TIBCO: nowa platforma dla marketingu z przetwarzaniem Fast Data


TIBCO: nowa platforma dla marketingu z przetwarzaniem Fast Data
2014-10-02
Platforma TIBCO Engage wspiera budowanie lojalności klientów poprzez zarządzanie w czasie rzeczywistym interakcjami z rynkiem w wielu kanałach.

Firma TIBCO Software ogłosiła premierę nowej platformy integracji i przetwarzania danych na potrzeby efektywnych, personalizowanych działań marketingowych - TIBCO Engage. Platforma zapewnia ciągłą analizę i interpretację zachowań konsumentów - na podstawie wieloźródłowych danych, w tym informacji uzyskiwanych w czasie rzeczywistym we wszystkich kanałach komunikacji firmy ze swoimi klientami. Ideą nowego rozwiązania jest umożliwienie firmom pogłębiania relacji ze swoimi klientami poprzez szybkie modelowanie personalizowanego przekazu, niezależnie od tego, w jakim punkcie styku klient kontaktuje się z organizacją. TIBCO Engage bazuje na platformie przetwarzania i analizy „szybkich danych" (Fast Data) oraz technologii integracyjnej TIBCO. Jest rozwiązaniem oferowanym jako usługa dostępna i działająca w sieci (SaaS).


TIBCO Engage w trybie ciągłym integruje dane z procesów sprzedaży i marketingu oraz z zewnętrznych kanałów komunikacji firmy z klientami. Dane w czasie rzeczywistym trafiają do „behawioralnego silnika", który z pomocą algorytmów pozwala zrozumieć motywacje i zachowania klientów. Dysponując taką wiedzą, firmy mają możliwość efektywniejszego działania w obszarach budowania relacji, komunikacji i sprzedaży. Mogą m.in. personalizować komunikację, szybko dopasować i zaprezentować ofertę w odpowiednim dla klienta i sytuacji kontekście lub właściwie zareagować na określone zachowania klientów.

Aaron Carpenter, wiceprezes ds. marketingu w firmie The North Face, zdradza, jaką rolę w firmie pełni platforma TIBCO Engage: „W komunikacji z klientami chcemy zapewniać możliwie najlepiej dobrane dla nich treści, stosownie do zainteresowań sportowych. TIBCO pomaga nam efektywnie rozróżniać klientów zależnie od preferowanej przez nich aktywności, dzięki czemu możemy formować i rozróżnić przekaz do biegaczy, wspinaczami, narciarzy itd. Dzięki TIBCO lepiej rozumiemy naszych klientów, co pozwala nam budować z nimi relacje na wyższym poziomie. Jesteśmy zachwyceni możliwościami zaawansowanej analityki, jaką oferuje platforma TIBCO Engage."

„Obecnie, budowanie relacji z klientami wyłącznie na bazie danych z transakcji, nie jest wystarczające" - mówi Wen Miao, wiceprezes TIBCO. „TIBCO Engage daje marketerom możliwość odejścia od ograniczonego, zbiorowego przetwarzania danych z odrębnych źródeł na rzecz efektywnego zarządzania personalizowaną komunikacją i właściwej obsługi we wszystkich kanałach styku klienta z firmą. Ufam, że TIBCO Engage stanie się pożądaną platformą dla każdej firmy, która chce budować i zarządzać bazą lojalnych, dobrze zmotywowanych klientów." Opinię tę podziela Ray Wang, główny analityk, założyciel i prezes firmy badawczej Constellation Research: „W dzisiejszym świecie głównym czynnikiem budowania wartości biznesu i wyróżnienia go na tle innych są wrażenia i doświadczenia klientów z interakcji z firmą. Aby jednak mieć na to wpływ, aktywności muszą być adekwatne, tzn. podejmowane w odpowiednim czasie i kontekście. Do tego z kolei potrzeba nowych rozwiązań, zdolnych do ciągłego wnioskowania i generowania wskazówek na podstawie przetwarzania w czasie rzeczywistym ogromnych ilości danych".

TIBCO Engage oparty jest na platformie integracji i przetwarzania Fast Data, co (poza tym, że jest to rozwiązanie skalowalne) skraca do minimum czas niezbędny do jego uruchomienia. Platformę zaprojektowano z myślą o współczesnych wyzwaniach, przed jakimi stoi biznes i marketing. Chodzi o utrzymanie klientów i budowanie ich lojalności w sytuacji ciągłego rozwoju różnych kanałów kontaktu.

Główne komponenty TIBCO Engage to:

  • Konektory - pozwalają pozyskać istotne dane ze sprzedaży i kanałów komunikacji marketingowej oraz przedstawiać klientom informacje, oferty lub inne treści.
  • „Behawioralny Silnik" - nieprzerwanie analizuje strumienie historycznych i bieżących danych w celu prognozowania i przewidzenia zainteresowań klientów, identyfikacji ryzyka oraz błyskawicznego przedstawienia stosownych rekomendacji.
  • Interakcja w czasie rzeczywistym - uzbrojeni w analizy zachowań klientów marketerzy mają możliwość manualnego wdrażania personalizowanego modelu działań niezależnie od kanału komunikacji.
  • Zarządzanie Lojalnością - umożliwia kompleksowe zarządzanie programem lojalnościowym firmy.
  • Wewnętrzna współpraca - wspomaga wewnętrzną komunikację i workflow.
  • Społeczności - mechanizm budowania społeczności w celu pogłębiania relacji zklientami firmy.

Więcej informacji o TIBCO Engage oraz o tym, w jaki sposób platforma może wpłynąć na marketing znajduje się pod tym adresem: http://engage.tibco.com

Nadesłał:

kowalka

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl