Volvo wdroży w Chinach pilotażowy program autonomicznych pojazdów


Volvo wdroży w Chinach pilotażowy program autonomicznych pojazdów
2016-04-14
Volvo wdroży eksperymentalny program autonomicznej jazdy, w którym udział wezmą zwykli kierowcy użytkując pojazdy na drogach publicznych podczas codziennej jazdy.


Już niebawem Volvo wprowadzi flotę około 100 pojazdów w ramach swojego programu pojazdów autonomicznych. Obok projektu, który już za rok zostanie wdrożony w Goeteborgu, Volvo rozwija równolegle podobny program w Państwie Środka. W najbliższych miesiącach rozpoczną się negocjacje z zainteresowanymi miastami w Chinach. Aby uruchomić program potrzebne są niezbędne zgody władz lokalnych, regulacje prawne i infrastruktura.

Wprowadzenie programu sprawi, że kierowcy podczas jazdy będą mogli efektywnie wykorzystać czas spędzony w samochodzie. W Chinach jest to szczególnie istotne, ponieważ korki podczas codziennych dojazdów do pracy są tam na porządku dziennym. Co ważne, ten program ma szansę realnie zmniejszyć liczbę wypadków drogowych, ograniczyć zatory drogowe, a także zmniejszy emisję zanieczyszczeń.

Volvo to synonim bezpieczeństwa od czasu, kiedy to w 1959 roku jako pierwszy producent na świecie wprowadził do seryjnej produkcji pasy bezpieczeństwa. Volvo jest także pionierem w technologii autonomicznej jazdy, który jest istotnym elementem strategii 2020. Strategia ta ma proste, ale bardzo ważne założenie – nikt nie zginie lub nie zostanie poważnie ranny w samochodach marki Volvo po roku 2020.

– Samochody autonomiczne w znaczący sposób przyczynią się do bezpieczeństwa na drogach – powiedział w Pekinie Håkan Samuelsson prezes Volvo Car Group podczas seminarium zatytułowanego „Autonomiczna jazda – czy Chiny mogą być liderem?”. – Im prędzej autonomiczne pojazdy pojawią się na drogach, tym wcześniej ocalimy więcej istnień ludzkich – dodał prezes.

Chiny nie tylko podjęły wiele kroków, aby wdrożyć w swoim kraju technologię autonomicznych pojazdów, ale także zachęcają swoimi działaniami, aby cały proces wdrożeniowy został maksymalnie przyspieszony.

Jest wiele korzyści wynikających z autonomicznych pojazdów – powiedział Samuelsson. Dlatego, też władze lokalne powinny podejmować działania prawne, aby wprowadzić samochody autonomiczne na ulice możliwie szybko. Przemysł samochodowy nie jest w stanie zrobić tego sam. Strona Państwowa musi nam pomóc.

Samochody autonomiczne gwarantują rewolucję na chińskich drogach w czterech głównych obszarach – bezpieczeństwo, korki, zanieczyszczenie, oszczędność czasu. Niezależne badania potwierdzają, że autonomiczne auta zredukują liczbę wypadków w znacznym stopniu. Ponad 90% wszystkich wypadków jest spowodowana przez błąd ludzki, element, który nie występuje w autonomicznych pojazdach. Samochody autonomiczne gwarantują płynniejszy ruch, który zredukuje w dużym stopniu korki, a co za tym idzie emisję spalin.

Działania prawodawców i producentów samochodów w Stanach Zjednoczonych i Europie, aby rozwijać technologię samochodów autonomicznych i odpowiedniej infrastruktury są bardzo pozytywne. Należy jednak zachęcać wszystkich do kooperacji, aby tworzyć zunifikowane przepisy i regulacje.

Samochody autonomiczne to nie tylko kwestia technologii. Potrzebujemy odpowiednich regulacji prawnych i zasad – powiedział Samuelsson. To naturalne, że pracujemy razem. Punktem początkowym jest fakt zrozumienia korzyści wynikających z technologii – zarówno przez sektor publiczny jak i prywatny. Musimy, więc budować mosty porozumienia i wspólnie nad nimi pracować.

Nadesłał:

JK PR

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl