Niemcy najbardziej popularnym globalnym rynkiem dla podmiotów z branży handlowej w 2014 r.


Niemcy najbardziej popularnym globalnym rynkiem dla podmiotów z branży handlowej w 2014 r.
2014-03-13
Niemcy, w których 40% międzynarodowych firm z sektora retail zamierza otworzyć sklepy w 2014 r., są najbardziej popularnym rynkiem handlowym na świecie – zgodnie z najnowszym badaniem CBRE, międzynarodowej firmy doradczej

Niemcy, w których 40% międzynarodowych firm z sektora retail zamierza otworzyć sklepy w 2014 r., są najbardziej popularnym rynkiem handlowym na świecie. Najbardziej aktywni pod kątem planów ekspansji na dużą skalę są najemcy z USA – zgodnie z najnowszym badaniem CBRE, międzynarodowej firmy doradczej na rynku nieruchomości.

Niemcy zdecydowanie wyprzedzają Francję, Wielką Brytanię, Austrię i Chiny w rankingu najpopularniejszych rynków powierzchni handlowych na świecie. Międzynarodowych najemców przyciąga możliwość wzięcia na celownik 20 dużych miast na pojedynczym rynku. Ponad 40% najemców handlowych planuje otworzyć sklepy w Niemczech w 2014 r., a jeżeli weźmiemy pod uwagę jedynie firmy z Europy, liczba ta rośnie do 70%. Niemcy są zarazem drugim największym celem dla najemców amerykańskich.

  Ilość firm planujących ekspansję na dużą skalę zwiększyła się znacznie w 2014 r., odzwierciedlając rodzące się na nowo zaufanie na globalnych rynkach handlowych. Ponad jedna trzecia (35%) najemców zamierza poszerzyć portfolio sklepów o 40 lokali lub więcej w ciągu najbliższych 12 miesięcy. Spośród tych, którzy planują otworzyć 40 i więcej lokalizacji, najwyższą aktywność można zaobserwować w przypadku marek odzieżowych ze średniej i wyższej półki - na każdą z tych branż przypada jedna trzecia aktywności.

 Peter Gold, Dyrektor międzynarodowego działu powierzchni handlowych w CBRE, skomentował:

  “Wzrost zaufania i ożywienie w międzynarodowej społeczności najemców handlowych zaowocowały powrotem planów ekspansji na dużą skalę. Chociaż tempo wzrostu spadło w ostatnich latach, najemcy działający globalnie jasno wyrażają zainteresowanie inwestycjami w sieci obiektów handlowych w 2014 r. Szeroki zakres rynków, które wybierają, podkreśla stałe znaczenie ekspansji międzynarodowej. Niemcy zajmują czołową pozycję, jako rynek cieszący się największym zainteresowaniem najemców w bieżącym roku. Atrakcyjność tego rynku odzwierciedla siłę i skalę gospodarki oraz sukcesy dużych marek nowo przybyłych na rynek.”

 Beata Kokeli, Senior Dyrektor działu powierzchni handlowych w CBRE w Polsce, powiedziała:

  „W 2013 r. odnotowano wejście 23 nowych, międzynarodowych sieci handlowych na polskim rynku. Najwięcej najemców pojawiło się w sektorze odzieżowym – 13 firm, wśród których można wymienić marki takie, jak: Karl Lagerfeld, H.E. by Mango, Hollister, Manila Grace czy Armani Jeans. Aktywnością wykazały się także sieci handlowe oferujące artykuły wyposażenia wnętrz – 4 marki: H&M Home, Ixina, Present Time, czy Laura Ashley. Pod względem kraju pochodzenia, w 2013 r. na polskim rynku rozpoczęło działalność 6 najemców z Francji, 3 z Włoch oraz po dwóch z Danii, Szwecji, Wielkiej Brytanii oraz USA. 14% międzynarodowych najemców planuje ekspansję w Polsce w 2014 roku, co daje nam 13 miejsce na liście 60 krajów uwzględnionych w badaniu.”

 

Najemcy z USA mogą pochwalić się najszerszymi planami ekspansji na dużą skalę - blisko połowa (47%, z czego ponad 10% w Polsce) przebadanych firm zamierza otworzyć powyżej 40 sklepów w 2014 r. USA jest największym rynkiem handlowym w regionie i, co nie powinno dziwić, najważniejszym rynkiem docelowych dla najemców mających swoją siedzibę w Ameryce Płn. i Płd. - niemal połowa (43%) zamierza rozszerzyć tam swoją działalność w 2014 r. Jednak ze względu na dojrzałość rynków krajowych i panującą na nich konkurencję, wielu północnoamerykańskich najemców stara się zapewnić szansę na ekspansję na dużą skalę poprzez rozwijanie swojej działalności międzynarodowej.  Najemcy z USA w szczególności upodobali sobie rynki europejskie - 19% spośród nich planuje w tym roku otworzyć sklepy w Niemczech, a 14% w Wielkiej Brytanii, Kanadzie, Francji i Austrii.

David Close, Dyrektor międzynarodowego działu powierzchni handlowych na region Europy, Środkowego Wschodu i Afryki w CBRE, skomentował:

“W 2014 najemcy amerykańscy będą nie tylko skupiać się na swoim rynku krajowym, ale coraz częściej będą patrzeć także poza granice. W ostatnich latach kilku głównych najemców z USA było aktywnych także w Europie. Marki te zdają sobie sprawę, że nie mogą w nieskończoność rozszerzać działalności na cechującym się wysoką konkurencją rynku krajowym i że koniecznością jest rozwój na arenie międzynarodowej.

 “Wraz z powrotem zaufania wśród konsumentów na wielu rynkach w Europie, nastał właściwy moment dla północnoamerykańskich najemców żeby wykorzystać w dużym stopniu nienaruszony potencjał wzrostu. Najemcy z USA stopniowo rozbudowują swoje sieci sklepów i globalną ofertę - trend ten będzie się nadal rozwijał i podlegał dywersyfikacji w 2014 r. i później.”

Nadesłał:

Aneta Mandziuk

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl