Hybryda najmocniejszą wersją XC90


Hybryda najmocniejszą wersją XC90
2016-02-28
Pod maską Volvo XC90 mogą znaleźć się zarówno silniki Diesla, jak i benzynowe, jednak najmocniejszą opcją jest wersja hybrydowa o łącznej mocy ok. 400 KM. W tym SUV-ie z napędem hybrydowym typu plug-in, 4-cylindrowa jednostka benzynowa z rodziny Drive-E współpracuje z silnikiem elektrycznym, co w znaczny sposób obniża zużycie paliwa.

SUV szwedzkiej marki dostępny jest w wersji benzynowej, wysokoprężnej oraz hybrydowej typu plug-in. XC90 wyposażone w najwyższej klasy jednostkę napędową T8 Twin Engine z rodziny Drive-E zapewnia połąćzenie w sobie mocy silnika elektrycznego i spalinowego. Dodatkowo akumulatory mają możliwość doładowania bezpośrednio z sieci elektrycznej.

Wielu producentów od lat zmaga się z problemem połączenia dużego rozmiaru akumulatora z przestronnym luksusowym wnętrzem samochodu. W nowym XC90, opartym na architekturze SPA, wkomponowanie akumulatorów i silników elektrycznych w nadwozie odbyło się bez zmniejszenia przestrzeni pasażerskiej, czy ładunkowej samochodu.

W mieście ekologicznie – w trasie dynamicznie

Standardowa jazda XC90 w wersji T8 odbywa się domyślnie w trybie hybrydowym. Wykorzystywany jest wówczas zarówno dwulitrowy, czterocylindrowy silnik benzynowy Drive-E wyposażony w turbodoładowanie, który napędzać będzie przednie koła, jak i silnik elektryczny o mocy 80 KM (60 kW), odpowiedzialny za napęd tylnych kół.

Wraz z przyciśnięciem specjalnego włącznika kierowca będzie mógł przełączyć się na tryb miejski – napędzany w pełni elektrycznie, cichy i nie emitujący spalin. Kiedy natomiast potrzebować będziemy większej mocy, możliwy jest szybki powrót do trybu łączącego silnik benzynowy i napęd elektryczny, o łącznej mocy ok. 400 KM i momencie obrotowym 640 Nm. W tym trybie siedmioosobowy SUV może przyspieszyć do „setki” w ok. 6 sekund.

Pełna gama jednostek silnika

Oprócz silnika Twin Engine o oznakowaniu T8 w ofercie XC90 dostępne są także inne jednostki. Nowy SUV może być też wyposażony w turbodiesla z gamy silników D5 AWD. Jego parametry to: 225 KM, 470 Nm, z najlepszą w swojej klasie wydajnością ok. 6 l/100 km. Kolejny do wyboru, to czterocylindrowy silnik Diesla D4, który generuje 190 KM mocy oraz 400 Nm momentu obrotowego ze średnią spalania ok. 5 l/100 km.

W ofercie znalazły się również dwa silniki benzynowe. Pierwszym jest silnik T6, który oferuje 320 KM i okrągłe 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Drugi to T5 –254 KM i 350 Nm.

Nadesłał:

JK PR

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl