Volvo stawia na bezpieczeństwo dzięki centrum testowemu AstaZero


Volvo stawia na bezpieczeństwo dzięki centrum testowemu AstaZero
2016-04-20
Troska o bezpieczeństwo zawsze była priorytetem marki Volvo. Dzięki AstaZero – pełnowymiarowemu centrum testowemu, które pomaga w tworzeniu nowych rozwiązań motoryzacyjnych dotyczących bezpieczeństwa ruchu drogowego.


Volvo przykłada szczególną uwagę do rozwoju aktywnych systemów bezpieczeństwa, które pomogą zapobiegać wypadkom drogowym. Właśnie te elementy są badane w AstaZero – centrum testowym powstałym na obrzeżach Göteborga. Miejsce to jest międzynarodową platformą otwartą zarówno dla producentów aut, dostawców, ustawodawców, uczestników ruchu, uczelni czy instytutów technicznych z całego świata.

Partnerami AstaZero są Volvo Car Group, Volvo Group, Scania, Autoliv i Test Site Sweden. Nazwa jest połączeniem skrótu Asta (Active Safety Test Area) i wizji całkowitego wyeliminowania ofiar śmiertelnych na drodze. Wizja Zero, do której dąży Volvo, zakłada do 2020 roku zredukowanie do zera liczby ofiar śmiertelnych wśród osób poruszających się samochodami szwedzkiej marki. Mimo, że osiągnięcie tego celu w zaplanowanym czasie jest ambitnym planem, Volvo ma wszelkie powody do optymizmu. Jak pokazują aktualne rozwiązania koncernu, pełne bezpieczeństwo jest już coraz bliżej.

Całkowita powierzchnia centrum AstaZero wynosi 2 mln m kw. W skład kompleksu testowego wchodzi wiejska droga, przestrzeń miejska, droga wielopasmowa oraz strefa dużej szybkości. Całkowity koszt budowy centrum wyniósł 500 mln SEK, czyli około 250 mln zł.

Pełen realizm testów

Jedną z głównych zalet AstaZero jest jego wszechstronność. Centrum zostało zaprojektowane w taki sposób, aby można było w nim odtworzyć zróżnicowane warunki odzwierciedlające sytuacje w codziennym ruchu drogowym. W standardowych centrach testowych tego rodzaju możliwości są bardzo ograniczone. W projekcie Volvo można odwzorować sytuacje z jakimi spotykamy się na ruchliwych drogach miejskich, autostradach, drogach wielopasmowych czy skrzyżowaniach. Te warunki są kluczowe do badania interakcji auta z innymi uczestnikami ruchu. W niektórych badaniach w AstaZero dotyczących skomplikowanych sytuacji na drodze i dużych prędkości, samochody będą kierowane przez roboty.

Testowanie bezpieczeństwa w realistycznych warunkach jest konieczne do rozwoju naszych systemów. Centrum pomaga nam opracować samochody, które nie ulegają wypadkom i przybliża się do wizji aut zapewniających stuprocentowe bezpieczeństwo. Trzeba podkreślić również fakt, że opracowywane przez nas systemy odnoszą się również do pieszych czy rowerzystów – mówi Anders Axelson z Centrum Bezpieczeństwa Volvo.

Razem dla wspólnego bezpieczeństwa

AstaZero będzie przede wszystkim platformą dla badań i rozwoju technologii bezpieczeństwa nowej generacji. We współpracy z uniwersytetami i partnerami branżowymi Volvo podejmuje szereg inicjatyw, począwszy od strategicznych badań pojazdu i innowacyjnych rozwiązań, aż do ukierunkowanych projektów badawczych. Prace w AstaZero obejmują również rozwój i testowanie technologii jazdy autonomicznej i inteligentnego systemu wsparcia kierowcy. Zaawansowane systemy są też rozwijane w kierunku wykrywania nieuwagi i zmęczenia prowadzących pojazd.

Nadesłał:

JK PR

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl