Karolina Trofiniak i Karolina Jartych najlepsze w krajowym finale konkursu HIC


2014-03-18
Drużyna w składzie Karolina Trofiniak i Karolina Jartych ze Szkoły Głównej Handlowej zwyciężyła w krajowym finale międzynarodowego konkursu studenckiego Henkel Innovation Challenge.

W polskim finale studenckiego konkursu, który odbył się 5 marca w Warszawie
w szranki stanęło 10 drużyn. Niełatwym wyzwaniem, któremu musieli sprostać studenci, było opracowanie innowacyjnego produktu dla jednego z trzech sektorów biznesowych firmy Henkel: klejów i technologii, środków piorących i czystości lub kosmetyków pielęgnacyjnych i zapachowych.

 

- To już szósta edycja konkursu Henkel Innovation Challenge w Polsce. Po raz kolejny poziom współzawodnictwa był naprawdę bardzo wysoki a jury nie miało łatwego zadania – mówi Sylwia Madej, koordynatorka projektu w firmie Henkel (na zdjęciu ze zwycięską drużyną - w środku).

 

Twórcy musieli wykazać się pomysłowością, wiedzą i wizjonerstwem, aby opracowany przez nich produkt odpowiadał na wyzwania stojące przed rozwiniętymi społeczeństwami aż w 2050 roku. Uwzględnianie tak dalekiej perspektywy wpisuje się bowiem w filozofię zrównoważonego rozwoju firmy Henkel. Podczas pracy nad swoim pomysłem i w przygotowaniach do krajowego finału studenci korzystali z merytorycznego wsparcia mentorów - menedżerów firmy Henkel. Po raz pierwszy w historii konkursu mogli także

zdobywać wiedzę na licznych platformach e-learningu i biorąc udział w seminariach internetowych.

 

Czysta ekologia

 

Werdyktem jury konkursu, składającego się z menedżerów najwyższego szczebla firmy Henkel w Polsce, najciekawszy pomysł zaprezentowały Karolina Trofiniak
i Karolina Jartych ze Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.

 

Studentki tworzące konkursową drużynę „K2” opracowały koncepcję nowoczesnego środka chemicznego, który nie tylko efektywnie chroniłby odzież przed czynnikami zewnętrznymi, ale również pozwalałby na ładowanie urządzeń elektronicznych. Produkt-kapsułka przyczepiona do odzieży pobiera energię słoneczną i w zetknięciu ze sprzętem elektronicznym ładuje go skumulowaną w sobie energią.

 

- Jednogłośnie stwierdzamy, że polscy finaliści tegorocznej edycji HIC wykazali się dużą kreatywnością, interdyscyplinarną wiedzą i szerokim horyzontem. Konkurs jest dla nas wyzwaniem, ale też odpowiedzialnym zadaniem. Poznając młodych, ambitnych studentów chcemy dać im szansę na rozwój, uwzględniając najlepsze standardy biznesu – informuje Agnieszka Bielawska, dyrektor działu HR Henkel Polska. – Gratulujemy zwycięskiej drużynie z Polski i życzymy jej pomyślności podczas finału w centrali firmy Henkel w Niemczech – dodaje.

 

Obie finalistki studiują w języku angielskim. Karolina Trofiniak jest studentką kierunku International Economics, a Karolina Jartych - Finance and Accounting. Dzięki zajęciu pierwszego miejsca w etapie krajowym studentki będą mogły zaprezentować swoje pomyły podczas światowego finału, który odbędzie się w dniach 31 marca – 3 kwietnia 2014 r. w Düsseldorfie. Będą tam rywalizować drużyny z 30 krajów całego świata: 13 krajów europejskich, 9 krajów Dalekiego Wschodu, 4 krajów z Afryki,
3 z Ameryki Południowej oraz z USA.

 

Trzy zwycięskie zespoły siódmej edycji konkursu „Henkel Innovation Challenge” otrzymają kolejno: za pierwsze miejsce - bilet na podróż dookoła świata o wartości 10 tys. EUR, za drugie miejsce - 4 tys. EUR, a za trzecie miejsce - 2 tys. EUR. Poza tym wszyscy laureaci zaproszeni zostaną na spotkanie z Kasperem Rorstedem,  prezesem zarządu firmy Henkel. Jest więc o co walczyć!

 

Osoby zainteresowane konkursem mogą odwiedzić serwis  www.henkelchallenge.com oraz kibicować polskiej drużynie na specjalnym fanpage na portalu społecznościowym Facebook  www.facebook.com/henkelchallenge.

***

Henkel oferuje na całym świecie wiodące marki i technologie w trzech obszarach biznesowych: Laundry & Home Care (środków piorących i czystości), Beauty Care (kosmetyków) oraz Adhesive Technologies (klejów, uszczelniaczy i technologii powierzchniowych). Założona w 1876 roku firma jest światowym liderem w branżach produktów konsumenckich oraz dla przemysłu, oferując tak znane marki jak Persil, Schwarzkopf i Loctite. Henkel zatrudnia 47 tysięcy pracowników. W 2012 roku wartość sprzedaży wyniosła 16,510 miliarda euro, a skorygowany zysk operacyjny 2,335 miliarda euro. Akcje uprzywilejowane Henkla wchodzą w skład najważniejszego niemieckiego indeksu giełdowego DAX.

 

Nadesłał:

ma_ks

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl