Sprzedawanie może być nowoczesne i nieskomplikowane


Sprzedawanie może być nowoczesne i nieskomplikowane
2014-11-18
Polskie małe firmy coraz odważniej sięgają po nowoczesne systemy sprzedaży. - System bardzo ułatwił mi prowadzenie firmy - mówi Aleksandra Łopińska-Werra, współwłaścicielka Lider s.c.

Jeszcze nie tak dawno wnętrze sklepu sprowadzało się do ekspozycyjnych mebli, kasy i osoby obsługującej klientów. Dziś placówki handlowe i usługowe, nawet te nieduże, to bardziej skomplikowane przedsiębiorstwa, z odpowiednio dobraną ofertą produktów i usług, różnymi dostawcami, magazynami i wieloma elektronicznymi urządzeniami wymagającymi ścisłej współpracy. Wiele małych firm nie ogranicza swojej aktywności do tradycyjnego kanału sprzedaży i znaczną część działalności przenosi do Internetu, pamiętając o konsumentach korzystających z urządzeń mobilnych. Galopujący rozwój technologii wymusza stosowanie narzędzi, które integrują i porządkują wszystkie obszary aktywności handlowej i usługowej. Z jednej strony zarządzają istotą procesów sprzedaży, z drugiej umożliwiają wykorzystywanie, z pożytkiem dla firmy, zmieniającej się rzeczywistości technologicznej i nowych zachowań klientów. Aby spełniać oczekiwania klientów, dostarczać im najlepsze produkty i zapewniać odpowiednią obsługę, małe firmy potrzebują informatycznych rozwiązań dostosowanych do ich potrzeb.

Skuteczną pomoc zapewniają im wyspecjalizowane systemy sprzedaży, dzięki którym można profesjonalnie kierować firmą. Najczęściej są one dostępne w tzw. formule pudełkowej. Opakowaną płytę CD z programem i instrukcją można kupić w tradycyjnym sklepie, ale można też pobrać aplikację ze strony internetowej, a następnie dokonać samodzielnej instalacji lub skorzystać z pomocy wykwalifikowanego serwisanta, np. z firmy partnerskiej producenta.

Przykładem oprogramowania zaprojektowanego zgodnie z potrzebami firm z sektora MSP są dostępne od niedawna na rynku systemy InsERT nexo. – Wykorzystuję Subiekta nexo od kilku miesięcy m.in. do prowadzenia magazynu w swoim multibrandowym sklepie odzieżowym w Koszalinie. System bardzo ułatwił mi prowadzenie firmy. Dzięki Subiektowi nexo mam dostęp do kluczowych dla mnie informacji, jak np. historia rozrachunków z dostawcą – mówi Aleksandra Łopińska-Werra, współwłaścicielka Lider s.c. Firma prowadzi m.in. Dom Mody Polskiej w Koszalinie, czyli sklep z odzieżą znanych producentów krajowych. Aby umożliwić swoim klientom lepszy dostęp do oferty, uruchomiła sklep internetowy pod adresem www.dommodypolskiej.pl, w którym oprócz dokonywania zakupów można śledzić zmiany kolekcji, promocje i nowości. Nowy system obsługuje procesy sprzedaży również w tym kanale. 

Wykorzystywany w firmie pani Aleksandry program Subiekt nexo to następca najbardziej popularnego na polskim rynku systemu handlowego, który sprawdził się już w setkach tysięcy przedsiębiorstw. Program kompleksowo wspomaga obsługę sprzedaży w sklepach, hurtowniach, a także warsztatach czy zakładach usługowych. Jego istotnym atutem jest przyjazny i intuicyjny interfejs, który ułatwia i przyspiesza pracę, a także rozbudowana funkcjonalność dostarczająca pełnego zakresu rozwiązań, bez względu na branżę. – Jako grafik przyzwyczajony jestem do intuicyjnego poruszania się po oprogramowaniu i InsERT nexo dorównuje w tej dziedzinie programom firm globalnych. To produkt dojrzały, który świetnie sprawdza się w codziennym użytkowaniu – mówi Grzegorz Lindler, właściciel drukarni Fabrykanaklejek.pl. Firma z siedzibą w miejscowości Solarnia pod Lublińcem, poza nowoczesnym wydrukiem wielkoformatowym, oferuje także druk przemysłowy z wykorzystaniem sitodruku, a także znaki budowlane, PPOŻ i wodociągowe czy wiele typów naklejek własnej produkcji.

Korzyści z wdrożenia systemu komputerowego w sklepie czy hurtowni są namacalne: poprawa szybkości obsługi, natychmiastowy dostęp do historii zakupów czy płatności klienta, możliwość prowadzenia rozbudowanej pod względem form, terminów czy cen specjalnych polityki płatności, programów partnerskich, jak również bezpośrednich analiz sprzedaży oraz zakupów. Program nie tylko wystawi odpowiednie dokumenty (faktury, paragony, korekty czy inne), ale jeszcze wyśle je do nabywcy e-mailem, szybko zmieni ceny w całym asortymencie lub w wybranych pozycjach, pomoże przy inwentaryzacji, wskaże magazynierowi dokładne miejsce przechowywania danego towaru, a szefowi firmy – niezapłacone faktury.

Posługując się przykładem Subiekta nexo, można podkreślić, że sprawny system sprzedaży powinien także zapewnić obsługę wszystkich typów dokumentów handlowych oraz ułatwiać zarządzanie gospodarką magazynową. – Wykorzystujemy nowy program m.in. przy sprzedaży internetowej, gdzie możliwość publikacji dokumentów w formacie PDF bardzo usprawnia naszą pracę. Dostępne w Subiekcie nexo raporty dają nam łatwy wgląd w bieżące funkcjonowanie firmy oraz możliwość planowania przyszłych działań – podkreśla Grzegorz Lindler.

Przydatna w działalności małych firm jest rozbudowaną część finansowa systemu, dzięki której możliwe jest m.in. wykonywanie operacji kasowych, bankowych czy tworzenie raportów kasowych. Moduły rozliczeniowe pozwalają na ewidencjonowanie rozrachunków, działań windykacyjnych i tabeli kursów walut. Kartotekowa część programu umożliwia prowadzenie zaawansowanej ewidencji asortymentu, klientów, urządzeń zewnętrznych, instytucji, wspólników i pracowników. System współpracuje z wieloma urządzeniami wykorzystywanymi w sklepie, takimi jak kasy fiskalne, drukarki fiskalne, wagi etykietujące, czy czytniki kodów.

Nowy program poleciłam już kilku innym firmom i chętnie dzielę się informacjami na jego temat, ponieważ faktycznie ułatwia życie małego przedsiębiorcy i zdecydowanie usprawnia prowadzenie działalności handlowej. Subiekt nexo jest łatwy w obsłudze, intuicyjny a jednocześnie posiada mnóstwo funkcji. Nie wszystkie jeszcze wykorzystuję, ale poznaję jego kolejne możliwości systematycznie – dodaje Aleksandra Łopińska-Werra.

Aby usprawnić zarządzanie pozostałymi obszarami działalności firmy, najlepiej skorzystać z oprogramowania zintegrowanego z systemem sprzedaży. W przypadku Subiekta nexo będą to odpowiednio: Rewizor nexo, wspomagający prowadzenie pełnej księgowości lub Rachmistrz nexo, czyli rozwiązanie dla firm prowadzących księgę przychodów i rozchodów albo rozliczających się w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.

Systemy linii InsERT nexo współpracują również z programem kadrowo-płacowym Gratyfikant GT i z programem wspomagającym sprzedaż w serwisach aukcyjnych Sello oraz umożliwiają przeniesienie danych z systemów Subiekt GT, Rachmistrz GT, Rewizor GT, mikroGratyfikant GT, mikroSubiekt dla Windows.

Użytkownicy InsERT nexo mają także możliwość aktualizowania programów oraz archiwizowania swoich danych dzięki usługom e-Abonament i e-Archiwizacja, które pracują w chmurze na platformie Windows Azure. Zyskują także zdalny dostęp do analiz sprzedażowych i finansowych dzięki mobilnej aplikacji InsERT nexo LINK działającej na urządzeniach z systemem Windows Phone i Android.

Z perspektywy producenta

We współczesnej rzeczywistości gospodarczej systemy dla firm stały się nieodzownym narzędziem w prowadzeniu biznesu. Z naszych danych wynika, że około 70% polskich przedsiębiorstw korzysta z przynajmniej jednej aplikacji biznesowej. Często są one jednak przestarzałe i nieaktualne – mówi Jarosław Szawlis, prezes firmy InsERT S.A., produkującej systemy dla MSP. – Tworząc InsERT nexo, wykorzystaliśmy nasze wieloletnie doświadczenia: miliony kontaktów z klientami, testów, konsultacji z partnerami. W efekcie powstało narzędzie mocno wsłuchane w potrzeby przedsiębiorców, także tych, którzy jeszcze nie wykorzystywali aplikacji biznesowych. InsERT nexo to kolejna szansa dla rozwoju polskich małych i średnich przedsiębiorstw, podobnie jak stworzony przez InsERT ponad 20 lat temu pierwszy Subiekt – dodaje Jarosław Szawlis.

Nadesłał:

marek.szklarz@insert.com.pl

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl