Podstawy pozycjonowania


2015-06-26
Jesteś właścicielem strony internetowej i chciałbyś ją wypromować w internecie, jednak nie wiesz jak się za to zabrać, od czego zacząć, jakie zabiegi sprawią by ruch na Twojej stronie internetowej był większy?

Odpowiedź na Twoje pytanie możesz znaleźć w poniższym artykule w którym opisane zostaną podstawowe zabiegi które sprawią, iż Twoja strona firmowa zacznie cieszyć się coraz większym ruchem dzięki lepszym pozycją w wyszukiwarce google.

 

Od czego zacząć?

 

Aby zauważyć, efekt naszego działania warto zainstalować statystyki dla witryny. Doskonałym darmowym narzędziem, które nie tylko pokazuje całkowitą liczę wejść na naszą stronę ale również pokazuje nam ile wejść mamy z wyszukiwarki google oraz konkretnie jakie słowa kluczowe wpisywali potencjalni klienci jest narzędzie google analytics. Narzędzie to posiada gigantyczną liczbę najróżniejszych opcji, jednak na ten temat można byłoby napisać książkę, by dokładnie poznać wszystkie opcje tego narzędzia. Instalacja statystyk polega właściwie tylko na skopiowaniu fragmentu kodu na swoją stronę.

 

Jeśli mamy już statystyki, możemy przejść do kolejnego etapu jakim jest optymalizacja swojej strony pod kątem najróżniejszych wytycznych wyszukiwarek internetowych. Pierwszą rzeczą, którą musimy zrobić jest zadbanie by na naszej stronie znajdowało się wiele ciekawych treści, treści te muszą być unikalne, merytoryczne, oraz przedstawiać rzeczy, które nie oferują inne strony, szczególnie konkurencyjne. Warto poświęcić na napisanie tekstów więcej czasu i mieć pewność, iż są one wyjątkowe. 2015 rok to okres w którym to właśnie treści są bardzo ważne dla wyszukiwarek, dlatego przede wszystkim na stronie głównej jak i na podstronach musimy stworzyć unikalny kontent. Kto ma czas i umiejętności może stworzyć na swojej stronie zakładkę blog lub aktualności i tam wrzucać nowe treści co kilka dni, tygodni czy nawet miesięcy.

 

Jeśli mamy już gotową treść, uzupełnijmy meta tagi, które wpływają na pozycję google. Tymi meta tagami są:

 

 

  • title
  • description

 

są to dwa podstawowe elementy, w których możemy wpisać treść w taki sposób by w tej treści zawrzeć słowa, na których najbardziej nam zależy. W znaczniku title możemy wpisać około 60 znaków, natomiast w znaczniku description około 160 znaków.

Przykładowo jeśli prowadzimy szkołę nauki jazdy, warto w znaczniku title wpisać takie słowa jak: nauka jazdy, szkoła jazdy plus nazwa miejscowości w której funkcjonuje szkoła. W znaczniku description wpisujemy również najważniejsze słowa, zadbajmy jednocześnie by wpisywany tekst był dla użytkownika, by zachęcał go w kliknięcie Twojego opisu a nie opisu konkurencji, który będzie tuż wyżej lub niżej w wynikach wyszukiwania.

Przy budowie strony powinniśmy zadbać by mieć możliwość wpisywać różne title i description na różnych podstronach, taka opcja jest zarówno mile widziana dla wyszukiwarek internetowych ale również daje nam możliwość wpisywania w tych meta tagach na podstronach słów o mniejszej konkurencji, a dzięki czemu zwiększamy swoją szansę na zdobycie tzw. długiego ogona, czyli widoczność strony na mniej popularne frazy. Opcja ta jest szczególnie ważna w sklepach internetowych, gdzie możemy promować nazwy produktów czy kategorii.

 

Czynników, które możemy zoptymalizować na swojej stronie jest o wiele więcej, niestety czynniki te się zmieniają wraz z zmianami algorytmu wyszukiwarek.

 

Jeśli zrobiliśmy już zabiegi o których była mowa powyżej, musimy teraz zadbać o odpowiednie podlinkowanie swojej strony. Warto poszukać w internecie miejsc w których istnieje możliwość dodania linku a miejsca te są tematyczne. Czyli wracając do szkoły oferującej naukę jazdy, warto poszukać katalogi w których można dodać wizytówkę swojej firmy czy blogi tematyczne w który w zamian za ciekawy unikalny tekst możemy wstawić w nim link do swojej witryny.

 

Jeśli zdobyliśmy kilka tematycznych linków, możemy być spokojni iż z czasem praca ta zostanie zauważona przez algorytmy, teraz bez problemu możemy napiać kolejne teksty i opublikować je na portalach ogólno tematycznych takich jak: http://www.czytelniaartykulow.pl/ czy http://www.bibliotekaartykulow.pl/.

 

Wcale nie musimy zdobywać dużo linków, ważne by były one zdobyte z głową z miejsc które mają wartość, takie linki bardzo szybko sprawią iż ruch na naszej stronie zacznie rosnąć.

Nadesłał:

Ośrodek Szkolenia Kierowców MACH
http://mach.waw.pl/

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl