Linie lotnicze Grupy Thomas Cook wprowadzają kompletny pakiet rozwiązań Amadeus Altéa


2014-11-26
Umowa obejmuje dynamiczne ustalanie cen usług dodatkowych w celu wsparcia strategii merchandisingu linii lotniczych w wielu kanałach dystrybucji.

Firma Amadeus i linie lotnicze należące do Grupy Thomas Cook zawarły porozumienie, na mocy którego staną się one pierwszymi przewoźnikami wypoczynkowymi, którzy wprowadzą rozwiązanie Amadeus Altéa. Cztery linie lotnicze należące do koncernu z siedzibą w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Skandynawii i Belgii wdrożą pakiet Amadeus Altéa jako jedną platformę do zarządzania rezerwacjami i zasobami, a także do kontroli lotów.

Poprzez ujednolicenie swoich systemów informatycznych w całej grupie, linie lotnicze koncernu Thomas Cook będą mogły wdrożyć strategię zorientowaną na klienta, oferując pojedynczy punkt kontaktu i korzystając z kompleksowych informacji aktualizowanych w czasie rzeczywistym.

Thomas Cook i Amadeus odnowili również długoterminową umowę dystrybucyjną dla marki Thomas Cook Tour Operator w całej Europie. Amadeus jest zobowiązany do dalszego inwestowania w celu stworzenia możliwości dla obszaru handlu detalicznego i merchandisingu, takich jak dystrybucja usług dodatkowych przez biura podróży.

Oprócz wprowadzenia w liniach lotniczych Grupy Thomas Cook jednego systemu obsługi pasażerów (tzw. Passanger Service System), Amadeus będzie także wspierać grupę w oferowaniu swoim klientom bardziej dopasowanych usług poprzez dostarczanie spersonalizowanych ofert
z wykorzystaniem proaktywnej i spójnej komunikacji w różnych kanałach. Kluczowym elementem oferty technologicznej jest innowacyjne wykorzystanie dynamicznego ustalania cen SSR (tzw. prośba o usługi specjalne). Pozwoli to liniom lotniczym Grupy Thomas Cook dostosowywać ceny swoich produktów dodatkowych, bazując na szerokim zakresie informacji na temat klientów i zarządzając popytem w czasie rzeczywistym.

„Rozwiązanie opracowane przez firmę Amadeus umożliwia nam ujednolicenie naszej strategii dystrybucji wielokanałowej. Za pośrednictwem jednego systemu zarządzania zasobami i dystrybucji możemy teraz dotrzeć do touroperatorów i partnerów handlowych podczas obsługi naszych bezpośrednich kanałów sprzedaży. Dodatkowo, podłączenie do sieci dystrybucyjnej biur podróży Amadeus pomoże nam znacznie zwiększyć zarówno wolumen, jak i wydajność sprzedaży. Pakiet Amadeus Altéa pozwoli nam również dotrzeć do wszystkich naszych klientów z najbardziej odpowiednimi i spersonalizowanymi ofertami" - powiedział Christoph Debus, Chief Air Travel Officer Thomas Cook Group plc.

„Jest nam bardzo miło powitać linie lotnicze Grupy Thomas Cook jako pierwszą grupę przewoźników wypoczynkowych, która przystąpiła do naszej społeczności Altéa. To potwierdza zaangażowanie firmy Amadeus w tym segmencie branży, zapewniając wszystkie korzyści ze zintegrowanej platformy informatycznej w połączeniu z zaletami globalnej dystrybucji. Czujemy się zobowiązani do dalszego wspierania zmieniających się potrzeb i wymagań podróżnych XXI wieku, pomagając branży w kształtowaniu przyszłości podróży" - powiedziała Julia Sattel, Amadeus SVP Airline IT.

***
Informacje o firmach

W skład linii lotniczych koncernu Thomas Cook wchodzi czterech przewoźników wypoczynkowych: Thomas Cook Airlines UK, Thomas Cook Airlines Belgium, Thomas Cook Airlines Scandinavia
i Condor Flugdienst. Łącznie przewożą oni 16,5 mln pasażerów rocznie, generując przychody w wysokości 2,8 mld funtów. Wspólna flota składa się z 89 samolotów i przechodzi obecnie program odnowy, obejmujący włączenie 25 nowych A321 oraz modernizację wnętrza kabiny pozostałych samolotów floty do połowy 2016 roku.

Amadeus to wiodący dostawca zaawansowanych rozwiązań technologicznych dla światowej branży turystycznej. Docelowe grupy klientów firmy to dostawcy usług turystycznych (np. linie lotnicze, hotele, przewoźnicy kolejowi, przewoźnicy promowi itd.), sprzedawcy usług turystycznych (biura podróży, w tym online) i odbiorcy (korporacje, jak i spółki zarządzające podróżami tzw. travel management companies).

Amadeus zatrudnia około 10 000 pracowników na całym świecie, w placówkach w Madrycie (siedziba główna firmy), Nicei (dział rozwoju) i Erding (dział operacyjny) oraz w 71 lokalnych Organizacjach Handlowych Amadeus na całym świecie.

Spółka jest notowana na hiszpańskiej giełdzie pod symbolem „AMS.MC" oraz uwzględniona w indeksie giełdowym IBEX 35.

Więcej informacji o firmie Amadeus można znaleźć na stronie internetowej www.amadeus.com.pl. Informacje na temat branży turystycznej dostępne są na www.amadeus.com/blog.

Kontakt dla mediów

Elżbieta Mazur
Account Manager
Dział Nowych Technologii
Sigma International (Poland) LTD
tel: +48 22 626 96 74, 628 24 04
e-mail: elzbieta.mazur@sigma.com.pl
www.sigma.com.pl

Ilona Tyczyńska
Account Manager
Dział Nowych Technologii
Sigma International (Poland) LTD
tel: +48 22 626 96 74, 628 24 04
e-mail: ilona.tyczynska@sigma.com.pl

Nadesłał:

EW

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl