Reklama zewnętrzna wciąż na topie


2014-12-29
Reklama zewnętrzna wciąż cieszy się ogromną popularnością, choć wielu specjalistów prorokowało jej upadek w dobie boomu internetowego. Jednak dla wielu firm reklama outdoor to jeden z najważniejszych kanałów dotarcia do potencjalnego klienta.

 

Sprawdźmy więc, czym jest reklama zewnętrzna oraz jakie jej formy są skuteczne.

Reklama zewnętrzna

Reklama zewnętrzna nazywana jest również reklamą outdoor lub OOH (ang. out of home). Może ona być w formie wielkoformatowej, zarówno aktywnej (nowoczesne technologie, LCD, 3D). jak i pasywnej (tradycyjny druk). Reklama tego typu umieszczana jest w newralgicznych punktach miast czy tras. Jej głównym celem jest przekazanie jasnego i konkretnego przekazu reklamowego. Może nim być budowanie świadomości marki poprzez zwiększenie zapamiętywalności nazwy firmy czy znaku graficznego lub reklama jednego produktu.

Formy reklamy outdoor

W reklamie zewnętrznej mamy bardzo duży wybór nośników. Jeśli chodzi o te najbardziej obecnie popularne, to na uwagę z pewnością zasługuje:

Billboard – wielkoformatowy wydruk przymocowany do ściany nieruchoności lub wolnostojący, na specjalnym stelarzu. Najczęściej jest stosowany do wsparcia działań wizerunkowych i PR-owych, ale również do promocji produktów i usług. Billboardy, określane również jako banery reklamowe umieszczane są zazwyczaj w miejscach o dużym przepływie ludności – przy głównej trasie w mieście, na budynku w centrum etc. Mają one skupiać uwagę jak największej ilości osób.


Oklejanie pojazdów – to kolejna forma reklamy zewnętrznej, która cieszy się coraz większą popularnością. Za pomocą specjalnych naklejek można przygotować reklamę graficzną lub tekstową, która umieszczana jest na samochodach, autobusach, tramwajach, dzięki czemu skupia uwagę głównie osób przemieszczających się po mieście zarówno w środkach komunikacji, jak i pieszych.

Ekrany LCD – to kolejny trend w reklamie zewnętrznej, które zbiera już swoje plony. Tego typu ekrany sprawdzają się w szczególności w miejscach takich jak poczekalnie (np. w banku), w zakładach usługowych (np. fryzjerskim, salonie tatuażu), ale również na ruchliwych skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną, która wymusza chwilowe zatrzymanie ruchu, co zwiększa prawdopobieństwo, że duża część osób skupi uwagę na ekranie.


City light - to nic innego, jak niewielkich rozmiarów podświetlony plakat. Tego typu reklamy zazwyczaj można spotkać przy przystankach autobusowych lub tramwajowych, w galeriach handlowych oraz na deptakach miejskich. Zaletą city lightów jest fakt, iż są one doskonale widoczne zarówno w dzień, jak i w nocy.


Jak widać rynek reklamy zewnętrznej ma firmom wiele do zaoferowania. Wystarczy dobrać odpowiednie jej nośniki dostosowane do specyfiki danej działalności oraz dopasowane do grupy docelowej.

 

Autor: Wrocław - Agencja Reklamowa

Nadesłał:

Agencja Reklamowa we Wrocławiu
http://vizer.pl/

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl