Nowy Opel - kolejny produkt gliwickiej fabryki


Nowy Opel - kolejny produkt gliwickiej fabryki
2015-12-28
Niezawodność, precyzja i dobry styl to hasła rozpoznawcze tego niemieckiego koncernu, który produkcją aut zajmuje się od 1899 roku. Nowy model Opla, jaki jest już w sprzedaży, jest kolejną udaną propozycją, która została zaprojektowana i stworzona w gliwickiej fabryce.

Astra piątej generacji zachwyca smukłością i lekkością, co zdecydowanie pozytywnie odbiło się na jej osiągach i przyjemności z prowadzenia.

Redukcja wagi - delikatność i smukła sylwetka

Tym razem Opel postanowił pójść z duchem czasu i dostosować trend motoryzacji do ogólnej mody bycia "fit" przy projektowaniu i opracowywaniu technologii Astry V lub Astry K - jak określa ją sam producent w swojej własnej nomenklaturze. Nowy model wyróżnia się smukłością i zdecydowanie jest o wiele bardziej zgrabny niż jego poprzedniczki. Nowa Astra jest o 50 mm krótsza, 26 mm niższa, ma zdecydowanie mniejszą średnicę zarówno kół, jak i ogumienia. Przy jej produkcji wykorzystano zupełnie nową technologię, która przyniosła efekty zredukowania zbędnej ilości kilogramów zarówno z nadwozia, jak i podwozia. Przyczyniło się do tego głównie użycie lekkich stali jako materiału konstrukcyjnego.

W zależności od wariantu w jakim występuje, najnowszy Opel Astra jest od stu dwudziestu, do nawet dwustu kilogramów lżejszy niż jego poprzednia, czwarta wersja. To zdecydowanie wyraźnie akcentująca się różnica, którą można dostrzec już na poziomie wizualnym. Nowy model jest bardziej smukły i sprawia wrażenie wysportowanego i bardziej dynamicznego młodszego kolegi.

Zredukowanie "nadwagi" daje lepsze osiągi

Dzięki znacznemu zaniżeniu wagi nowej Astry, propozycja Opla staje do równej walki z innymi kompaktami w konkurencji zrywności, przyczepności i dobrego prowadzenia auta. "Odchudzony" model nabrał lepszej aerodynamiki i zwinności. Najbardziej zauważalną i docenioną cechą podczas testów, okazała się niezwykła dynamika auta, zwrotność oraz dobra reakcja na "polecenia" kierowcy, co do tej pory stanowiło pewne minusy dźwigających zbędne kilogramy poprzedniczek. Dobre prowadzenia ułatwia również odpowiednie zbalansowanie środka ciężkości w zawieszeniu, które zyskało optymalną sztywność wpływającą na zadowalającą zwrotność.

Wnętrze równie istotne

Nowy Opel Astra to nie tylko innowacyjność zewnętrzna przejawiająca się smukłością i budową lekkoatlety. Zyskało również wykończenie wnętrza. Odpowiednie rozwiązania zagospodarowania przestrzeni pozwoliły uniknąć zmniejszenia pojemności kosztem mniejszego rozmiaru. Auto nie traci na przestrzenności i na pewno nie jest ciasne. Co ciekawe, w nowym modelu będzie nawet więcej miejsca na nogi, zarówno z przodu samochodu, jak i z tyłu. Efekt taki pozwoliło uzyskać zastosowanie wysokiej klasy ergonomicznych foteli. Nowa propozycja nie będzie także odskakiwała pod względem pojemności bagażnika, którego litraż się nie zmienił.

Astra piątej generacji niesie za sobą pewną rewolucję w szeregach Opla. Kierowcy z pewnością docenią niską wagę, mniejszy rozmiar, lepszą zwrotność, zwinność oraz niezachwiane warunki przestrzenne.


Współpraca: serwis ogłoszeń motoryzacyjnych www.moto-uslugi.com


Redakcja Archnews informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Archnews nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

archnews

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl