Jak mierzyć skuteczność reklamy?


2015-03-11
Zainwestowanie w odpowiednią reklamę to najlepszy sposób na zwiększenie dochodów firmy. Wbrew pozorom nie jest to jednak wcale takie proste – istnieje wiele różnych form promocji produktów lub usług, które różnią się skutecznością.

Oczywiście skuteczna reklama to taka, która powoduje wzrost sprzedaży, czyli zysków. Zwiększenie liczby klientów jest najlepszym dowodem na przyjęcie odpowiedniej strategii marketingowej. Jednocześnie zazwyczaj istnieje potrzeba zmierzenia poziomu skuteczności konkretnych działań i form reklamy.

Czytaj więcej na temat reklamy.


Jest to stosunkowo proste zadanie w przypadku promocji w Internecie. W takiej sytuacji bezpośrednim celem jest przyciągnięcie jak największej liczby użytkowników na stronę firmy. Wzrost liczby wejść na stronę zazwyczaj przekłada się także na poprawę sprzedaży. Rośnie również wiedza na temat samej firmy oraz jej oferty.

Dużo trudniejsze jest mierzenie skuteczności reklamy poza Internetem. W takim przypadku zazwyczaj stosuje się różne badania oraz ankiety. Mogą one mierzyć zasięg oraz częstotliwość reklamy. W pierwszym przypadku chodzi o to, żeby dotrzeć do jak największej liczby odbiorców, w drugim o to ile razy dana osoba zobaczyła konkretną reklamę. Takie badanie pozwalają ocenić, czy wybrana forma promocji rzeczywiście dociera do potencjalnych klientów i jakie w związku z tym może przynieść rezultaty.

Oczywiście trzeba także pamiętać, że dobra reklama musi mieć treść, która zachęci potencjalnych klientów do skorzystania z oferty firmy. Sam fakt, że ktoś wejdzie na stronę lub zobaczy spot reklamy w telewizji, nie oznacza automatycznie, że kupi promowany produkt. Dlatego przy tworzeniu skutecznych reklam trzeba zwracać dużą uwagę na przekaż, który dotrze do odbiorcy.

Autor: Agencja Reklamy we Wrocławiu

Nadesłał:

Agencja Reklamowa we Wrocławiu
http://vizer.pl/

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl