Samochód wizytówką firmy


2015-06-24
Maciej Zwiewka, Departament Finansowania i Zarządzania Flotą w Volkswagen Bank

Ze względu na optymalizację kosztów przedsiębiorstwa zmiana samochodu firmowego na nowy jest najkorzystniejsza po trzech, maksymalnie czterech latach od zakupu auta. Składają się na to przede wszystkim czynniki ekonomiczne, w tym niskie nakłady na serwis pojazdu i najniższe koszty ubezpieczenia w ciągu pierwszych trzech lat. Najważniejszym elementem przemawiającym za zmianą samochodu po tym okresie jest jednak wartość rezydualna auta. Według analiz Volkswagen Banku większość przedsiębiorców podczas pierwszych 36 miesięcy eksploatacji nie przekracza łącznego przebiegu 90 tys. km, co pozwala na uzyskanie stosunkowo wysokiej ceny przy odsprzedaży samochodu. Takie auta są poszukiwane na rynku pojazdów używanych.

Korzystanie z nowych modeli samochodów ma również pozytywny wpływ na wizerunek firmy. Taka flota nie tylko podkreśla stabilną pozycję rynkową przedsiębiorstwa, ale też kojarzy się klientom z rozwojem i sukcesem. Pozostaje tylko pytanie, jak zmieniać samochody na nowe co trzy lata bez obciążania budżetu firmy, a raczej przeciwnie – generując oszczędności. Rozwiązaniem w przypadku flot jest wynajem długoterminowy, a dla mikroprzedsiębiorstw - leasing z wysoką wartością końcową. Dobrym przykładem leasingu z wysoką wartością końcową jest Audi Perfect Lease, który już wywołał rewolucję w klasie aut premium. W tym programie przedsiębiorca wpłaca 10 proc. wartości nowego Audi, używa go przez trzy lata, płacąc niskie miesięczne raty leasingowe, a następnie może się zdecydować na wykup auta lub po prostu zmienić je na nowe.

Nadesłał:

MultiComm

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl