Praca w biurze – jak zachować bezpieczeństwo?


2015-04-13
Praca biurowa, która polega głównie na wykonywaniu swoich obowiązków w pozycji siedzącej, może doprowadzić do wielu poważniejszych i mniej poważnych, ale wciąż uciążliwych, skutków ubocznych.

Jedynie zastosowanie się do powszechnie obowiązujących przepisów w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy zarówno przez pracownika, jak również pracodawcę, może uchronić zatrudnionego przed tak zwanymi chorobami w biurze.

Długotrwałe unieruchomienie całego ciała, a zwłaszcza kręgosłupa, obciąża go i powoduje spowolnienie procesów fizjologicznych. Według przeprowadzonych badań, aż 35% pracowników biurowych skarży się na dolegliwości układu mięśniowo szkieletowego. Dodatkowo praca biurowa staje się po kilku godzinach pracą nużącą – ponieważ często jest to praca niezwykle monotonna. Znużenie doprowadza do zmniejszenia zaangażowania w wykonywane obowiązki. Z kolei praca intensywna powoduje działanie pod wpływem stresu.

Do czego prowadzi działanie pod presją czasu? Działanie pod presją upływających godzin, czy też nawet niekiedy minut, prowadzi do wyzwolenia się dużych pokładów stresu, które z kolei powodują wiele nieprzyjemnych skutków ubocznych – zmęczenie, bóle głowy, frustracja, depresja, zamknięcie się w sobie, utrata poczucia własnej wartości. Bardzo często efektem ubocznym długotrwałej i stresującej pracy mogą być nawet zaburzenia osobowości. Sama praca przed komputerem powoduje również bóle głowy, bóle oczu, obrzęki dłoni oraz ramion, a także bóle nóg. Niestety często występujące bóle powodują u pracownika niezadowolenie, znużenie pracą oraz częstsze nieobecności, na przykład z powodu zwolnienia lekarskiego. Więcej o bezpieczeństwie w pracy dowiesz się tutaj.

Nadesłał:

krotkiman

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl