Jak prawidłowo spisać umowę z zespołem muzycznym?


Jak prawidłowo spisać umowę z zespołem muzycznym?
2014-07-01
Gdy jesteśmy w trakcie przygotowywania jakiejś specjalnej uroczystości – czy to wesela czy innej uroczystości, często jesteśmy tak pochłonięci wieloma sprawami, że zapominamy o rzeczach najbardziej istotnych – formalnościach. To one chronią nas przed niepotrzebnymi problemami.

Tak jest w przypadku wynajmu zespołu muzycznego. Wydawałoby się, że w tym przypadku spisywanie umowy nie jest jakoś bardzo znaczące. Liczą się umiejętności muzyczne wszystkich członków, potwierdzone chociażby pozytywnymi opiniami czy własnym portfolio. Jednak życie pokazuje nam coś zupełnie innego. Zarówno w tym przypadku, jak i w każdym innym jesteśmy narażeni na nieuczciwość i nierzetelność firm, jaka będzie świadczyć nam usługi. Dlatego warto o tym pomyśleć wcześniej i zaoszczędzić sobie niepotrzebnych nerwów.

Kiedy mamy już wybrany zespół muzyczny, należy spisać z nim umowę. Zwykle wiele kapel ma już wcześniej przygotowany stosowny formularz, jednak zanim złożymy na nim podpis, warto dokładnie się z nim zapoznać i negocjować każdy, podejrzany dla nas zapis. Zacznijmy zatem od szczegółów. W pierwszej kolejności należy sprawdzić, w ilu osobowym składzie pojawi się zespół muzyczny na naszej uroczystości. Czasem jest tak, że kapela liczy formalnie pięciu członków, ale na imprezie zjawia się tylko dwóch. To sprytny chwyt. Dzięki temu w jednym dniu, orkiestra dzieląc się składem, może grać na dwóch zabawach. Dodatkowo warto zadbać, aby zespół muzyczny umiał grać choć kilka z naszych ulubionych piosenek. W końcu to my jesteśmy dla nich, a nie odwrotnie, więc powinni wiedzieć, że mają do czynienia z wymagającą klientelą.

Kolejną ważną kwestią, na jaką należy zwrócić uwagę podczas podpisywania umowy z danym zespołem muzycznym są godziny trwania imprezy. Oczywiście najlepiej byłoby, aby kapela grała do ostatniego gościa, jednak rzeczywistość szybko weryfikuje nasze oczekiwania. Zwykle, najlepsza zabawa trwa do godziny 3.00 - 4.00. Później goście są już zmęczeni i przeciąganie imprezy na siłę nie przynosi oczekiwanych rezultatów. Podobnie sytuacja przedstawia się w kwestii transportu sprzętu. Każdy profesjonalny i szanujący się zespół muzyczny jest w posiadaniu odpowiedniego nagłośnienia i jest właścicielem środka lokomocji, który umożliwi mu przewożenie całego sprzętu oraz instrumentów. Jednak nie zaszkodzi, aby podczas podpisywania umowy wziąć pod uwagę również tą klauzulę.

Wiele zespołów dorabia sobie w taki sposób po godzinach, co znaczy, że nie ma zarejestrowanej działalności gospodarczej. W związku z tym nie będzie składać na umowie pieczątki z numerem REGON. W takiej sytuacji mamy ogromne pole do popisu, aby negocjować kwotę wynajmu orkiestry.


Nadesłał:

brenna

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl