IKEA wybrała agencję kreatywną


IKEA wybrała agencję kreatywną
2014-09-23
Zakończyło się postępowanie przetargowe na strategiczną, długoterminową obsługę kreatywną spółki IKEA Retail Polska. Firma zdecydowała się na podjęcie współpracy z agencją GREY Worldwide Warszawa.

W przetargu ogłoszonym przez IKEA w lipcu 2014 roku wzięły udział cztery agencje, wybrane spośród wcześniej wytypowanych dziesięciu firm: Change Integrated, DDB Warszawa, GREY Worldwide Warszawa oraz VML wraz z PZL. Dwuetapowe postępowanie obejmowało przygotowanie wstępnych koncepcji, a następnie przełożenie ich na wybrane przez IKEA media. O wyborze agencji decydowały nie tylko siła kreacji i strategiczne podejście do komunikacji, ale również propozycja składu zespołu do obsługi marki oraz wysokość opłaty miesięcznej. Za najlepszą uznano ofertę firmy GREY Worldwide Warszawa. Pozostałe trzy agencje otrzymają zwrot części kosztów poniesionych w związku z przetargiem.

„IKEA jako ekspert oraz innowator w zakresie wyposażenia wnętrz dąży do tego, aby zwiększać zainteresowanie ludzi urządzaniem domu. Polacy zawsze doceniali i dbali o jakość domowego życia. Chcemy więc dzielić się z nimi naszą wiedzą oraz pasją i pomagać im w aranżacji mieszkań zgodnie z ich potrzebami. Stale poszukujemy nowych, ciekawych form dotarcia do naszych klientów, aby mogli jeszcze lepiej poznawać nasze inspirujące rozwiązania dla domu” – powiedział Łukasz Ostrowski, dyrektor marketingu IKEA Retail w Polsce.

„Proces był złożony i miał na celu nie tylko wybór najlepszej propozycji, biorąc pod uwagę planowane w najbliższym czasie akcje marketingowe, ale także jak najlepsze poznanie potencjalnych partnerów. To dla nas bardzo ważne, ponieważ wiele wymagamy, zarówno od siebie, jak i osób, z którymi współpracujemy, a takie podejście najlepiej sprawdza się w długim okresie” – powiedział Bartłomiej Dyliński, manager IKEA ds. komunikacji zewnętrznej.

Do końca sierpnia 2014 roku IKEA współpracowała z JWT Warszawa, obecnie Lemon SKY JWT. Wyjątkiem była kampania promująca nowy system mebli kuchennych METOD, który został wprowadzony na rynek wraz z początkiem kwietnia, oraz kampania dla Katalogu IKEA 2015, przygotowane przez agencję GREY – w obu przypadkach firmy współpracowały na zasadzie projektowej.


Nazwa marki IKEA to akronim – skrót utworzony z pierwszych liter imienia, nazwiska oraz nazw farmy i parafii, skąd pochodzi założyciel firmy (Ingvar Kamprad Elmtaryd Agunnaryd).

IKEA jest innowatorem oraz doradcą w zakresie wyposażenia wnętrz, którego celem jest tworzenie lepszego życia na co dzień dla wielu ludzi. IKEA jest godną zaufania, stabilną finansowo i stale rozwijającą się firmą. IKEA w Polsce posiada obecnie osiem sklepów, które w roku finansowym 2013 odwiedziło ponad 20 milionów osób. Ponadto, poprzez Inter IKEA Centre Group Poland, firma zbudowała i zarządza siedmioma parkami oraz centrami handlowymi. W Jarostach koło Piotrkowa Trybunalskiego zlokalizowane jest Regionalne Centrum Dystrybucyjne, które obsługuje sklepy IKEA w Polsce, Czechach, Słowacji, Rumunii, Bułgarii i na Węgrzech. Biuro Zakupów współpracuje z producentami mebli i artykułów wyposażenia wnętrz w regionie Europy Centralnej, dostarczając je do sieci IKEA na całym świecie.

Dodatkowych informacji udziela:

Katarzyna Balashov
Deputy PR Manager – grupa IKEA w Polsce
Tel.: +48 22 711 23 59 E-mail: katarzyna.balashov@ikea.com

Nadesłał:

Questia Sp. z o.o. Communications Management Consultants
http://www.questiapr.pl/

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl