Transformacja cyfrowa w działach HR


Oceń artykuł Zobacz ranking
Przepisz powyższy kod i oceń artykuł »
2016-06-23
Żyjemy w czasach, w których jako konsumenci stale doświadczamy, że firmy oferujące nam różnego rodzaju produkty i usługi dbają o relacje z nami, informują nas o ofercie i zapewniają wygodny kontakt za pomocą urządzeń mobilnych. Wszystko to jest możliwe dzięki zastosowaniu nowoczesnych technologii.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie Kafito.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Przeczytaj również:

Firmy wsłuchują się w nasz głos poprzez media społeczościowe, analizują tzw. „digital body language”, przetwarzają ogromne ilości informacji zgromadzonych w systemach sprzedażowych -  wszystko po to, by zaoferować nam dokładnie to, czego potrzebujemy. Do kontaktów z nami wykorzystują nie tylko mailing, ale również serwisy takie jak Facebook, Twitter i różne blogi. Możemy poczuć się naprawdę ważni.
 
Ale co się dzieje, gdy patrzymy z perspektywy pracownika? Czy mamy podobne odczucia? Prawdopodobnie nie zawsze jest tak kolorowo, gdyż często działy HR nie dysponują analogicznymi rozwiązaniami skierowanymi do pracowników. Przyczyn takiego stanu rzeczy jest wiele - do niedawna należały do nich brak na rynku odpowiednich rozwiązań oraz wysokie koszty związane z ich pozyskaniem. Na szczęście to już przeszłość. Nowoczesne rozwiązania dla HR oferowane przez firmę Oracle, budowane w podobnej filozofii, jak te przewidziane dla budowania relacji z klientami, są dziś na wyciągnięcie ręki.
 
Dzięki wygodnemu modelowi oferowania ich w formie usługi, czyli tzw. chmury, wdrożenie systemu skraca się z miesięcy do tygodni, a nawet dni. Niski koszt wejścia oraz stała, łatwa do zaplanowania opłata subskrypcyjna pozwala na sfinansowanie projektu z budżetu operacyjnego. Sukces projektu jest gwarantowany, gdyż praktycznie od pierwszego dnia wdrożenie jest  realizowane w oparciu o działający, wstępnie skonfigurowany system, należy jedynie zasilić go danymi oraz dostosować działające procesy do potrzeb organizacji.
 
Warto o tym pomyśleć. Jest to tym bardziej istotne, iż do niedawna komfortowy dla firm rynek pracodawcy coraz częściej staje się rynkiem pracownika. Wojna o talenty przybiera na sile. Przyciągnięcie, rozwój, angażowanie i zatrzymanie najlepszych pracowników wymaga nowoczesnych metod. Narzędzia społecznościowe wbudowane w przyjazne i zrozumiałe procesy HR, grywalizacje wspierające te procesy, aktywizowanie pracowników w obszarze tzw. „work-life balance”, wsparcie decyzyjne dla menedżerów oraz wygodny dostęp do systemu z każdego urządzenia, w dowolnym czasie i miejscu, to jedynie przykłady tego, co oferuje kompletne rozwiązanie dla HR firmy Oracle.
 
Czy decyzja związana z wyborem nowoczesnego rozwiązania w obszarze HR wiąże się z jakimiś ryzykami? Oczywiście, że tak. Jedno z większych ryzyk dotyczy zagrożenia, że menedżerowie HR, którzy nie zdecydują się odpowiednio szybko na wprowadzenie takich rozwiązań w swoich organizacjach, zostaną w tyle za konkurencją i będą mieli ogromne trudności z zabezpieczeniem kwalifikacji i kompetencji niezbędnych do efektywnego działania.
 
Warto o tym pomyśleć już dziś i podjąć odpowiednie działania, zanim będzie za późno.
 
Autor artykułu: Tomasz Zubrzycki, HCM Sales Consultant, Oracle Polska 

Nadesłał:

Oracle

Wasze komentarze (0):


Przepisz kod:
Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl