Skąd się wziął fenomen Xiaomi?


Oceń artykuł Zobacz ranking
Przepisz powyższy kod i oceń artykuł »
Skąd się wziął fenomen Xiaomi?
2017-10-16
Xiaomi to marka, o której parę lat temu nikt nie słyszał. Później nagle produkty chińskiego producenta, zrywając z opinią mało wytrzymałej tandety, weszły na rynek i od razu narobiły sporego zamieszania.

Marka jest rozpoznawalna nie tylko na rynku smartfonów i gadżetów, ale także dronów, hulajnóg elektrycznych i rowerów, a także wyposażenia domów. Dlaczego?

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie Kafito.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Przeczytaj również:


Wyważenie drzwi niską ceną

Smartfony Xiaomi, bo to one tak naprawdę otworzyły firmie drogę na polski rynek, miały charakterystykę, która przebijała to, co niskim segmencie cenowym proponował na przykład Huawei. To był od razu silny cios dla znanych marek – okazało się, że sprzęt, który dorównuje ich produktom, można kupić o 20-30% taniej. Nie dziwi więc, że Xiaomi miało wielu klientów od początku. Później opinie wcale nie zmuszały do rewidowania trendów zakupowych: jakość była dobra, a cena nie rosła.

Dziś Xiaomi nie skupia się tylko na najniższej półce cenowej, ale tam wywalczyło sobie już stabilną pozycję. Również w segmencie smart bandów i zegarków producent już wywalczył sobie odpowiednie miejsce i o nie raczej nie musi się bać.



Jeden producent, wszystkie urządzenia

Dość szybko okazało się, że smartfony, nawet dobre, nie zaspokajają rynku w całości. Nie da się, produkując tylko jeden wyrób, dotrzeć do klientów, którzy szukają rozwiązań kompleksowych. Xiaomi wykonało więc ciekawy ruch, bardzo szybko dywersyfikując swoją ofertę. Na początku pojawiły się smart bandy, które do dziś cenowo przebijają wszystkie oferty na rynku, a jakościowo są całkiem niezłe. Później do tego doszły kamery sportowe i drony z kamerami 4K, rowery, laptopy i wiele innych.

Xiaomi zrobiło coś, czego poza Apple i Samsungiem nie udało się w podobnym stopniu chyba żadnemu producentowi. Firma stworzyła pełną gamę produktów, które stanowią dla użytkownika zestaw. Tutaj może nie ma żadnego nawiązania do stylu życia, tylko to przywiązanie wynika z cen i jakości Xiaomi, bez drugiego dna, ale to też działa.

Produkty z każdej grupy od Xiaomi można kupić na stronie https://www.aze.com.pl/. To naprawdę olbrzymia rodzina, która zaspokaja potrzeby zwyczajnych użytkowników, a także gadżeciarzy.



Na rynku dzięki krytyce

Xiaomi swoją polityką cenową zbulwersowało konkurentów, przy okazji podburzając także miłośników droższych marek. Zaczęło się – często na siłę – wyszukiwanie wad: że gorsza jakość obrazu, że częstsze awarie, że kiepski serwis. Na te w większości niezasłużone opinie Xiaomi reagowało rozbudowaniem oferty we wszystkich segmentach cenowych. Użytkowników przybywało i stworzyła się pewna lojalność wobec marki, którą potentaci siłą chcieli wypchnąć z rynku. Użytkownicy stanęli murem za Xiaomi, szybko wynajdując kolejne atuty.

Dlatego dziś na forach internetowych dyskusje bywają gorące: i wady, i zalety bywają przerysowywane. Można jednak śmiało powiedzieć, że Xiaomi reprezentuje jakość, która w każdym segmencie cenowym może być przykładem. Czy są lepsze marki? Pewnie tak. Czy są gorsze? O, zdecydowanie, i to nawet wśród tych, które na rynku są znacznie dłużej. A cała kampania hejtu przeciwko Xiaomi tylko marce pomogła – dziś każdemu można ją polecić.

Nadesłał:

slawek

Wasze komentarze (0):


Przepisz kod:
Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl