Motoryzacja » Samochody

Jak działa sprzęgło elektromagentyczne?

Głównym zadaniem sprzęgła samochodowego jest przesadzenie napędu, tak żeby szkoda dla mocy była jak najniższa, a napęd został przekazany z silnika bezpośrednio na układ. Sprzęgło elektromagnetyczne ma dokładnie takie samo działanie, jednak różni się ono znacznie formą od sprzęgła kinetycznego.

W pracy sprzęgła elektromagnetycznego, przeniesienie mocy napędu dokonuje się przez wpływanie pola magnetycznego dokładnie na umieszczone magnesy. Wszystko, podobnie jak w wypadku zwyczajnego sprzęgła, sterowane jest przez sprzęgło, wciskane przez kierowcę samochodu albo instalację, jaka działa w automatycznych skrzyniach biegów. Sprzęgła elektromagnetyczne dzielą się na 2 typy. Jeden z typów to sprzęgła elektromagnetyczne tarczowe. 2. to sprzęgła proszkowe.

Sprzęgło elektromagnetyczne tarczowe charakteryzują się cierną tarczą, a ponad to jeszcze specyficznym uzwojeniem znajdującym się w kole zamachowym. Elektromagnes, do którego dopływa moc elektryczna generuje pole magnetyczne, a to dociąga tarczę ścierną wprost do tarczy sprzęgła. Występuje wtedy przemieszczenie napędu. Wciśnięcie sprzęgła, czyli wysprzęglenie doprowadza powoduje zanik pola magnetycznego poprzez przerwanie przekazywania prądu.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Elektromagnetyczne sprzęgła proszkowe są sprzęgłami w jakich jest specjalny pył ferromagnetyczny. Aktualnie coraz to powszechniej zamiast proszku ferromagnetycznego daje się specjalną pastę. Napływające pole siłowe wpływa na twardnienie materii oraz zwarcie 2 elementów układu.

Stosunkowo mała zawodność sprzęgieł elektromagnetycznych wzbudzona jest tym, że w sprzęgłach tychże nie ma efektu ścierania. Dzięki takiej sytuacji sprzęgło elektromagnetyczne charakteryzuje się niewątpliwie większą wytrzymałością. Nie znaczy to wszak, iż te sprzęgła są zupełnie bezawaryjne. Wirowanie elektromagnesu jest elementem nieuniknionym do wykształcenia pola, co powoduje niszczenie się szczotek oraz pierścieni. Serwisowanie szczotek jest względnie proste, jednakowoż serwisowanie pierścieni jest już wiele bardziej problematyczne oraz drogie.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Dabali777

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »