Volvo Concept XC Coupé, czyli SUV na sportowo


Volvo Concept XC Coupé, czyli SUV na sportowo
2016-04-22
Podczas targów w Detroit w 2014 roku Volvo zaprezentowało drugi z trzech konceptów zapowiadających nową stylistykę szwedzkiej marki. Był to model Concept XC Coupé.


Ten nietypowy SUV to drugi samochód koncepcyjny, który powstał na bazie nowej platformy podwoziowej – SPA. Pierwszym z nich był zaprezentowany jesienią 2013 roku Concept Coupe. Samochód pokazywał też w jakim kierunku zmierza design szwedzkiego producenta.

Concept XC Coupé to było kolejne auto zaprojektowane pod kierunkiem Thomasa Ingenlatha odpowiedzialnego za design Volvo. Ingenlath zaprojektował także nowy model XC90 - pierwszy seryjny samochód o nowej stylistyce.

Concept XC powstał z myślą o miłośnikach rozmaitych sportowych wyzwań. Podniesione zawieszenie pozwala zjechać z utwardzonej drogi, a boks dachowy umożliwia zapakowanie sprzętu sportowego, który bywa nieforemny i nieporęczny. Z tyłu karoseria auta jest chroniona dodatkową powierzchnią gumowaną dopasowaną kolorystycznie do lakieru. Mogą się przydać podczas trudnych manewrów z dala od asfaltu. Uwagę zwracają duże 21-calowe koła i opony z pomarańczowymi wstawkami. Pomarańczowych detali znajdziemy w tym projekcie znacznie więcej. Są to mi.in. elementy dekoracyjne felg, nakładki na zderzaki, czy pasy bezpieczeństwa.

Czteroosobowa kabina została zaprojektowana tak, by tunel środkowy mógł służyć np. do przewozu nart. Tym samym firma dyskretnie nawiązała do pierwszej generacji XC90. Zanim pokazano go światu, kilka miesięcy wcześniej zaprezentowano koncepcyjnego SUV-a, który także miał tylko cztery miejsca.

Tylne siedzenia i wewnętrzna pokrywa bagażnika pozwala bezpiecznie transportować takie przedmioty jak narty, deska snowboardowa, ochraniacze, kaski, etc. Dodatkowo zamocowano specjalne pasy mocujące przewożony sprzęt. To praktyczne i bardzo bezpieczne rozwiązanie.

Więcej emocji

Najbardziej charakterystycznym elementem były przednie światła do jazdy dziennej w kształcie położonej litery T, które dziś można spotkać w modelach XC90, S90 i V90. W samochodach seryjnych znalazła się również podobna atrapa chłodnicy co w modelu koncepcyjnym oraz charakterystyczne proporcje karoserii z odstępem między przednim nadkolem a dolnym mocowaniem słupka A. Concept XC pokazał, że odtąd samochody Volvo mają budzić znacznie więcej emocji niż dotąd.

Nadesłał:

JK PR

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl