Jak w kilku krokach wybrać system IT wspierający HR?


Jak w kilku krokach wybrać system IT wspierający HR?
2016-05-06
Odpowiednio dobrane rozwiązanie do zarządzania zasobami ludzkimi to w dzisiejszych czasach już nie tylko pożądane udogodnienie, ale konieczność.
By systemy informatyczne wspierały zarządzanie wydajnością i rozwojem pracowników, optymalizowały czynności administracyjne oraz umożliwiały pozyskiwanie wielopłaszczyznowych analiz, powinny być dopasowane do potrzeb i oczekiwań pracowników działu HR oraz zgodne z planami biznesowymi całej organizacji. Kluczem do sukcesu jest wybór odpowiedniego rozwiązania, a także wiarygodnego partnera, który przeprowadzi firmę przez ten proces.

Pierwszym pytaniem, które należy sobie postawić przy wyborze systemu informatycznego jest: jakie efekty biznesowe i w jakim czasie firma chce osiągnąć w wyniku wdrożenia?. Należy określić, czy potrzebne i możliwe jest wdrożenie kompleksowego rozwiązania obsługującego całość zagadnień zarządzania kadrami, czy też narzędzie wspierające pojedynczy wybrany proces lub rozłożenie przedsięwzięcia w czasie. W tej sytuacji należy ustalić, które obszary są najważniejsze lub najpilniejsze i właśnie od nich zacząć prace, a kolejne elementy można wdrażać później. Inną możliwością jest zakup narzędzia do obsłużenia bieżącej potrzeby i użycia go jednorazowo albo na krótko z docelowym założeniem, że potrzebne będzie rozwiązanie wspierające całościowo politykę HR. W ten sposób firma otrzymuje cel, ogólny zakres i szkic harmonogramu wdrożenia. To dobry punkt wyjścia do dalszych prac – podkreśla Teresa Olszewska, Prezes Zarządu GAVDI Polska S.A., firmy specjalizującej się w informatycznym wsparciu procesów zarządzania kapitałem ludzkim.
Drugi krok to określenie budżetu. Jedną z metod, dzięki której można to zrobić, jest rozesłanie do bazy dostawców zapytania o informację (tzw. Request for Information) i zebranie odpowiedzi. Jest to standardowe działanie wielu organizacji, które pozwala rozeznać się w sytuacji na rynku rozwiązań i firm wdrożeniowych. Po wewnętrznej akceptacji planowanego budżetu oraz sprawdzeniu dostępności ludzi, którzy mają wejść w skład zespołu projektowego klienta można już bardziej precyzyjnie zaplanować harmonogram działań – procesu zakupowego, podpisania umowy, rozpoczęcia projektu.

Czytaj całość artykułu tutaj: http://www.erp-view.pl/rozwiazania_hr/jak_w_kilku_krokach_wybrac_system_it_wspierajacy_hr.html

Nadesłał:

openmediagroup

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl