Lokalny biznes w Internecie - jak promować


2015-12-12
Wiele osób posiada błędne przekonanie, iż Internet jest miejscem do promowania dużych graczy na rynku, o zasięgu ogólnokrajowym czy też jeszcze szerszym.
 Często też przedsiębiorcy prowadzący swój biznes lokalnie, w ogóle nie biorą pod uwagę Internetu jako kanału dotarcia do potencjalnych klientów uważając, iż w ich przypadku będzie to nieskuteczne. Okazuje się jednak, iż to właśnie Internet w przypadku wielu lokalnych biznesów może być strzałem w dziesiątkę. Sprawdźmy więc, o czym pamiętać, decydując się na promocję lokalnej firmy w sieci. 

Grupa docelowa
To bardzo ważny element działań w sieci. Im bardziej precyzyjnie określisz swojego docelowego klienta, tym lepszy efekt działań uzyskasz. Sprawdź, czego mogą oni szukać w Internecie w kontekście Twojego biznesu. Jeśli prowadzisz cukiernię we Wrocławiu, być może Twoi klienci szukają w sieci adresu firmy, która zajmuje się pieczeniem tortów okazjonalnych. Wówczas prawdopodobne jest, iż w wyszukiwarkę wpiszą oni " torty weselne wrocław". Dobrze by było, aby w wynikach wyszukiwania pojawiła im się właśnie Twoja strona firmowa, prawda?
Musisz więc ściśle określić, jakie usługi czy produkty oferujesz  i zastanowić się, w jaki sposób potencjalni klienci mogą wyszukiwać ich w sieci.

Optymalizacja strony WWW
Brzmi to dość enigmatycznie dla osób, które nigdy wcześniej nie zetknęły się z marketingiem online. Optymalizacja jest zabiegiem mającym na celu "przygotowanie" strony pod wyszukiwarki - w dużym skrócie myślowym. Oznacza to, że trzeba wprowadzić pewne ulepszenia w treści strony oraz jej kodzie źródłowym, aby wyszukiwarki dostały sygnał, jakie usługi dana strona promuje. Przede wszystkim na stronie muszą się znaleźć frazy kluczowe, po których użytkownicy będą na nią trafiać.  

Promocja
Gdy już mamy określoną grupę docelową oraz nasza strona jest zoptymalizowana, możemy przystąpić do działań promocyjnych. Na początek warto odwiedzić lokalne fora internetowe, gdzie użytkownicy mogą pytać o firmy z naszej branży, które my oferujemy i tam oferować swoje usługi. Takie działanie określa się jako buzz marketing, czyli marketing szeptany. Warto również dodać swoją stronę do katalogów lokalnych firm czy zareklamować się w serwisach z lokalnymi wiadomościami.

To oczywiście tylko garstka informacji, jakie musimy znać, zanim przystąpimy do promowania swojego lokalnego biznesu w sieci. Wbrew pozorom nie jest to zadanie łatwe i wymaga specjalistycznej wiedzy oraz doświadczenia. Warto zlecić pozycjonowanie profesjonalnej firmie, która od początku do końca zajmie się promocją naszego biznesu w Internecie. 
Polecamy: pozycjonowanie Wrocław

Pamiętajmy, że coraz więcej osób korzysta na co dzień z Internetu w telefonie, wyszukując lokalne usługi, na przykład warsztatu samochodowego, fryzjera, pizzerii. Promowanie swoich lokalnych usług w Internecie zwiększa więc szanse na docieranie do coraz to nowych klientów. 

Nadesłał:

JoannaS

Wasze komentarze (1):

  • avatar
    ~Anioł, 2017-04-25 18:18:05

    Ja polecam przede wszystkim pozycjonowanie stron internetowych. Warto zdecydować się na dobrą firmę, która się tym zajmuje, np: http://www.premesso.pl/pozycjonowanie-namyslow.html z Namysłowa, ja się jeszcze na nich nie zawiodłem :)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl