Reklamy telewizyjne wciąż najbardziej skuteczne


Reklamy telewizyjne wciąż najbardziej skuteczne
2015-10-27
Jak wynika z najnowszych badań opinii publicznej, reklamy telewizyjne wciąż charakteryzują się największą skutecznością. Według pracowników naukowych, którzy koncentrują się na badaniu zachowań konsumenckich Polaków, fakt ten wynika przede wszystkim z traktowania telewizji jako medium, które ciągle Badacze ci podkreślają, że oglądając telewizję niejako naturalnie oglądamy także spoty reklamowe, które nadawane są w trakcie ulubionego serialu. To sprawia, że szczególnie dobrze zapamiętujemy produkty z reklam telewizyjnych.

 

Jak tłumaczy szef zespołu prowadzącego badania główną tezą postawioną przez naukowców była teza następująca - w dzisiejszych czasach reklamy telewizyjne stają się mniej skuteczne od reklam internetowych. Odkrycie powodów takich wyników badań i stwierdzenie dlaczego promocja z telewizji jest wciąż najbardziej skuteczna, zajęło naukowcom kolejne miesiące. Wnioski, do jakich doszli nie są jednak zaskakujące. Według badaczy treści nadawane przez telewizję nie podlegają wyborowi odbiorcy. Tymczasem w sieci internetowej użytkownik sam decyduje jakie strony znajdują się w obrębie jego zainteresowań. Według badań większość internautów nie skupia się na umieszczanych na różnych stronach reklamach, nie koncentruje się na treści spotów reklamowych pojawiających się w ulubionych serwisach internetowych. Korzystając z sieci w każdej chwili można wyłączyć reklamę, natomiast w przypadku telewizji nie ma takiej możliwości.

Z drugiej strony medium, jakim jest sieć internetowa daje coraz większe możliwości w kwestii sprzedaży produktów i usług. Największe korzyści daje więc połączenie możliwości jakie niesie promocja telewizyjna i prowadzenie sklepu internetowego. Widać to na przykładzie serwisu Tv Okazje - to popularny telemarket online, umożliwiający zakup w sieci internetowej wysokiej jakości produktów znanych z reklam telewizyjnych. Jak wynika z danych tej firmy, dzięki zintensyfikowaniu promocji telewizyjnej, sprzedaż w sklepie internetowym w porównaniu do lat poprzednich wzrosła aż o kilkanaście procent. Wniosek jest niezaprzeczalny – reklama telewizyjna jest najskuteczniejsza.

Nadesłał:

PromoTraffic

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl