Jak skutecznie wypromować warsztat samochodowy?


2017-12-09
Prowadzenie warsztatu samochodowego nie należy do najprostszych zadań, choć osobom postronnym może się tak wydawać.

Taka działalność polega bowiem nie tylko na sprawnym naprawianiu pojazdów, ale również na sporządzaniu wszystkich wymaganych dokumentacji czy dbaniu o właściwą promocję takiego biznesu. Choć często mówi się, że dobry fachowiec da sobie doskonale radę, bo będzie on polecany przez swoich klientów kolejnym osobom, to reklama jest tak naprawdę czymś niezbędnym. W jaki sposób zatem warto promować swój warsztat samochodowy, aby przyciągnąć do siebie jeszcze więcej klientów?

 

Standardowe ulotki

 

Na początek warto zainteresować się tradycyjnymi rozwiązaniami, które jednak okazują się być naprawdę skuteczne. Ulotki są zdecydowanie jednym z nich, choć aby faktycznie przyniosły takie rezultaty jakich oczekujemy, musimy zadbać o kilka szczegółów.

 

Przede wszystkim, warto zainwestować w usługi profesjonalnego grafika, który stworzy dla nas dobrej jakości projekt takiej ulotki. Wbrew pozorom nie jest to wcale takie łatwe, tym bardziej, że trzeba zachować odpowiedni balans, tak aby zastosowana grafika przyciągała uwagę przechodniów, ale jednocześnie nie była zbyt „krzykliwa”, gdyż ma to działanie zupełnie odwrotne.

Oprócz tego, na ulotce promującej nasz warsztat samochodowy muszą znaleźć się jasno przedstawione informacje dotyczące naszej działalności. Najlepiej od pauz wymienić wszystkie najważniejsze usługi, które świadczymy oraz ich przeciętne ceny, jeśli chcemy by się tam pojawiły. Oczywiście nie można też zapomnieć o właściwych rozmiarów logo naszej firmy, które musi się znaleźć w centralnym miejscu.

 

Kiedy mamy już gotową ulotkę pozostaje jej właściwa dystrybucja. Tak naprawdę najważniejszą zasadą jest to, aby ulotki zostawiać w tych miejscach, w których może się pojawić jak największa liczba osób. Dziś samochód posiada niemalże każdy, dlatego z usług warsztatów samochodowych korzysta mnóstwo klientów. Ulotki możemy zatem zostawić w salonach fryzjerskich, restauracjach, sklepach spożywczych czy też na stacjach benzynowych. Oczywiście, jeśli tylko dysponujemy odpowiednimi środkami finansowymi, możemy również zatrudnić osobę, która zajmie się rozdawaniem naszych ulotek na ulicy.

 

Wykorzystaj Internet do promowanie swojego warsztatu

 

Internet to obecnie najważniejsze źródło informacji, z którego mnóstwo osób czerpie wiedzę na temat działających w okolicy biznesów. Dlatego też, jeśli chcemy iść z duchem czasu powinniśmy zatroszczyć się o to, by nasz warsztat samochodowy był widoczny w sieci.

 

Przede wszystkim, warto zainwestować w stworzenie dobrej jakości strony internetowej, na której znajdzie się dokładny opis naszej firmy oraz świadczonych przez nią usług. Również w tym przypadku, powinniśmy skorzystać z pomocy profesjonalnego grafika, który zatroszczy się o to by strona działała poprawnie, a udostępniane na niej treści były czytelne dla użytkowników. Oczywiście nie można również zapominać o systematycznym uaktualnianiu naszej strony, poprzez którą powinniśmy informować naszych klientów o obowiązujących promocjach czy też wprowadzanych zmianach, dotyczących obowiązujących cen za usługi czy godzin otwarcia warsztatu. Aby zapewnić sobie widoczność w sieci warto zainwestować w usługę oferowaną nam przez Google, którą jest AdWords. Dzięki niej, strona naszej firmy będzie promowana w wyszukiwarce internetowej w przypadku, gdy użytkownik będzie poszukiwał tego typu usług w wybranym przez nas mieście.

 

Oprócz tego oczywiście, w dzisiejszych czasach wręcz konieczne jest korzystanie z portali społecznościowych, które są doskonałą platformą do promowania firm, takich jak warsztaty samochodowe. Za ich pośrednictwem możemy bowiem cały czas pozostawać w kontakcie z naszymi klientami, odpowiadać na ich pytania, ale także skargi, oraz informować o planowanych akcjach promocyjnych. Samo założenie konta na Facebooku czy Instagramie to jednak nie koniec. Aby taki profil faktycznie przyniósł określone efekty, w postaci kolejnych klientów, musimy dbać o jego odpowiednie prowadzenie. Niektórzy przedsiębiorcy zatrudniają osoby do zajmowania się ich profilami społecznościowymi, ale na początku z pewnością poradzimy sobie z tym samodzielnie.

 

Oryginalne gadżety promocyjne

 

Klienci uwielbiają różnorodne gadżety promocyjne, zwłaszcza jeśli są one przydatne. Dlatego też, dobrze jest zainwestować w niestandardowe materiały reklamujące nasz warsztat samochodowy. Dobrym pomysłem mogą okazać się chociażby zawieszki zapachowe, które wciąż są często używane przez kierowców w ich samochodach.

 

Z pewnością większość osób, kiedy myśli o takich produktach, natychmiast wyobraża sobie typowe choinki zapachowe, które są niezwykle popularne. Okazuje się jednak, że obecnie możemy stworzyć swoje firmowe zapachy samochodowe w przeróżnych kształtach, w zależności od naszych preferencji. Produkcją tego typu gadżetów z indywidualnymi grafikami zajmuje się firma Eurofresh, która oferuje swoim klientom również usługi pakowania takich produktów. Warto zajrzeć na stronę eurofresh.com.pl, aby dowiedzieć się wszystkiego na temat szerokiej oferty firmy obejmującej nie tylko zawieszki, ale także chociażby podkładki pod piwo.


Redakcja Infomoto informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Infomoto nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Kamil82

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl