Praca w samotności, czyli rozterki kierowcy TIR-a


Praca w samotności, czyli rozterki kierowcy TIR-a
2017-12-22
Wielu chłopców w młodym wieku marzy o tym, aby usiąść za kierownicą dużej ciężarówki rodem z filmu "Mistrz kierownicy ucieka". Marzenie to zrealizować udaje się jednak tylko nielicznym.

Jedni zaczynają interesować się czymś innym, drudzy natomiast nie radzą sobie z prowadzeniem takiego sprzętu, a jeszcze inni rezygnują ze względu na życie w samotności. Nie da się bowiem ukryć, że kierowca TIR-a narażony jest na samotność, a w domu bywa tylko gościem - w weekendy lub jeszcze rzadziej.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie InfoMoto.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Przeczytaj również:

Skory do poświęceń

Kierowca TIR-a to osoba, która musi być i zresztą jest gotowa do poświęceń. Szczególnie trudno mają ci kierowcy, którzy obsługują trasy międzynarodowe. Wówczas poza domem przebywają przez dwa czy trzy tygodnie lub nawet dłużej, aby wrócić do niego na kilka dni i ponownie wyjechać. Z pewnością życie rodzinne nie jest wówczas łatwe i wymaga sporego zrozumienia z jednej, jak i drugiej strony.

Są tacy, którzy pracę za kierownicą wybrali ze względu na całkiem dobre jak na warunki pracy w Polsce zarobki. Większość z nich to jednak prawdziwi pasjonaci motoryzacji. Nie mogłoby być inaczej skoro kierowca TIR-a "za kółkiem" przebywa po dziewięć godzin dziennie.

Jak zostać kierowcą TIR-a?

Jednak miłość do motoryzacji to nie wszystko. By zostać kierowcą samochodu ciężarowego, trzeba mieć ukończone osiemnaście lat, posiadać prawo jazdy kategorii B i C, a także zdać egzamin na prawo jazdy dla kategorii C+E. Kategoria C upoważnia bowiem do kierowania pojazdami o masie całkowitej powyżej 3,5 tony (poza autobusem). Po zdaniu prawa jazdy z kategorii C przystąpić można do egzaminu na prawo jazdy kategorii C+E.

Oczywiście kierowcom podróżującym po międzynarodowych trasach przyda się również znajomość języków obcych, a zwłaszcza angielskiego, niemieckiego, francuskiego i hiszpańskiego. Podstawą jest rzecz jasna znajomość w stopniu komunikatywnym, a przynajmniej podstawowym języka angielskiego.

Usterki

Problemem mogą być oczywiście wszelkiego rodzaju usterki. Z wieloma doświadczeni kierowcy potrafią sobie poradzić osobiście, a przynajmniej tak dostosować auto, że będzie ono w stanie dojechać do najbliższego serwisu. Większy problem pojawia się wtedy, kiedy są to usterki specjalistycznego sprzętu, na przykład chłodni czy agregatów. Wówczas ze względu na przewożony ładunek szybko trzeba szukać ratunku wśród specjalistów. Dlatego warto znać ewentualne punkty serwisowe na trasie swojego przejazdu. Przykładem mogą być tu zlokalizowane przy autostradach stacje Frost, specjalizujące się w usuwaniu tego typu usterek.

Kierowca, a zdrowy tryb życia

Na koniec odnieść się jeszcze warto do propagowanego dziś zdrowego stylu życia. Czy taki kierowca ma na to szanse? Jak najbardziej. W kabinie do dyspozycji ma on przecież lodówkę czy kuchenkę, a więc przygotowanie zdrowego posiłku nie jest problemem. Dodatkowo można ze sobą zabrać swój własny sprzęt do ćwiczeń. Jeżeli nawet go nie posiadamy, zawsze skorzystać można coraz szerzej dostępnych siłowni zewnętrznych, które powstają przy parkingach. Możliwości więc nie brakuje.


Redakcja Infomoto informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Infomoto nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

slawek

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl