Rynek słodyczy 2015: podsumowanie okiem eksperta


2015-12-02
Sytuacja na polskim rynku słodyczy jest stabilna. Po okresie letnich upałów, które były dla niego stosunkowo niekorzystnym czasem, w listopadzie nastąpiły tradycyjne wzrosty sprzedaży. Jakie zmiany szykują się w tym sektorze? Planuje i podsumowuje marketing manager Aleksandra Kucała w I.D.C. Polonia

– Jakie trendy są widoczne na polskim rynku słodyczy?

– Istotne znaczenie mają zmiany w świadomości konsumentów. Nie rezygnują oni z jedzenia słodyczy, ale coraz chętniej sięgają po nie w formie przekąski. Powoduje to rosnące zapotrzebowanie na mniejsze gramatury produktów, które producenci realizują. Powstaje wiele nowych wyrobów, chociaż nie zawsze są one innowacyjne. Coraz większa waga jest przywiązywana także do jakości i składu. Zmianie ulega więc nie tylko opakowanie, ale też zawartość produktów. W związku z tym rośnie wykorzystanie naturalnych składników przy wyrobie słodyczy. Coraz istotniejsze zaczyna być także używanie stewii i innych korzystniejszych dla organizmu substancji słodzących oraz unikanie tłuszczy utwardzanych.

 

– W jakim kierunku producenci słodyczy będą rozwijać swoje produkty?

– Oprócz czysto przyjemnościowych słodyczy, poszerzona zostanie półka produktów mających korzystny wpływ na organizm. Jest to odpowiedź na widoczny trend rynkowy. Konsumenci coraz częściej wymagają od producentów użycia naturalnych składników i substancji słodzących. Rozszerzeniu ulegnie też prawdopodobnie liczba produktów opartych na pełnym ziarnie, orzechach czy miodzie.

 

– Co jest niezbędne do bycia liderem branży?

– Ważne jest szybkie reagowanie na zmiany otoczenia rynkowego, preferencje konsumentów
i dopasowanie do nich kanałów dystrybucji. Istotnym wyznacznikiem sukcesu jest też innowacyjność
i dobra organizacja np. ułożenie produktów na półce. W dobie ogromnej liczby produktów rośnie znaczenie widoczności wyrobów.

 

– Na czym firma I.D.C. Polonia S.A koncentrowała swoje działania w 2015 r., i jakie są plany na przyszły rok?

– Trwały intensywne działania promocyjne na rzecz wprowadzonych w poprzednim roku marek, takich jak: wafelki Lusette i żelki Verbena. W lecie pojawiła się też nowa, limitowana edycja truskawkowych wafelków Góralki, a jesienią – ich wariant mocno czekoladowy pod nazwą Intenso. W każdym kolejnym sezonie planowane jest wprowadzanie nowego rodzaju popularnych wafelków. Pod marką Verbena rozwijane będą również nowe smaki cukierków i żelek.

 

 ­­– Jakie wyroby osiągnęły sukces, które z nich będą dalej rozwijane?

 – Bardzo dobrze przyjęta została marka wafelków Lusette wprowadzona w zeszłym roku. Jest to produkt bardziej luksusowy, wysokiej jakości i dla wymagających odbiorców. Wafelek jest oblewany polewą w nietypowy sposób, przez co smakuje inaczej. Dobre przyjęcie produktu jest związane z tym, że polscy konsumenci lubią nowości. Podobne czynniki przesądziły o popularności truskawkowego wafelka Góralki. Produkt błyskawicznie znikał z półek, pojawiały się też pytania o kolejne jego edycje. Po stronie hurtowni i sklepów detalicznych widoczne było oczekiwanie, że tego rodzaju działania będą kontynuowane. Rynek lubi urozmaicenie oraz produkty, które przyciągają wzrok, a jako serie limitowane – generują dochody.

 

 – Jak wyglądała ekspansja firmy w 2015 r. i jakie są dalsze plany?

 – W omawianym okresie nastąpiło wzmocnienie firmy w kategorii wafle przez pojawienie się nowej marki. Nowe produkty firmy pozwoliły też zaistnieć w kategorii żelek. Planowany jest rozwój oferty prozdrowotnej. Portfolio produktów będzie poszerzane. Oprócz działań promocyjnych istotna będzie też dalsza rozbudowa sieci dystrybucji.

 

W 2015 roku otwarty został nowy oddział w Moskwie. Notowana jest tam świetna dynamika sprzedaży. Dużym zainteresowaniem cieszą się zwłaszcza cukierki marki Verbena oraz wafelki Lussette. Na rynku słowackim planowane są duże inwestycje. Będzie to związane z rozwojem sektora wafli i słodyczy świątecznych, ale także z ofertą produktów prozdrowotnych. Rozbudowa zakładów pozwoli zwiększyć produkcję oraz wprowadzić na rynek nowe produkty, a także rozwój różnych wariantów produktów.

Nadesłał:

gastrosfera

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl