Normalna figura powraca do łask


2016-05-31
Ostatnie dekady w modzie przyzwyczaiły większość z nas do oglądania nadmiernie wychudzonych modelek, które w ogóle nie odzwierciedlały tego, w jaki sposób zbudowani są zwyczajni ludzie. Na szczęście trend ten, z wielu względów, powoli zaczyna przemijać.

Wszelkie relacje z pokazów mody przedstawiają młode dziewczyny i androgynicznych chłopców. Ich figury niektóre osoby wprawiają w zachwyt, inne natomiast zwracają uwagę na to, że taki wygląd nie ma nic wspólnego z tym, co można na co dzień zaobserwować na ulicy, w szkole czy miejscu pracy. Takie osoby, o nadmiernie szczupłej budowie ciała, są po prostu niezbyt liczne, procentowo stanowiąc zaledwie niewielki odsetek wszystkich społeczeństw, niezależnie od miejsca zamieszkania i kultury, w jakiej powstały.

Przeczytaj również:

Co więcej, lansowanie tego rodzaju modelu urody sprawiło, że rośnie liczba osób, głównie młodych kobiet, które zaczęły chorować na zaburzenia odżywiania. Ich problemy pojawiły się na skutek chęci dorównania figurom znanych modelek. Liczba osób cierpiących na tego rodzaju dolegliwości rośnie, dlatego też nie ma nic dziwnego w fakcie, że pojawiły się głosy potępiające współczesny świat mody za praktyki, które zamiast przynosić poczucie smaku i dobrego wyglądu dały wielu młodym osobom jedynie cierpienie lub nawet śmierć.

Jedną z pierwszych inicjatyw mających na celu odwrócenie złych praktyk w świecie modelek i projektantów mody była kampania społeczna stworzona przez angielską firmę kosmetyczną Dove. Na zdjęciach pojawiły się kobiety o pełnych, zaokrąglonych kształtach, znacznie bliższe temu, co możesz na co dzień ujrzeć w swoim otoczeniu. Jak pokazuje czas miniony od kampanii Dove, było to działanie pożyteczne, które było w stanie zmienić sposób myślenia wielu osób na temat tego, w jaki sposób powinna wyglądać prawidłowo zbudowana sylwetka.

Patrząc na to, co dziś dzieje się w świecie mody, można stwierdzić, że powoli odwraca się trend, który kazał modelkom prezentującym kreacje projektantów głodzić się jedynie po to, by utrzymać się na tym trudnym rynku. W chwili obecnej nie ma nic dziwnego w tym, że w trakcie pokazów lub też na bilboardach reklamowych prezentowane są osoby, które przedstawiają ubrania w rozmiarze XXL, bo dziś odzież damska XXL nie jest już niczym wstydliwym. Czy ten trend, korzystny przede wszystkim z punktu widzenia zdrowia psychicznego i fizycznego młodych dziewcząt się utrzyma, to osobne pytanie, na które trudno dziś udzielić jednoznacznej odpowiedzi.

Nadesłał:

dominik

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl