Marteking w rytmie muzyki


2014-07-25
Okres wakacyjny to gratka dla fanów muzyki. Przez cały czerwiec, lipiec i sierpień trwać będą największe festiwale muzyczne, które odwiedzi kilka milionów osób. Jest to szansa dla dużych koncernów, by mocniej rozpropagować swą nazwę i nabyć tym samym nową klientelę.

 

Już niebawem rozpocznie się w Kostrzynie nad Odrą największy darmowy festiwal muzyczny w Europie - Przystanek Woodstock. Na tym nie kończy się lista kilkudniowych imprez w Polsce, na których będzie można zobaczyć swojego ulubionego wykonawcę lub zespół.


Od kilku lat, rokrocznie, marki Coca-Cola i Heineken oraz T-Mobile organizują pod swoim patronatem szereg koncertów, które cieszą się sporym, niesłabnącym zainteresowaniem. Tak jak Coke Live, Open'er, a także Orange Warsaw ma już swoich wiernych fanów, w związku z unikalnym klimatem na nich panującym. Spowodowało to na przykład, że ,,wchłonięta'' przez T-Mobile marka Orange nie została wyparta z nazwy festiwalu.


Wiadomym jest, że bez strategicznych sponsorów próba organizacji równie wielkich eventów nie miałaby racji bytu, wobec tego wiele koncernów ochoczo sygnuje je swoim logiem, bądź nazwą, ponieważ kojarzą się one wyłącznie pozytywnie.


Nasza ojczyzna nie jest jedyną, a jedną z wielu, gdzie organizowane są w ten sposób takie festwiale. W Anglii fani z niecpierpliwością wyczekują V Festival Weston Park, który sponsorowany jest przez potężny koncern Virgin. Równie popularny na Wyspach Brytyjskich jest Tramlines Festival, który wspomaga fiński potentat na rynku telefonii komórkowej - Nokia. Zaś patronat nad odbywającym się w Londynie Wireless 2014 sprawuje amerykański portal internetowy Yahoo.


Na Węgrzech Volt Festival trwa również dzięki współpracy z firmą T-Mobile. U naszych zachodnich sąsiadów, Niemców, zawita ogólnoświata trasa koncertowa Warped Tour, która powstała i trwa dzięki znanej firmie odzieżowej Vans.


Pozostałe wielkie imprezy muzyczne, jak Download, Wacken, Rock am Ring, Sonishpere, Audioriver, Tommorowland czy Glastonbury, pomimo ogromnej rzeszy sympatyków, bez pokaźnego udziału sponsorów straciłyby na swej mocy.


W ten sposób nie zabraknie gwiazd światowego formatu, atrakcji czekających w obrębie imprezy, a tym samym fanów, chcących dobrze się bawić i posłuchać muzyki granej przez swych ulubieńców.


Dzięki temu wszyscy są zadowoleni - organizatorzy, inwestorzy i dla tych, dla których to wszystko jest tworzone - dla osób kupujących bilety i spędzających tam swój czas. Każdy otrzymuje to co chciał. Reklama bazująca na świetnym nastroju odbiorców ma największą skuteczność, tak więc wielkie kompanie starają się zrobić wszystko, nazwa kojarzyła się możliwie jak najkorzystniej.

 

Poznaj bliżej sposorów swoich ulubionych festiwali:

Nadesłał:

Zubol

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl