Under Armour, czyli skuteczna walka z potem


2015-02-11
Ambitne plany i śmiałe wyzwanie rzucone przez Kevina Planka jego największym rywalom, Nike i Adidas, po raz kolejny przyciągnęły uwagę na tego niezwykłego człowieka i jego równie niezwykłą firmę.

Under  Armour, czyli skuteczna walka z potem

Historia marki Under Armour to opowieść o tym, jak sportowa pasja, dobry pomysł i  upór w jego realizacji doprowadziły do rewolucji w branży odzieży sportowej.  Zaczęła się ona w 1995 roku, a  jej bohaterem jest Kevin Plank, ówczesny kapitan uniwersyteckiej drużyny futbolu amerykańskiego. Ten pasjonat sportu nie cierpiał jednej rzeczy nieodłącznie wówczas związanej z jego uprawianiem - przepoconych bawełnianych koszulek. Z tej niechęci zrodził się pomysł stworzenia czegoś lepszego, co pozwoli na zachowanie świeżości, nawet przy bardzo intensywnym wysiłku fizycznym w wysokiej temperaturze otoczenia.

Jako świeżo upieczony absolwent, w 1996 roku,  Plank przystąpił do realizacji swojego pomysłu.  Po przestudiowaniu zalet włókien syntetycznych, udało mu się znaleźć odpowiednią tkaninę i stworzyć prototyp koszulki z mikrowłókien. Zastosowany materiał umożliwił odprowadzanie wilgoci, zapewniając sportowcom chłód, suchość i lekkość.  Młody przedsiębiorca przetestował produkt na swoich kolegach z drużyny, uwzględnił ich uwagi, zebrał fundusze w wysokości 40 tysięcy dolarów i w piwnicy swojej babci w Waszyngtonie założył firmę. Nazwał ją Under Armour, co można przetłumaczyć na język polski jako „Pod Zbroją".

W ten sposób rozpoczęła się prawdziwa rewolucja, która na zawsze zmieniła sposób ubierania się sportowców.  Koszulka z serii HeatGear®, nazwana przez Planka #0037, pierwszy komercyjny produkt marki Under Armour, wprowadziła nową jakość w branży odzieży sportowej. Wyprodukowana z  włókien syntetycznych, doskonale odprowadzała wilgoć, gwarantując tym samym komfortowe uczucie świeżości i  suchości, nawet w ekstremalnie wysokich temperaturach. Po roku od założenia firmy, Plankowi udało się sprzedać ten nowatorski  produkt drużynie Georgia Tech.  Kolejne drużyny szybko dołączały do grona klientów, a Plank nie ustawał w poszukiwaniu nowych technologii i  dalszym rozwoju firmy.  

Już w 1997 roku, Under Armour wprowadziła kolejną nowość, kultową dziś serię z  tkaniny syntetycznej ColdGear®.  To rozwiązanie zapewnia sportowcom ciepło w  ekstremalnie zimnych warunkach. Kolejny przełomowy produkt tej marki to linia AllSeasonGear®, przeznaczona do uprawiania sportu w umiarkowanej temperaturze otoczenia. W następnym roku siedziba błyskawicznie rozwijającej się firmy została przeniesiona do Baltimore. W roku 2003 Under Armour wypuściła pierwszą linię odzieży sportowej dla kobiet.  Dwa lata później firma debiutowała na giełdzie papierów wartościowych, a jej kurs podwoił się w pierwszym dniu notowań.

W niecałe dziesięć lat od opracowania pierwszego produktu, Plank postawił sobie za cel ubieranie sportowców od stóp do głów. Rozpoczynając od produkcji butów piłkarskich, Under Armour śmiało weszła na rynek obuwia sportowego, w szybkim czasie stając się jednym z najważniejszych graczy. Po wielu latach walki z bawełną, firma zawiesiła broń i  potwierdzając swoją skuteczność w poszukiwaniu innowacji, dokonała przewrotu w  produkcji odzieży bawełnianej. Charged Cotton®, to linia wykonana z szybkoschnącej bawełny, w Charged Cotton Storm, wykorzystano tę samą tkaninę w połączeniu z  rewolucyjną technologią gwarantującą wodoodporność.

Kevinowi Plankowi i stworzonej przez niego firmie udało się zdobyć rozgłos nie tylko dzięki rewolucyjnym technologiom, które były wyzwaniem dla takich tuzów jak Nike czy Adidas. Under Armour stała się rozpoznawalna na świecie również dzięki filmowi Olivera Stone'a „Męska gra" z Al Pacino w roli głównej, w którym drużyna futbolowa nosi ubrania właśnie tej marki. Strategia firmy to przede wszystkim współpraca z elitą sportowego świata. Do zawodników, którzy występują w jej strojach należy między innymi Michael Phelps, pływak wszechczasów i najbardziej utytułowany olimpijczyk.

Ostatnie słowo Kevina Planka to oficjalne wyzwanie rzucone Nike i Adidas, które - jak powiedział w wywiadzie dla CNBC w lutym tego roku - poznają, co znaczy być numerem 2 i  będą musiały się do tego przyzwyczaić. Jego celem jest stworzenie największej na świecie społeczności cyfrowo - sportowej. W ramach realizacji tego przedsięwzięcia w styczniu Under Armour nabyła duńską firmę Endomondo, z której aplikacji korzysta już ponad 20 milionów użytkowników. Pasjonaci sportu mogą bliżej poznać wykorzystujące najbardziej zaawansowane technologie ubrania i buty sportowe Under Armour między innymi na stronie http://www.intomoda.pl/under-armour.  

Nadesłał:

RJ17

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl