Ryanair nawiązuje współpracę z Amadeus w zakresie dystrybucji swojej oferty od 1 listopada br.


2014-09-24
Dzięki rewolucyjnej technologii light ticketing firmy Amadeus przewoźnik udostępni użytkownikom systemu Amadeus szeroki zakres taryf i pełną ofertę usług dodatkowych. Zyskają oni dostęp do tych samych taryf, które znajdują się na stronie internetowej Ryanair, bez dodatkowych dopłat.

Linie lotnicze Ryanair i firma Amadeus poinformowały dziś o zawarciu przełomowej umowy dystrybucyjnej, która po raz pierwszy od ponad dekady zapewni użytkownikom systemu Amadeus dostęp do szerokiego zakresu taryf lotniczych i pełnej oferty usług dodatkowych przewoźnika za pośrednictwem innowacyjnej technologii light ticketing. Porozumienie obejmuje również nowe taryfy Business Plus stworzone przez przewoźnika z myślą o potrzebach korporacji i osób podróżujących służbowo. W pakietach tych uwzględniono takie elementy jak: elastyczna modyfikacja biletu, 20-kilogramowy limit bagażu, ekspresowe przejście przez kontrolę bezpieczeństwa na lotnisku, pierwszeństwo wejścia na pokład oraz wybór miejsc premium.

Dzięki zawartej umowie użytkownicy systemu Amadeus nie będą musieli uiszczać żadnych dodatkowych opłat podczas rezerwacji usług linii lotniczej, mając jednocześnie dostęp do tych samych taryf, które znajdują się w innych kanałach dystrybucyjnych przewoźnika, w tym na jego stronie internetowej.

Nawiązana współpraca stanowi ważny krok w realizacji strategii Ryanair, zakładającej dotarcie do jak najszerszego grona odbiorców. „Cieszymy się z partnerstwa z firmą Amadeus, która dostarcza technologię zapewniającą nam duże możliwości dotarcia do klientów biznesowych i korporacyjnych. Obsługując ponad 27 proc. naszych klientów podróżujących służbowo, kontynuujemy nasze wysiłki, których celem jest udoskonalenie najlepszych usług dla biznesu w Europie dzięki niższym taryfom, większej punktualności lotów i dostosowanym usługom w ramach taryfy Business Plus. Dla osób podróżujących służbowo, korporacji i firm TMC podpisana dziś umowa oznacza większy dostęp do naszych niskich taryf lotniczych i największej europejskiej sieci połączeń" - skomentował Michael O'Leary, CEO, Ryanair.

„Ryanair jest jedną z najpopularniejszych na świecie niskokosztowych linii lotniczych, dlatego jesteśmy zachwyceni, że przewoźnik dostrzegł wartość współpracy z Amadeus przy rozszerzaniu swojego zasięgu, wydajności i możliwości w zakresie merchandisingu. Nasza technologia umożliwi biurom podróży dokonywanie rezerwacji usług przewoźnika w łatwy i bezproblemowy sposób. Dla użytkowników systemu Amadeus zawarta umowa jest wyrazem naszego zaangażowania w innowacyjność, której celem jest udostępnienie naszym klientom jak najbogatszej oferty lotniczej" - powiedział Holger Taubmann, SVP Distribution, Amadeus.

Wykorzystanie rewolucyjnej technologii Amadeus, zaprojektowanej specjalnie z myślą o tanich liniach lotniczych, zapewnia prostotę użytkowania biurom podróży współpracującym zarówno z liniami Ryanair, jak i z firmą Amadeus. Dzięki podejściu, które polega na podróżowaniu bez biletu (ang. ticketless), dynamicznie zmieniające się taryfy i usługi dodatkowe są włączone do systemu Amadeus za pośrednictwem łącza XML. Doświadczenia użytkowników systemu Amadeus w zakresie rezerwacji biletów i usług dodatkowych Ryanair będą dokładnie takie same, jak w przypadku każdej innej rezerwacji lotniczej - nastąpi pełna integracja wszystkich elementów operacji, począwszy od wyszukiwania oferty, przez rezerwację, aż po procesy back-office, z dynamicznie zmieniającymi się taryfami i usługami w czasie rzeczywistym.

Obecnie ponad 70 niskokosztowych przewoźników wybrało Amadeus na swojego partnera w zakresie dystrybucji, a ich rezerwacje przez system Amadeus wzrosły o 21 proc. w 2013 roku. Wprowadzenie łącza XML w 2007 roku pozwoliło niskokosztowym liniom lotniczym korzystać z większego zasięgu i wydajności w kanale dystrybucyjnym agencyjnych biur podróży bez komplikacji związanych z tradycyjnymi procesami sprzedaży biletów lotniczych. Usprawnienia technologiczne light ticketing firmy Amadeus zostały po raz pierwszy wdrożone przez tanią linię lotniczą w 2013 roku, umożliwiając agentom biur podróży wycenianie, rezerwowanie i nadawanie numeru rezerwacji w taki sam sposób, jak w przypadku dokonywania tych operacji u tradycyjnych przewoźników.

Więcej informacji można znaleźć na www.amadeus.com.

***

Informacje o firmie Amadeus

Amadeus to wiodący dostawca zaawansowanych rozwiązań technologicznych dla światowej branży turystycznej. Docelowe grupy klientów firmy to dostawcy usług turystycznych (np. linie lotnicze, hotele, przewoźnicy kolejowi, przewoźnicy promowi itd.), sprzedawcy usług turystycznych (biura podróży, w tym online) i odbiorcy (korporacje, jak i spółki zarządzające podróżami tzw. travel management companies).

Amadeus zatrudnia około 10 000 pracowników na całym świecie, w placówkach w Madrycie (siedziba główna firmy), Nicei (dział rozwoju) i Erding (dział operacyjny) oraz w 71 lokalnych Organizacjach Handlowych Amadeus na całym świecie.

Amadeus opiera swoją działalność na modelu biznesowym bazującym na transakcjach. Z końcem 2013 roku (31 grudnia) firma odnotowała zysk w wysokości 3103,7 mln euro oraz EBITDA w wysokości 1188,7 mln euro.

Spółka jest notowana na hiszpańskiej giełdzie pod symbolem „AMS.MC" oraz uwzględniona w indeksie giełdowym IBEX 35.

Więcej informacji o firmie Amadeus można znaleźć na stronie internetowej www.amadeus.com.pl. Informacje na temat branży turystycznej dostępne są na www.amadeus.com/blog.

Informacje o Ryanair

Ryanair jest wiodącą linią lotniczą w Europie, która obsługuje ponad 1600 lotów dziennie z 69 baz i łączy 186 destynacji w 30 krajach. Przewoźnik dysponuje flotą ponad 300 nowych samolotów Boeing 737-800. Ryanair ogłosił niedawno zamówienia na 280 kolejnych nowych samolotów Boeing 737 oraz 100 Boeingów 737 MAX 200s, co pozwoli linii na obniżenie cen swoich biletów i wzrost ruchu z 86m w tym roku do ponad 150m p.a. w roku 2024. Obecnie Ryanair zatrudnia ponad 9500 wysoko wykwalifikowanych specjalistów w dziedzinie lotnictwa i posiada wiodący w branży 30-letni rejestr bezpieczeństwa. Więcej informacji można znaleźć na www.ryanair.com.

Kontakt dla mediów

Elżbieta Mazur
Account Manager
Dział Nowych Technologii
Sigma International (Poland) LTD
tel: +48 22 626 96 74, 628 24 04
e-mail: elzbieta.mazur@sigma.com.pl
www.sigma.com.pl

Ilona Tyczyńska
Account Manager
Dział Nowych Technologii
Sigma International (Poland) LTD
tel: +48 22 626 96 74, 628 24 04
e-mail: ilona.tyczynska@sigma.com.pl
www.sigma.com.pl

Nadesłał:

EW

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl