Reklama w zegarku?


2015-01-29
Powoli rozpowszechniają się na rynku zagranicznym, w Polsce w tym temacie na razie słychać tylko odległe grzmoty burzy.

Mowa o wearables, czyli gadżetów elektronicznych do noszenia na ręce. Najlepiej charakteryzuje je smartwatch, czyli… zegarek z funkcjami smartfona.

Jak taka nowość wpłynie na rynek reklamy? I przede wszystkim, w jaki sposób reklamować się na tak małym wyświetlaczu, na który dotychczas patrzono tylko po to, by sprawdzić godzinę?

W domyśle smartwatch ma spełniać funkcje informacyjne - i to już jest pierwsze pole do popisu dla reklamodawców. Wystarczy wpleść w system wiadomość o swojej ofercie. Jeżeli potencjalny klient popatrzy na czekoladki w sklepie, a urządzenie wyśle mu komunikat, że słodycze konkretnej firmy są w przecenie, to raczej innych nie kupi. I zysk gotowy. 

Większy ekran, więcej reklam

Wearables to na razie jedynie nowinka techniczna, a te przyjmowane są z ograniczonym zaufaniem, dopóki na dobre nie zadomowią się w sklepach. Jednak niewykluczone, że w niedalekiej przyszłości zrewolucjonizują rynek reklamowy. Duży wpływ będzie miał na to czas - między informacją reklamową a reakcją konsumenta upłyną najwyżej sekundy, co dotychczas było nie do osiągnięcia. Oprócz tego, większa niż kiedykolwiek lokalność. Klient otrzyma ofertę konkretnego sklepu czy produktu wtedy, kiedy będzie blisko niego.

Ta rewolucja będzie wymagała od reklamodawców większego “spięcia” i efektywności niż wcześniej. Powód jest prosty - będą musieli stworzyć reklamę, która dotrze do odbiorcy w sekundę, a nie w kilka minut. Znaczne ograniczenie czasowe spowoduje, że skuteczne promowanie produktu będzie musiało być perfekcyjne.

Autor: Vizer - Agencja Reklamy z Wrocławia

Nadesłał:

Agencja Reklamowa we Wrocławiu
http://vizer.pl/

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl