Rynek sosów gotowych rośnie. Perspektywy rozwoju są obiecujące
- 2015 rok był dla naszej spółki bardzo udany. Udało nam się zrealizować założony wzrost sprzedaży i urosnąć ponad rynek, przy poprawie rentowności. Jesteśmy zadowoleni z 2015 r. i ambitnie podchodzimy do 2016 r.
Łukasz Kotaniec, członek zarządu firmy Kotaniec – producenta sosów Folwark
Miniony rok był dla producenta sosów Folwark, firmy Kotaniec, udany. W 2016 r. firma zamierza skupić się na poszerzeniu dostępności swoich produktów na rynku detalicznym, chce dalej budować świadomość marki Folwark. W planach ma również wprowadzenie na rynek nowych produktów w innowacyjnych opakowaniach oraz modyfikację zakładu pod kątem dostosowania do wymogów związanych z pozyskiwaniem kolejnych certyfikatów.
- Zamierzamy skupić się na rozwoju organicznym. Uważnie obserwujemy rynek, staramy się zagospodarowywać nisze i dostosowywać do zmieniających się wymogów rynku i oczekiwań konsumentów – mówi Łukasz Kotaniec.
Jego zdaniem rynek gotowych sosów w naszym kraju rośnie a jego perspektywy są obiecujące.
- W dobie ogromnego pędu życia konsumenci chętnie sięgają po smaczne dodatki, które w prosty i szybki sposób urozmaicają standardowe dania. Poza tym Polacy doceniają polskie produkty, są dumni z polskich przedsiębiorców, zauważamy trend dużego zainteresowania polskimi produktami. Co więcej, Polacy coraz więcej podróżują, poznają zagraniczna kuchnie, smaki – dzięki czemu stają się coraz bardziej otwarci na nowości – dodaje Łukasz Kotaniec.
Od pół roku konsekwentnie rośnie cena oleju rzepakowego. - Mamy jednak nadzieję, że jest to jedynie korekta, urynkowienie cen do umiarkowanego poziomu. Podobny trend można zauważyć w cenach innych surowców, gdzie też następuje drobne, ale zauważalne podwyżki – dodaje.
Firma Folwark powstała w 1991r. Początkowo zatrudniając kilka osób zajmowała się jedynie produkcją majonezu. Od 2015 r., kontynuuje działalność pod nazwą Kotaniec oferując sosy dla konsumentów, gastronomii oraz przemysłu.
Nadesłał:
Folwark
|