Volvo od Bertone, czyli szwedzkie samochody z Włoch


Volvo od Bertone, czyli szwedzkie samochody z Włoch
2016-08-05
Volvo było jedną z wielu marek w historii, które współpracowały ze słynnym włoskim studiem projektowym Bertone. Efekt tego było kilka niezapomnianych modeli.


Ponieważ zakłady Bertone nadawały się do produkcji samochodów na małą skalę, Włochom powierzano przygotowanie krótkich wersji specjalnych, w tym Volvo serii 200. Pierwszymi z nich były limuzyna 264 TE zaprezentowana w 1975 r. oraz coupe 262C przedstawione w 1977 r. Samochody zostały zaprojektowane w Szwecji, zaś produkowane w Turynie.

Jeden z najsłynniejszych Volvo 262C  jest egzemplarz z 1981 r. powstały na zlecenie Pehra G. Gyllenhammara, prezesa Volvo w latach 1971-1993. Charyzmatyczny szef marki chciał, aby auto wyprodukowano z czerwonym lakierem, pomimo, że nie był to standardowy kolor w ofercie Volvo. W podobnym odcieniu utrzymano skórzaną tapicerkę wnętrza auta. Dziś ten wyjątkowy pojazd należy do Muzeum Volvo.

Ciekawostką jest też „najnowszy” z egzemplarzy 262C, o przebiegu zaledwie 62 mil (99 km). Auto, jako nowe zostało zamówione przez amerykański punkt dealerski w miejscowości Newburgh, w stanie Nowy Jork, ale nigdy nie opuściło salonu. Dziś właścicielem pojazdu jest holenderska firma Schmidt Gemert, specjalizująca się w klasycznych autach marki Volvo.

Jednak najbardziej wyjątkową odmianą Volvo 262C jest „Solaire”. Plan dotyczący produkcji tego auta zakładał krótką serię 50 sztuk kabrioletów 262C stworzonych w kalifornijskim zakładzie niezależnej firmy Solaire na zlecenie amerykańskiego oddziału Volvo. Finalnie, powstało jedynie 5 sztuk tego niezwykłego samochodu, zanim ustała jego produkcja, głównie z powodu wątpliwości dotyczących zachowania samochodu w testach zderzeniowych. Dziś właścicielem jednego z tych unikatowych pojazdów jest belgijski kolekcjoner Guy Vermant, pod okiem którego samochód przeszedł kompletną renowację.

Nadesłał:

JK PR

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl