Top wskazówki, jak nie zarazić się grypą w biurze.
80 procent wirusów i bakterii przenoszonych jest przez dotyk a żywy wirusa grypy żyje na twardych powierzchniach przez okres do 72 godzin. Nic więc dziwnego że to, biura są idealnym miejscem namnażania się bakterii i wirusów.
Jeden na czterech pracowników biurowych przyznaje się, że nie myje rąk po wyjściu z toalety!
Dlatego ważne jest, aby firmy i pracownicy byli świadomi tego, jak łatwo i szybko choroby są przekazywane w środowisku biurowym oraz jakie kroki mogą podjąć, aby ograniczyć rozprzestrzenianie się zarazków. Naprawdę proste zmiany osobistych nawyków higienicznych pozwalają na uniknięcie choroby. Ważne jest, to szczególnie teraz w chłodniejszych miesiącach, kiedy wirusy rozprzestrzeniają się łatwiej, bo spędzamy więcej czasu w pomieszczeniach zamkniętych.
Peter Barratt ekspert ds. mikrobiologii z Rentokil Initial (globalnego lidera w rozwiązaniach z zakresu utrzymania higieny) radzi:
Pracodawco!
Promuj higienę rąk
Pracownicy powinni myć ręce mydłem dobrej jakości, a dozowniki z preparatem do dezynfekcji rąk powinny być zawsze dostępne. Złota zasada brzmi: umyć, wysuszyć, zdezynfekować.
Obszar wejściowy
Klamki i wspólne punkty dotykowe (blaty w recepcji) to hotspoty ryzyka! Tu bakterie
i wirusy są przenoszone z powierzchni pod ręką i z ręki do ręki. Ważne, aby regularnie dezynfekować te powierzchnie, co zapobiegnie rozprzestrzenianiu się potencjalnej infekcji dalej w głąb biura.
Regularne czyszczenie
Zapewnij regularne, dokładne czyszczenie miejsc wspólnych, takich jak kuchnie, łazienki, szatnie, pokoje socjalne a także korytarze, drzwi i klamki i jeszcze raz klamki.
Czyste biurka
Zachęcaj pracowników do regularnego czyszczenia powierzchni biurka, zapewnij preparaty antybakteryjne i upewnij się, że przedmioty takie jak klawiatura i telefony są regularnie czyszczone. Wcześniejsze badania przeprowadzone przez Rentokil Initial stwierdził, że przeciętna mysz komputerowa miała ponad trzykrotnie więcej bakterii niż sedes i dwa razy więcej niż w spłuczka w toalecie.
Chory pracownik, idzie do domu
Upewnij się, że zainfekowany pracownik pozostanie w domu przez co najmniej 48 godzin po ustąpieniu objawów, aby uniknąć zarażenia pozostałych pracowników.
Realizacja tych wskazówek pomaga stworzyć zdrowsze środowisko pracy. Jednak ważne jest aby sami pracownicy wykształcili w sobie dobre praktyki higieniczne, ponieważ ma to duże znaczenie w zahamowaniu dalszego rozprzestrzeniania się infekcji.
Pracowniku!
Praktykuj dobre nawyki higieniczne
Dokładne mycie rąk po skorzystaniu z toalety i przed przygotowywaniem jedzenia jest niezwykle ważne. Zaleca się, aby myć ręce tyle czasu ile trwa dwukrotne zaśpiewanie piosenki „Sto lat" (około 30 sekund). Upewnij się, że prawidłowo wysuszyłeś ręce po wizycie w toalecie, bo wilgotne ręce mają 1000 razy więcej bakterii niż ręce suche. Weź na siebie odpowiedzialność, czyść swoje biurko, myszkę, klawiaturę, słuchawkę telefonu.
Nie dziel się
Staraj się nie dzielić osobistymi przedmiotami: długopisy, ołówki, ręczniczki, kubki itp. to też ulubione miejsca, z których przenoszą się bakterie i wirusy.
Choruj w domu
Jeśli podejrzewasz, że masz infekcję, zostań domu i zostań tam również do 48 godzin po zniknięciu ostatnich objawów.
Podsumowując:
Ważne, aby zachęcić pracowników do stosowania dobrych praktyk higienicznych. Pracodawco upewnij się, że korzystasz z usług firmy, która posiada specjalistyczne środki czyszczące oraz najnowsze technologie czyszczenia.
Stosując podstawowe środki ostrożności będziesz miał zdrowych i szczęśliwych pracowników.
Nadesłał:
Rentokil Initial
|