Najpopularniejsze innowacje w magazynach wielkopowierzchniowych


2015-04-24
Innowacja jest kluczowym składnikiem umożliwiającym postęp. Zmiana, adaptacja, pozostawianie konkurencji w tyle i wyróżnienie się na rynku – to hasła, które każdy manager powinien mieć z tyłu głowy, bez względu na to co robi w danej chwili.

Obrazuje to też cytat Stevea Jobsa, który powiedział: „Nie powinniśmy patrzeć na to czego pragniemy teraz, lecz na to na czym będzie zależało nam w przyszłości”. Ten sam komunikat odnosi się również do magazynów hurtowych i przedsiębiorstw produkcyjnych. W tym aspekcie innowacyjność jest wyzwaniem, które w dużej mierze opiera się na dobrej współpracy i jasnej, otwartej komunikacji.


Myśląc o własnym przedsiębiorstwie wielkopowierzchniowym należy odpowiedzieć sobie na kilka pytań. Czy jest się w grupie liderów, czy naśladowców w innowacjach? A może w grupie, która stale próbuje nadrobić zaległości? „Badania wskazują, że prawdziwi liderzy stanowią zaledwie 5-10 proc. rynku, 40 proc. to osoby, które podążają za istniejącymi już trendami, natomiast ponad połowa wciąż pozostaje w tyle” – mówi Izabela Górecka, Senior Business Consultant, Exact Software Polska.

Często myślimy o sobie jako o innowatorach, w praktyce jednak okazuje się, że nie jest to takie proste. Nie trzeba być zawsze pionierem, jednak w obecnej rzeczywistości ekonomicznej zajmowanie zawsze bezpiecznego miejsca nie daje rewelacyjnych wyników.

Warunki dla innowacji

Istnieje kilka warunków, które wpływają na sukces innowacji wdrażanych w przedsiębiorstwach oraz magazynach wielkopowierzchniowych. Ważną kwestią dla dopiero rozpoczynających swoje działania w tym segmencie są odpowiednie predyspozycje oraz możliwości pozwalające na wdrażanie innowacji. Istotną sprawą jest odpowiednie dozowanie wprowadzanych innowacji, tak aby mogły osiągnąć zamierzony efekt, ale również by nie zaburzyły dotychczasowego rytmu pracy. „Cała organizacja pracy musi być gotowa na wprowadzenie innowacyjnych zmian – odpowiednie zarządzanie ma być wsparciem do wdrażania nowych rozwiązań oraz zapleczem środków, z których będzie można korzystać. Poziom innowacji, którą zamierzamy wprowadzić powinien być odpowiednio dopasowany do poziomu rozwoju danego przedsiębiorstwa” – podkreśla Izabela Górecka. 

Czytaj całość artykułu tutaj: http://erp-view.pl/wms/najpopularniejsze_innowacje_w_magazynach_wielkopowierzchniowych.html

Nadesłał:

openmediagroup

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl