodzą cztery kamery FS7 zamontowane na zdalnie sterowanych, zautomatyzowanych głowicach, jedna statyczna kamera FS7 oraz jedna mikrokamera w fosie orkiestrowej (kanale dla orkiestry). Czteroosobowa ekipa produkcyjna zdalnie steruje kamerami ze znajdującej się z tyłu sali strefy o wymiarach 3 x 3 metry. Oznacza to, że jej praca nie powoduje zmniejszenia liczby miejsc na widowni ani pogorszenia wrażeń widzów.

 

Koordynację działania kamer ułatwiają dwa serwery Hawk-Eye SMART Production. Kolejny serwer służy do montażu oraz zarządzania nagraniami, które są zapisywane na oddzielnym rejestratorze. Małą ekipę produkcyjną tworzy dwóch operatorów kamer zautomatyzowanych, reżyser oraz inżynier śledzący scenariusz i zapewniający koordynację podczas przedstawień. Na scenie i w fosie orkiestrowej rozmieszczono liczne mikrofony, pozwalające ekipie uzupełnić obraz Full HD bogatym, naturalnym dźwiękiem.

 

Produkcja w Hackney Empire potwierdzi słuszność koncepcji kompleksowego systemu organizacji pracy opartego na rozwiązaniu Hawk-Eye. Umożliwi ponadto wykorzystanie tej samej konfiguracji sprzętowej podczas strumieniowych transmisji na żywo, które planowane są w przyszłych projektach.

 

— To nowe rozwiązanie przywodzi na myśl najlepszy okres w historii Hackney Empire: lata 50., w których inscenizowano tu sztuki dla telewizji — komentuje Clarie Middleton, dyrektor naczelna Hackney Empire. — Dziś, mając 115-letnią tradycję, nadal szczycimy się wykorzystaniem najnowszej technologii, która ułatwia dostęp do sztuki. Utrwalając spektakle takie jak YardBird, firmy Sony Digital Cinema i Hawk-Eye pomagają nam dotrzeć do osób, które zwykle nie chodzą do teatru. Doświadczenie obu tych podmiotów w produkcji i postprodukcji stanowi dla nas gwarancję, że spektakle wyświetlane na dużym ekranie wyglądają równie efektownie jak na scenie. Bardzo cieszymy się, że tworzymy warunki do rozszerzenia widowni naszych przedstawień na mieszkańców całej Wielkiej Brytanii.

— Projekt ten był dla nas doskonałą okazją do pokazania nowych zastosowań technologii firmy Hawk-Eye — komentuje Ed Hawke, dyrektor operacyjny w firmie Hawk-Eye Innovations. — Dzięki sprawniejszej organizacji pracy i zdalnym kamerom jesteśmy w stanie utrwalać akcję na scenie bez zakłócania spokoju widzów ani zajmowania dochodowych miejsc na widowni. Nasze skalowalne, zoptymalizowane rozwiązanie było testowane w różnych dyscyplinach sportu, od hokeja na lodzie po piłkę ręczną, oraz na wielu imprezach: od Wimbledonu po igrzyska olimpijskie. Teraz mamy przyjemność pokazać jego wykorzystanie do opłacalnej produkcji przedstawień.

— W innych systemach produkcyjnych niezbędna jest liczna ekipa dysponująca znaczną ilością sprzętu — mówi John Bullen, menedżer ds. tworzenia treści w Sony Digital Cinema. — Wielu teatrów po prostu nie stać na realizację produkcji w takiej skali. Obiekty takie jak Hackney Empire są entuzjastycznie nastawione do rozszerzenia swojej oferty na widzów kin, a rozwiązanie firmy Hawk-Eye daje im taką możliwość. Promuje ono wystawiane spektakle na szerszą skalę, a ponadto tworzy nowe źródła dochodu, z których wcześniej korzystać mogły wyłącznie największe placówki teatralne.

W grudniu 2016 r. firmy Sony i Hawk-Eye przeprowadziły pierwszą pomyślną próbę z systemem produkcyjnym złożonym z kamer Sony PMW-500 i technologii Hawk-Eye SMART Production. Posłużył on do sfilmowania w Hackney Empire bożonarodzeniowej pantomimy Śpiąca królewna.

http://www.sony.pl/pro/products/digital-cinema

Twitter: http://twitter.com/SonyDCinema4K

Facebook: http://www.facebook.com/SonyDigitalCinema

LinkedIn: http:www.linkedin.com/SonyDigitalCinema

YouTube: http://www.youtube.com/user/SonyDCinema4K

 

W celu uzyskania dodatkowych informacji prosimy o kontakt:

Malgorzata Błachnio, INDALO

Tel.: +48 601 349 356, mail: malgorzata.blachnio@indalo.pl www: www.sony.pl/pro  

 

Nadesłał:

INDALO

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl