Światowa nowość: pionierskie wykorzystanie systemu PlayStation®VR i rozwiązania firmy Infosys


Światowa nowość: pionierskie wykorzystanie systemu PlayStation®VR i rozwiązania firmy Infosys
2016-11-23
Firmy ATP i ATP Media poinformowały, że od 16 do 20 listopada fani tenisa mogli wczuć się w emocje towarzyszące rozgrywkom Barclays ATP World Tour Finals w zupełnie nowy sposób.

Dzięki współpracy ATP, ATP Media, Infosys (partnera ATP World Tour w dziedzinie globalnych usług technologicznych) oraz Sony Professional Solutions Europe goście strefy kibica w londyńskiej O2 Arena mogli wejść w wirtualny świat tenisa i przeżywać meczowe emocje na specjalnych, interaktywnych stanowiskach wyposażonych w system PlayStation®VR.

PlayStation®VR for PlayStation®4 (PS4) został wprowadzony przez Sony Interactive Entertainment w październiku tego roku i od tej pory zapewnia graczom nowe, niezwykle realistyczne doznania. Stanowiska Barclays ATP World Tour Finals Experience przeniosły tę technologię do strefy kibica, gdzie nadały nowy wymiar oglądaniu meczów i zapewniły nieosiągalne dotąd przeżycia. Stało się to możliwe dzięki połączeniu nowych technologii ATP Media, Infosys i Sony Professional Solutions Europe z niepowtarzalnymi możliwościami zestawu PlayStation®VR, kamery śledzącej ruch i trzymanego w ręku sterownika.

Stanowiska Barclays ATP World Tour Finals Experience łączą elementy obrazu z kortu, transmisji telewizyjnej i środowisk wirtualnych. Wykorzystywana jest do tego integracja systemu PlayStation®VR z nową technologią, którą stworzono specjalnie w celu zwiększenia poziomu interakcji przy oglądaniu sportu. Dzięki śledzeniu ruchów gogli i fizycznemu kontaktowi z kontrolerem użytkownik znajduje się w reaktywnym środowisku, które sam może kształtować, uzyskując bardzo naturalne wrażenia.

W czasie trwania meczu źródłem szczegółowych informacji były też dane i wizualizacje firm Infosys i Hawk-Eye. Z myślą o miłośnikach serwisów społecznościowych dodano też streaming z serwisu MyATP (obecnie na Vixlet).

— PlayStation®VR to niesamowity produkt i wiedzieliśmy, że jego łatwa i intuicyjna obsługa pomoże nam w osiągnięciu celu — mówi o stanowiskach Barclays ATP World Tour Finals Experience Shane Warden, dyrektor ds. technologii i transmisji w ATP Media. — Zależało nam na zapewnieniu poczucia przebywania „tam” i rozszerzeniu wrażeń kibiców w celu umożliwienia im interaktywnego uczestnictwa w finałach w nieosiągalny dotychczas sposób.

— Pragniemy wykorzystywać nowe zdobycze techniki oraz budować relacje z kolejnym pokoleniem kibiców i dlatego z niecierpliwością czekamy, by zaprezentować tę nową technologię podczas finałowych rozgrywek w O2 Arena, tworząc w ten sposób nową, atrakcyjną możliwość kontaktu z naszym sportem — dodaje prezes i dyrektor generalny ATP Chris Kermode.

— Cieszymy się, że możemy pokazać nasze ciągłe zaangażowanie w postęp mediów i technologii — mówi Stuart Watts, dyrektor wykonawczy ATP Media. — Stworzyliśmy nie tylko potencjalnie atrakcyjny produkt uzupełniający dla stacji telewizyjnych: można go również z łatwością wykorzystać na miejscu, w strefach kibica i miejscach działań promocyjnych sponsorów.

— Wprowadzenie wirtualnej rzeczywistości to szansa na zwiększenie możliwości człowieka, nie tylko poprzez oglądanie i rozumienie gry w nowym wymiarze, lecz również poprzez zapewnienie zawodnikom wiedzy potrzebnej do osiągania lepszych rezultatów — mówi UB Pravin, dyrektor wykonawczy Infosys.

— Firma Infosys wykorzystuje technologię, by zapewnić nowy odbiór tenisa poprzez integrację danych, analiz i wrażeń cyfrowych. Dodawanie analiz danych z tabeli wyników do wciągających widoków gry w wirtualnej rzeczywistości to tylko jeden ze sposobów, jakich używamy, by łączyć nowatorskie technologie i pomagać ludziom związanym z tenisem widzieć więcej i osiągać więcej.

 

— Wspaniale jest pracować z ATP, ATP Media i Infosys nad zapewnieniem kibicom nowych, wciągających wrażeń — mówi Mark Grinyer z zespołu sportowego Sony Professional Solutions Europe. — Intensywnie pracowaliśmy, by stworzyć platformę zdolną do przekazania wizji naszych partnerów.

Stanowiska Barclays ATP World Tour Finals Experience były dostępne w trakcie rozgrywek na ekspozycji firmy Infosys w strefie kibica w O2 Arena.

 

Informacja o ATP Media:

ATP Media to podmiot zależny ATP World Tour odpowiedzialny za produkcję i transmisję telewizyjną, założony w 2001 pod nazwą Tennis Properties Limited. Jego zadaniem jest centralizacja wykorzystania i organizacja produkcji telewizyjnej na turniejach Barclays ATP World Tour Finals, ATP World Tour Masters 1000 i ATP World Tour 500. ATP Media dysponuje niezrównanymi możliwościami i doświadczeniem w dziedzinie pełnej obsługi telewizyjnej zawodowego tenisa mężczyzn i oferuje stacjom telewizyjnym z całego świata kompleksowe rozwiązanie, które obejmuje prawa sprzedaży, produkcję na różne platformy, transmisje satelitarne na cały świat oraz archiwa wideo.

Dalsze informacje można znaleźć pod adresem www.atpmedia.tv.

Informacja o ATP:

ATP to organizacja zarządzająca cyklem męskich rozgrywek dla zawodowych tenisistów: ATP World Tour, ATP Challenger Tour i ATP Champions Tour. Na cykl ATP World Tour, w którym uczestniczą najwybitniejsi zawodnicy, składają się 62 turnieje rozgrywane w najbardziej atrakcyjnych obiektach w 32 krajach. Gwiazdy serii 2016 ATP World Tour walczą o prestiżowe tytuły i punkty w rankingach Emirates ATP Rankings w Australii, Europie, obu Amerykach i Azji, podczas zawodów z serii ATP World Tour Masters 1000, 500 i 250 oraz turniejów wielkoszlemowych (nie organizowanych przez ATP). Na końcu każdego sezonu do rywalizacji o ostatni tytuł na turnieju Barclays ATP World Tour Finals staje tylko 8 najlepszych zawodników w grze pojedynczej oraz 8 par deblowych. Zawody odbywają się w londyńskiej hali O2 Arena. Wydarzenie to stanowi oficjalne uwieńczenie serii 2016 ATP World Tour No. 1.

Więcej informacji można znaleźć pod adresem www.ATPWorldTour.com. 

Informacja o Infosys:

Firma Infosys jest światowym liderem w dziedzinie usług technologicznych i konsultingowych. Umożliwia klientom z ponad 50 krajów tworzenie i realizowanie strategii transformacji cyfrowej. Firma pomaga swoim klientom identyfikować i efektywnie rozwiązywać problemy z różnych dziedzin, od inżynierii po tworzenie aplikacji, zarządzanie wiedzą i zarządzanie procesami biznesowymi. Zespół Infosys to ponad 199 000 innowatorów z całego świata. Jego wyróżnikiem są wyobraźnia, wiedza i doświadczenie w różnych branżach i technologiach wnoszone do każdego realizowanego projektu.

Aby dowiedzieć się, jak Infosys (NYSE: INFY) może pomóc w rozwoju przedsiębiorstwa w erze cyfrowej, można odwiedzić stronę www.infosys.com.

www.pro.sony.eu

Zapraszamy na Twittera @SonyProEurope / www.twitter.com/sonyproeurope

 

Kontakt dla prasy: malgorzata.blachnio@indalo.pl, tel. +48 509 047 721

Nadesłał:

INDALO

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl